Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op harde schijf plaatsen zonder extra software?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op harde schijf plaatsen zonder extra software?

    Hallo,

    Binnenkort ga ik op reis. Aangezien ik ook maar een beperkte opslagcapaciteit heb op mijn CF kaartjes, ben ik van plan om mijn externe kaartlezer (die met een USB kabel kan worden aangesloten) mee te nemen op reis en in een internetcafé de foto's daar tijdelijk op de harde schijf te zetten en dan door te sturen naar mijn pixagogo album.

    Weet iemand te zeggen of dit kan zonder extra software? Als die pc in dat internetcafé uitgerust is met een USB poort en Windows XP moet dat toch lukken? Of vergis ik me daarin?

    Of weet iemand een betere oplossing. Een X-drive zie ik me nog niet aankopen (veel te duur voor het gebruik dat ik ervan zou maken), en extra kaartjes ga ik sowieso daar kopen als ze daar goedkoper zijn (Vietnam).

  • #2
    Re: Foto's op harde schijf plaatsen zonder extra software?

    Als je een kaartje in ene kaartlezer stopt wordt dit erkent als een externe drive en kan je normaal gezien zonder speciale software de bestanden kopiëren. Het zou wel kunnen dat je onder Win98 drivers zal moeten instalereren voor je kaartlezen.

    Hoe er wel rekening mee dat als je je bestanden wil doorsturen naar je pixago album via internet op volle grote wil doorstruren dat het niet op 1-2-3 zal gedaan zijn.. ..
    Last edited by Wunjo; 29 augustus 2004, 12:04.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op harde schijf plaatsen zonder extra software?

      Ik vrees een beetje of dit wel practisch haalbaar is, de uploadsnelheid van een gewone internetverbinding is een pak lager dan de downloadsnelheid.

      Reken op een gemiddelde van 1 megabyte per minuut, dan ben je non-stop 16uur bezig om één CF-kaartje van 1Gigabyte te kopiëren naar een webalbum
      Als er dan ook nog andere mensen in dat internetcafé bezig zijn, gaat die snelheid ook nog eens zakken.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op harde schijf plaatsen zonder extra software?

        Heb dit recentelijk nog geprobeerd in Turkeije maar werkelijk ondoenbaar.
        Wat wel kan is dat bepaalde hotels in sommige landen een survice aanbieden om je beelden te branden op CD. Op sommige plaatsen wordt een dergelijke service ook al aangeboden door shops die o.a. een klassieke foto-ontwikkeling doen in 1 uur. (niet gevonden in Turkeije maar wel op Tenerife)
        Best vooraf info inwinnen bij betreffende hotel.
        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: Foto's op harde schijf plaatsen zonder extra software?

          Oorspronkelijk geplaatst door Robby
          Weet iemand te zeggen of dit kan zonder extra software? Als die pc in dat internetcafé uitgerust is met een USB poort en Windows XP moet dat toch lukken? Of vergis ik me daarin?
          Veel van die machines draaien geen XP en je mag er vaak geen extra drivers op installeren. Ik geef je niet veel kans in dit opzicht. En al staan ze straks daar op een machine, wat wil je er dan mee?

          Of weet iemand een betere oplossing. Een X-drive zie ik me nog niet aankopen (veel te duur voor het gebruik dat ik ervan zou maken), en extra kaartjes ga ik sowieso daar kopen als ze daar goedkoper zijn (Vietnam).
          Apacer CP80, een CD-writer waarmee je direct je kaartjes op CD kan schrijven zonder aangesloten PC. Kost nog geen 100 euro.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's op harde schijf plaatsen zonder extra software?

            Echt niet doen!!!
            Ik was vorige week in Lissabon en zelfs PC's zonder USB-poorten vooraan!!!
            En achteraan kon je er zeker niet bij.

            Om te surfen heb je qua hardware en OS niet veel nodig.
            Je zal echt problmen hebben.
            Informeren en voorzorgen nemen dus.
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

            Comment

            Working...
            X