Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

    Ter informatie: ervaringen met Fotolab Club

    Kwaliteit:
    Gisteren de foto's binnengekregen en ze zijn van goede kwaliteit, ook de zwart/wit foto's zijn erg goed. Hierover ben ik dus erg tevreden want ik hield mijn hart vast omdat ik er nogal wat had gevraagd.
    Ze gebruiken enkel glanzend papier Agfa Prestige, (een beperking, al is het eigenlijk niet mis, vergroot de scherpte en de kleuren heb ik de indruk) en maximaal 20x30cm.
    Niet de goedkoopst, maar wel erg goede kwaliteit en de betaling gebeurt per overschrijving 30 dagen factuur.


    Leveringstermijn:
    Hier is echter wel wat misgelopen.
    Op zondag avond 8 augustus, dus in principe maandag 9 augustus verzond ik per priorpost naar Fotolabo club een CD-rom met een grote hoeveelheid foto's van diverse afmetingen. Volgens hun website krijg je na 3 dagen je foto's thuis gestuurd. Ik hield rekening met een vijftal dagen en hoopte ze vrijdag te ontvangen. Zodat ik het nodige kon doen wat de passe-partouts betreft. De foto' dienen immers voor een tentoonstelling die begin september start.
    Na het WE echter niets, een week later nog niet, dan maar naar de telefoon gegrepen tot verscheidene malen ... maar het antwoord op mijn vraag waar mijn foto's bleven bleef vaag, soms onverschillig, soms erg vriendelijk met de nodige beloftes...
    Toen heb ik vorige vrijdag een serieuze mail gezonden. Enkele uren later kreeg ik van de directie een telefoontje dat ze de foto's persoonlijk maandag bij mij zouden afleveren. Dat is ondertussen gebeurd.

    Al bij al is Fotolab Club dus toch een aanrader, want uiteindelijk wat voor mij van belang is, is de kwaliteit en die is dus OK!

    Vandaag heb ik afspraak ivm de tentoonstelling, de foto's zijn dus niet klaar. Waarschijnlijk zal het geen probleem zijn om een week later te starten, mijn bezoekers zullen immers niet gaan lopen .
    Voor de geïnteresseerden en @Lazy Charles die onlangs de vraag stelde. De tentoonstelling is in de Centrale Gevangenis van Leuven... en dus voor een erg select publiek!
    Eind januari 2005 heb ik echter een tentoonstelling hier in de gemeente (Sint-Lambrechts-Woluwe) maar hierover zal ik hier op BD zeker nog wel wat publiciteit maken als dat mag!
    Last edited by eMJeke; 31 augustus 2004, 08:32.
    eMJeke
    website

  • #2
    Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

    mijn bezoekers zullen immers niet gaan lopen
    [QUOTE] De tentoonstelling is in de Centrale Gevangenis van Leuven... /QUOTE]

    Schitterende humor eMJeke maar ik zou, gezien de actualiteit, daar toch niet zo zekers van zijn

    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #3
      Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

      Oorspronkelijk geplaatst door eMJeke
      De tentoonstelling is in de Centrale Gevangenis van Leuven... en dus voor een erg select publiek!!
      pas op dat ze uw foto's daar niet pikken....
      Mac
      wist niet dat jij een vrouw met connecties was...

      Comment


      • #4
        Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

        Gefeliciteerd met je tentoonstelling !!! Wie weet loop je nog een BD er tegen het lijf die we hier een tijdje niet gezien hebben

        Comment


        • #5
          Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

          Oorspronkelijk geplaatst door marjo
          Gefeliciteerd met je tentoonstelling !!! Wie weet loop je nog een BD er tegen het lijf die we hier een tijdje niet gezien hebben
          hahaha.. Phille, Tinne, Maturin, Jacques, Zippo, emacquoy, Flurk, Jochem,....

          Comment


          • #6
            Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

            ik kijk er waarschijnlijk over, maar heeft die "fotolab club" ook een site om online te bestellen ?

            @Mac : onverbeterlijke sloeber. Straks mag je ook naar eMJeke's tentoonstelling gaan kijken
            embee ::: nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

              Oorspronkelijk geplaatst door embee
              ik kijk er waarschijnlijk over, maar heeft die "fotolab club" ook een site om online te bestellen ?
              http://www.fotolaboclub.be/

              Het is fotolabo club
              http://www.vannecke.be
              Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
              Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

              Comment


              • #8
                Proficiat met de tento, en dank voor de tip!

                Goed om weten, eMJeke, dank je wel om het met ons te delen (van het labo).
                En een dikke proficiat met de tento, hoop dat iedereen er iets zal aan hebben!
                hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

                  Sinds enkele maanden heb ik bij Foto-Labo Club een keer of vier foto's laten afdrukken, totaal zo'n 250 stuks waaronder een aantal 13x18 en 20x30. De kwaliteit is inderdaad prachtig, op de 10x15 kan je met wat moeite wat dithering herkennen in de schuine lijnen. Dit valt enkel op (nou ja, opvallen, je moet al heel goed kijken) bij strakke lijnen zoals vleugels van vliegtuigen.
                  De 20x30 zijn echt fantastisch. Zwart-wit heb ik niet kunnen uittesten.

                  De beloofde 3 dagen zijn m.i. niet realistisch. Reken maar op een kleine week.

                  Uploaden via de speciale software gaat snel en moeiteloos.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

                    De kwaliteit is inderdaad erg goed en ook voor zwart/wit, bedankt dus voor je suggestie Hombre!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    De kwaliteit is inderdaad prachtig, op de 10x15 kan je met wat moeite wat dithering herkennen in de schuine lijnen. Dit valt enkel op (nou ja, opvallen, je moet al heel goed kijken) bij strakke lijnen zoals vleugels van vliegtuigen.
                    Wat is "dithering"?


                    Ondertussen ligt het vast en 't valt nog mee ook, vrijdag 17.09 is de opening van de tentoonstelling, samen met een lezing van Jan Decleir. Waarop ik uiteraard ook ben uitgenodigd, ik ben benieuwd of ik tussen de "mannen" de vermiste BD-ers herken...
                    Mac Quoy zal ik zeker herkennen, zelf in zijn nieuw plunje, grijs T-shirt en broek met streep.
                    Last edited by eMJeke; 2 september 2004, 20:49.
                    eMJeke
                    website

                    Comment


                    • #11
                      Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

                      Oorspronkelijk geplaatst door eMJeke
                      Wat is "dithering"?
                      Oeps, foutje ! Ik bedoel aliasing of jagged edges. Als je een digitaal beeld blijft uitvergroten zie je dat schuine lijnen opgebouwd zijn uit trapjes van pixels.


                      Die trapjes zijn soms -als je er erg op let - zichtbaar in de 10x15 afdrukken.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

                        Bedankt Hombre voor de uitleg, gelukkig vertonen mijn foto's dit probleem niet.
                        eMJeke
                        website

                        Comment


                        • #13
                          Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                          De beloofde 3 dagen zijn m.i. niet realistisch. Reken maar op een kleine week.
                          Die 3 dagen staat enkel in hun software vermeld, op eender welk dokument dat ze ook sturen waar een levertijd op staat vermeld spreken ze niet van 3 dagen.

                          De laatste publiciteit dat ze stuurden met kortingen voor digitale foto's (vorige week) bevat volgende vermelding : Leveringstermijn : Een achttal dagen nadat u uw films op de post deed, ontvangt u uw foto's thuis.
                          Op hun website staat : 3.2 Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn foto’s? Vanaf de datum van verzending van uw foto’s moet u op 3 tot 5 dagen rekenen voordat rechtstreeks bij thuis worden geleverd. (dit is voor online doorsturen)

                          Als je natuurlijk zelf een CD opstuurt i.p.v. online door te sturen, dan mag je er 3 dagen bijtellen.

                          Als ik foto's online doorstuur, dan is dat meestal in het WE en tot nu toe heb ik ze telkens +- de donderdag of vrijdag.
                          Last edited by VerSeg; 5 september 2004, 01:08.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                            Die 3 dagen staat enkel in hun software vermeld, op eender welk dokument dat ze ook sturen waar een levertijd op staat vermeld spreken ze niet van 3 dagen.

                            De laatste publiciteit dat ze stuurden met kortingen voor digitale foto's (vorige week) bevat volgende vermelding : Leveringstermijn : Een achttal dagen nadat u uw films op de post deed, ontvangt u uw foto's thuis.
                            Op hun website staat : 3.2 Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn foto’s? Vanaf de datum van verzending van uw foto’s moet u op 3 tot 5 dagen rekenen voordat rechtstreeks bij thuis worden geleverd. (dit is voor online doorsturen)

                            Als je natuurlijk zelf een CD opstuurt i.p.v. online door te sturen, dan mag je er 3 dagen bijtellen.

                            Als ik foto's online doorstuur, dan is dat meestal in het WE en tot nu toe heb ik ze telkens +- de donderdag of vrijdag.

                            Volledig mee eens dat ik bij die drie dagen enkele dagen moet bij tellen ik had er immer pas een week later op gerekend, maar 21 dagen dat is toch wel reden genoeg om even boos te worden, vooral omdat men mij geen antwoord kon geven wanneer mijn foto's wel klaar zouden zijn... Toen ik 's vrijdag die mail verzond en meldde dat ik de foto's dringend nodig had voor een tentoonstelling heeft men er al het mogelijke aan gedaan om me 's maandags de foto's persoonlijk thuis af te geven, veel te laat natuurlijk, toch apprecieer ik deze geste!

                            Maar nogmaals de kwaliteit is goed, ik ben hierover erg tevreden... en die perikelen met de leveringstermijn ben ik ondertussen vergeten. Al wilde ik mijn ervaring hier wel even kwijt,'t kan toch voor anderen nuttig zijn om over een fotolab wat te weten te komen, al zal het ginder wel geen regel zijn om een CD-rom te vergeten!
                            Last edited by eMJeke; 5 september 2004, 07:38.
                            eMJeke
                            website

                            Comment


                            • #15
                              Re: mijn ervaring bij fotoafdruk-lab

                              eMJeke, succes met de tentoonstelling maar ik vrees dat ik daar nooit meer tijdig binnengeraak. Hopen dus maar op januari 2005
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X