Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2+3 juli 2016 - Spoorevent (en andere stoomevents) - Baasrode-Puurs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2+3 juli 2016 - Spoorevent (en andere stoomevents) - Baasrode-Puurs

    Beste stoomliefhebbers,

    Op de webstek staat dat dit jaar de locomotief uit Luxemburg komt - en als we geluk hebben zijn er vrouwelijke stokers (was verleden keer op de Chemin de fer Du Bocq)... Ik weet alvast één ding - als ik geen ijsvogel te pakken krijg dit jaar - wordt dat de kerstfoto - stoom met geëmancipeerde jongedames (dat is uiteraard geen certitude - nu 't is op zich al een mooie grotere lokomotief die nog wat meer doemp kan geven - en dus de moeite om er ons voor te verplaatsen, en uiteraard de vereniging in Baasrode wat te sponseren).

    Ander nieuws is dat het stoomevent op de lijn Ciney-Purnode (chemin de fer du bocq) dit jaar (altijd midden augustus) niet in de vertrouwelijke vorm zal doorgaan (zie website). Het is dus wat koffiedik kijken wat 't zal worden. Ik zou er van uitgaan dat u best naar Spontin gaat als u plannen zou hebben (die omgeving loont de moeite, al kan het tijdens het event even wat lopen zijn, en moet u buiten het dorp parkeren) - het event zal eerder op families gericht zijn...

    Het event in Mariembourg zal eind september doorgaan, dat loont vaak (verleden keer was't met brandweerwagens, en naast treinen was er veel rond brandweer en ook iets rond oorlogshospitalen met acteurs - incl. vuurke stook en vuurke blus). In 2015 was er een prachtige Deutsche Bahn lok - die gigantische doemp gegeven heeft, dat was gewoon kwijlen in 't kwadraat... (ik heb dus 2 dagen op en af gereden een dag footootjes, en achteraf geklaagd dat er veel te veel waren - de dag erop heb ik gewoon nog 's alles gefilmt, heel de rit dus, in de goederenwagon een keer links, ne keer rechts).

    Het jaar ervoor was er wereldoorlog I - enactment (ook de moeite). Voor meer concrete info is't nog wat wachten tot half à eind augustus.
    In Mariembourg is ook een groot spoormuseum - de gangen zijn wel relatief dicht op mekaar, maar er staat mooi speelgoed, groot en klein (een breedhoek is dus nodig).
Working...
X