Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar aankoop canon 80d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar aankoop canon 80d

    Ik zou me de nieuwe canon 80d willen kopen maar ik twijfel een beetje waar ik dat zou doen. Ik hoor de laatste tijd alleen maar slechte dingen van Konijnenberg (waar ik hem eigenlijk had willen kopen). Ik ben van Limburg. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben bij Limburgse winkels? Bv. mabo, robyns, mediamarkt,... Qua prijs zijn ze overal bijna even duur dus daar moet ik niet echt naar kijken.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Waar aankoop canon 80d

    Wat verwacht je van een winkel? Je weet wat je wilt hebben, dus je geeft geld en je krijgt een camera, klaar en voor garantie sturen ze het allemaal op naar Canon. Ik heb goede ervaring met garantie met MediaMarkt: klacht noteren, verder geen gezeur en opsturen en bij kleinere winkels heb ik soms het idee of ze het zelf moeten betalen.........
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Waar aankoop canon 80d

      Dat was dus hetgeen wat ik niet wist. Sturen ze het terug naar Canon of wat. Ik wil gewoon niet teveel gedoe als er iets aan moest komen. In ieder geval bedankt voor de reactie :-)

      Comment


      • #4
        Re: Waar aankoop canon 80d

        Zoals de meeste mensen, kijk ik in de eerste plaats naar de prijs. Voor een klein verschil wil ik nog wel bij een lokale winkel kopen in de hoop daar ook service te krijgen bij eventuele problemen.
        De dag van vandaag weet ik niet goed of er nog veel winkels in die categorie vallen. Hou er rekening mee dat ze soms ook te klein zijn om bij de fabrikant nog op tafel te kunnen kloppen.

        Toen ik Canon had, kon ik met mijn CPS kaart rechtstreeks bij hun eigen repair center binnen, en kreeg ik ook voorrang.
        Begin dit jaar ben ik bij Nikon, als gewone particuliere klant, uitstekend geholpen op 3 werkdagen tijd door Procirep zelf. Via een winkel zou het niet beter gelopen zijn, en had het ongetwijfeld langer geduurd.

        De spullen die ik vandaag gebruik, heb ik nieuw gekocht bij een Duitse leverancier waar ik al vele jaren klant ben. De prijzen zijn goed, en ik ben er ook al eens met een probleemgeval uit de nood geholpen. Voor mij is een wat verdere verplaatsing niet zo'n probleem. Ook mijn zaakjes regelen rechtstreeks met de hersteldienst, vind ik niet erg. Als je er een beter gevoel bij hebt om die dingen met een winkel dicht bij je deur te regelen, dan kies je daar best ook voor. Anders riskeer je bij het minste probleempje spijt te krijgen dat je bijvoorbeeld online in het buitenland hebt gekocht om 50 euro te besparen...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Waar aankoop canon 80d

          Heb toevallig juist gezien dat de camera in de mediamarkt in Aken toch een 75€ meterkoop is. Dat is zo'n kleine 40km van hier dus nog goed te doen en voor dat geld heb je er ook al bijna een geheugenkaart bij :-)

          Comment


          • #6
            Re: Waar aankoop canon 80d

            Bij een defect gaat de camera uiteindelijk altijd terechtkomen bij een van de Canon repair centers, het maakt daarbij weinig uit waar je die hebt gekocht.

            Als je Canon CPS lid bent, dan stuur je het defecte apparaat best zelf door, en ga je dus niet eerst langs de winkel, want daar geven ze niet altijd het juiste advies (dat is mijn ervaring).
            Als je geen CPS lid bent, dan is het dus overal hetzelfde, je brengt het toestel naar de winkel, en zij regelen de rest.
            Je betaalt dan wel meteen een vaste kostprijs voor verzending en het opmaken van het bestek, daarna krijg je een bericht met de geschatte kostprijs van de reparatie, en aan de hand daarvan moet je zelf beslissen of het nog de moeite is om er die kosten aan te laten doen.
            Tijdens de garantieperiode is de reparatie in principe gratis, tenzij er aanwijzingen zijn dat het apparaat op een of andere manier "mishandeld" is.

            Voor mij was het de eerste keer dat ik iets van Canon moest laten repareren, ik ben begonnen met een 300D, dat is dus al eventjes geleden, en ik heb ondertussen verschillende Canon camera's en lenzen gehad.
            Over de bedrijfszekerheid van Canon ben ik dus over het algemeen nog altijd tevreden, alleen is mijn 1Dx toch wat te snel stuk gegaan, zeker als je rekening houdt met de kostprijs van dat toestel...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Waar aankoop canon 80d

              Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
              Heb toevallig juist gezien dat de camera in de mediamarkt in Aken toch een 75€ meterkoop is. Dat is zo'n kleine 40km van hier dus nog goed te doen en voor dat geld heb je er ook al bijna een geheugenkaart bij :-)
              Wel rekening mee houden dat de kans bestaat - ik denk dat het merk dat zelf kan bepalen - dat je voor het tweede jaar van je garantie niet meer in Belgie terecht kan maar naar het land van aankoop moet.
              Bij grijze import is het nog erger: eGlobal en aanverwanten verzorgen hun eigen "garantie-afhandeling", wat betekent dat je op geen enkel ogenblik bij de officiele hersteldienst van je fabrikant kan aankloppen. Alles moet altijd terug naar de verkoper, en die verzendingskosten kunnen oplopen. Bij Canon heb ik nog niet van weigeringen gehoord, maar Nikon doet daar wel moeilijk over...

              Niet dat ik je wil afschrikken, maar sommige prijsvoordelen moet je echt afwegen tegen bepaalde nadelige implicaties.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Waar aankoop canon 80d

                Bedankt allemaal voor de reacties. Uiteindelijk heb ik me toch laten verleiden voor die 75€ beterkoop en ben ik toch maar naar Aken gereden. Vandaag volledig "geïnstalleerd" en morgen eens een shoot doen. Ben benieuwd. :-)

                Comment

                Working...
                X