Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op vakantie naar Mexico

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op vakantie naar Mexico

    Goede avond,

    In september vertrekken wij voor 16 dagen naar Playa Del Carmen (Mexico)

    Zijn er mensen hier al geweest? Wat moeten we zeker zien en / of doen? .......


    Ik neem mijn canon eos 7D, statief, 70-200 f2.8 met is (versie 1) en mijn 17-55 f2.8 mee en natuurlijk een heleboel kaartjes.
    Ook nemen we onze onderwatercamera mee nikon s33
    (dit zal wel goed zijn neem ik aan)

    alle tips, hints, ... zijn welkom

  • #2
    Re: Op vakantie naar Mexico

    Tip 1: iets tegen de regen. Je zit in het orkaan seizoen ...
    Tip 2: iets tegen de toeristen. Het zit er vol mee ...
    De highlights van Yucatan blijven echter de moeite waard (google).

    Comment


    • #3
      Re: Op vakantie naar Mexico

      zeker gaan duiken
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Op vakantie naar Mexico

        Yucatan is inderdaad een must visit. Ik ben toen gaan snorkelen in Tulum, een zaligheid!

        Comment


        • #5
          Re: Op vakantie naar Mexico

          Pak een taxi en vraag om je naar een paar senotes te voeren ( bezoek er ook die niet toeristisch zijn ).
          Huur geen brommer, als je er toch ene wil huren zorg dat je niet meer dan 20$ bij u hebt als je de baan op gaat want de flikken houden u in de gaten tot wanneer je iets misdoet en nemen dan al uw geld af of je kan mee naar de bureau ( *****zakken nog slechter dan hier ).
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Op vakantie naar Mexico

            Auto huren in Playa Del Carmen en dan 's morgens heel vroeg naar Chitzen itza. Volgens mij was het iets van 2 uur rijden.

            Hopelijk ben je dan voor de drommen toeristen die hier elke dag komen.

            Bij de ingang staan altijd lokale gidsen die aanbieden om mee te gaan en uitleg te geven. Even onderhandelen over een verkorte versie wat ze te vertellen hebben, anders sta je wel erg lang te luisteren.

            Erg de moeite waard.

            Comment


            • #7
              Re: Op vakantie naar Mexico

              @Kohraya,
              Inderdaad daar hadden wij schrik voor, maar in de meeste gevallen valt dit zelfs mee. Ik ken iemand die ook in september daar is geweest en praktisch geen regen hebben gehad. En dan op het internet heb ik gelezen bij mensen die ook in ons hotel waren geweest, dat ze ook schrik hadden voor het regenseizoen/ orkaanseizoen in September en ze hebben wel geteld een halve dag felle regen gehad.

              Volgens mij gaat dit gelijk de dominicaanse zijn, hier waren wij in december en het was vooral savonds, oppeens heel felle regen, en na 10 minuten was het gedaan.
              Daar zij een Belgische vrouw die er al 15 jaar woont, als ge het regenseizoen hebt, weet ge wanneer het komt. Zit ge buiten het regen seizoen dan is het heel onverwachts.


              hahahaha, konden wij maar iets aan die toeristen doen :P
              ook bedankt voor de tip voor de highlights op te zoeken van Yucatan.


              @Lazy Charles
              Snorkelen gaan we zowizo doen, maar ik denk niet dat ik kan gaan duiken, al wil ik het heel graag, maar ik heb redelijk problemen met mijn oren.
              Op de dominicaanse was ik aan het snorkelen en ik dook wat naar onder, en was niet zo diep, en had al een plof in mijn oor waar ik een paar dagen last van heb gehad, dus ik vrees dat ik niet kan duiken.
              Ben wel wateroordopjes op maat gaan laten maken, wat ook al zal helpen



              @snowy
              ook bedankt voor de tip van yucatan, en van tulum



              @lieven lens,
              bedankt voor de tip van het niet te veel geld bij hebben, zullen we zeker neit doen dan.
              ook bedankt voor die tip van de senotes, dit moet naar het schijnt echt de moeite zijn



              @eagle_eye
              Ik heb op internet al gezien dat een auto huren niet zo een sterk plan is, en dat ze expres tegen u aanrijden, waardoor gij hun schade moet betalen. En de flikken spelen hun spelletje gewoon mee.
              Dus dit ga ik niet gaan doen denk ik.

              Maar chitzen itza wil ik zeker doen, is naar het schijnt ook echt de moeite, wel spijtig van die te veel toeristen.



              IEderen heel fel bedankt alvast

              moest er nog iets binnen schieten, altijd welkom

              Comment


              • #8
                Re: Op vakantie naar Mexico

                Nog niet vermeldde tips afhankelijk van hoe ver je wil/kan gaan: Xel-Há, Akumal, Cobá, Uxmal, Merida (+ omgeving), Palenque (érg mooi).
                Tikal is helemaal de max, maar dan moet je de grens over.
                Alles is trouwens bereikbaar met het openbaar vervoer. Je hebt dus geen auto of reisbureau nodig.
                Ivm het ploffen in je oren: google eens op 'oren klaren'. Ze leren je dit ook tijdens een duik cursus of initiatie.

                Comment


                • #9
                  Re: Op vakantie naar Mexico

                  @kohraya,
                  super bedankt voor deze tips, ga dit zeker eens bekijken

                  ook bedankt voor de tip van de oren, is inderdaad wel handig

                  THNX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op vakantie naar Mexico

                    @ Jeroen 1357 Wij vertrekken naar Playa del Carmen op 28 juli tot 13 augustus en als we nog meerdere dingen kunnen aanraden zal ik ze hier wel neerschrijven of je een PM sturen.
                    Ik heb in ieder geval dit draadje goed gevolgd en er staan goede tips in.

                    Grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op vakantie naar Mexico

                      @Templer,
                      Aah dat zou super zijn

                      alvast bedankt, en een fijne vakantie

                      Comment

                      Working...
                      X