Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotorolletjes vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotorolletjes vraag

    Ik vroeg me af of ik met mijn analoge Fujica AZ-1 een fotorolletje van ISO 400 kan gebruiken? Ik heb er momenteel fotorolletjes van ISO 200 insteken
    maar weet dus niet of het ook mogelijk is fotorolletjes met een hoger aantal te gebruiken?

  • #2
    Re: Fotorolletjes vraag

    volgens het net tot 3200 iso. Dus 400 zalgeen probleem zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Fotorolletjes vraag

      In je profiel staat als beroep "fotografie".
      Ik heb daarstraks je vraag al gelezen, maar er niet op geantwoord. Ik dacht dat het een 1 aprilgrap met vertraging was

      Comment


      • #4
        Re: Fotorolletjes vraag

        Waarom zou je er nu al een ISO 400 willen in steken? I.p.v. bij de ISO 200 te blijven totdat je het verschil tussen tussen de twee goed begrijpt ?
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Fotorolletjes vraag

          Oorspronkelijk geplaatst door flashmode Bekijk bericht
          Ik vroeg me af of ik met mijn analoge Fujica AZ-1 een fotorolletje van ISO 400 kan gebruiken? Ik heb er momenteel fotorolletjes van ISO 200 insteken
          maar weet dus niet of het ook mogelijk is fotorolletjes met een hoger aantal te gebruiken?
          Normaal tot 32 tenzij je een bobijnhouder voor je toestel kan vinden want dan kan je tot 200.


          Als je over het over een hogere lichtgevoeligheid hebt moet je gewoon even kijken naar de ASA keuzeknop welke je toestel aankan (normaal tussen 25 en 1600 of 3200 ASA).
          Last edited by zunoel; 11 juli 2016, 14:42.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Fotorolletjes vraag

            Beste,
            Dit is wat ik zie, ASA 200 maar vind het raar want het lijkt precies alsof je ergens met een knopje of aansturing het getal kan veranderen, alleen heb ik deze nog niet gevonden. Moet ik er dus vanuit gaan dat het 200 is en dat er enkel kan gewerkt worden met rolletjes van ISO 200 of minder ?

            Comment


            • #7
              Re: Fotorolletjes vraag

              Misschien helpt de 'manual' een beetje ...... http://www.butkus.org/chinon/fujica/...ujica_az-1.htm

              Comment


              • #8
                Re: Fotorolletjes vraag

                Je moet dat geribbelde ringetje opheffen en dan kan je het verdraaien naar andere iso waarden.
                FLICKR PHOTOSTREAM
                Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                Comment


                • #9
                  Re: Fotorolletjes vraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door flashmode Bekijk bericht
                  Beste,
                  Dit is wat ik zie, ASA 200 maar vind het raar want het lijkt precies alsof je ergens met een knopje of aansturing het getal kan veranderen, alleen heb ik deze nog niet gevonden. Moet ik er dus vanuit gaan dat het 200 is en dat er enkel kan gewerkt worden met rolletjes van ISO 200 of minder ?

                  Je kan alle types 35mm film gebruiken die er nog op de markt zijn, ook zwart-wit en dia dus.

                  Zoals Karen reeds vermeldde, het ringetje opheffen en verdraaien tot je de gewenste ASA instelling ziet.
                  Dat rondje (3) staat vlak voor je doordraaihendel:


                  Bron: http://www.butkus.org/chinon/fujica/...ujica_az-1.htm

                  Je kan het ook op andere iso waarden zetten, om hem te pullen of pushen

                  Geniet ervan, leuk toestelletje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotorolletjes vraag

                    Ik vind vooral die self-timers op zo'n toestellen altijd leuk. Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzklik.

                    Comment

                    Working...
                    X