Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

    Zoals reeds eer gemeld, een groot aantal inzendingen voor het thema Groen de afgelopen maand. Naast de obligate kikkers, en de ontluikende natuur, toch ook een aantal "studio-foto's", doordachte composities met een appel, rook, papier, enz.
    Het ereschavotje wordt gevuld met:
    1. Katrien1957, die voor de tweede maal dit jaar het goud wegkaapt. Goud is figuurlijk bedoeld, maar een €30- kortingsbon van onze sponsor CeWe is toch mooi meegenomen, niet?
    2. M..., al verschillende keren gewonnen in het verleden, en vaak bij de top.
    3. Stefan_C, met een mooie natuurfoto.

    Vooraan nog kleppers als stampers met een groen planeet, Delvaux Michel die op zoek gegaan is naar groene stroom, en Woody04, nog zo'n trouwe deelnemer.
    Proficiat aan de top drie en aan alle deelnemers. Dank ook aan diegenen die een stem hebben uitgebracht en eventueel een commentaar hebben geleverd.

    Voor juni-juli 2016 heb ikzelf het thema gekozen, dat je ook bovenaan in onze banner ziet, en ook op de voorpagina van BD terug te vinden is: Fotografeer een fotograaf!
    Omdat ik er zelf even tussenuit ga, mag je vanaf 1 juni (maar geen oudere foto's uit je archief halen!) beginnen schieten, maar je kunt pas vanaf 1 juli t.e.m. 24 juli 2016 opladen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

    Proficiat aan all deelnemers en natuurlijk aan de podiumbetreders.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

      proficiat aan de winnaars.

      Comment


      • #4
        Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

        Proficiat aan de winnaar :-)
        Ik ben wat verrast door de 3de plaats, gezien ik nog niet echt veel macro-ervaring heb maar het eens leuk leek om te doen en de challenge wel mogelijkheid bood om er iets mee te doen. Was trouwens letterlijk de enige libel die ik gezien heb die dag :-)
        Ik zet hem misschien nog wel op het forum voor wat feedback (met wat technische tips) want die kan ik zeker wel nog gebruiken.

        Ook wat verrast dat de slapende kikker niet hoger staat, die sprak me persoonlijk wel erg aan.

        Comment


        • #5
          Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Ook wat verrast dat de slapende kikker niet hoger staat, die sprak me persoonlijk wel erg aan.
          Bedankt ☺
          Last edited by Bobb; 1 juni 2016, 11:53.

          Comment


          • #6
            Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

            Proficiat aan alle deelnemers.

            Comment


            • #7
              Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

              Proficiat aan Katrien1957 en ook aan de rest van het podium.

              Comment


              • #8
                Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

                Gefeliciteerd Katrien ook de rest van het deelnemersveld een dikke duim.
                Leuk dat er nog eens zoveel inzendingen waren.

                Mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

                  Proficiat aan Katrien1957 en ook aan de hele top 10.
                  Er zaten deze maand terug een aantal heel knappe foto's bij met een verdiende winnaar. Hoewel voor mij de foto van M... ook wel een winnaar mocht zijn.
                  Bij mijn foto was de vraag gekomen voor een woordje uitleg, maar met het forum ben ik minder bekend...
                  Als iemand mij kan zeggen waar ik dat het beste doe?
                  Veel succes iedereen voor de volgende challange.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Woody04 Bekijk bericht
                    Proficiat aan Katrien1957 en ook aan de hele top 10.
                    Er zaten deze maand terug een aantal heel knappe foto's bij met een verdiende winnaar. Hoewel voor mij de foto van M... ook wel een winnaar mocht zijn.
                    Bij mijn foto was de vraag gekomen voor een woordje uitleg, maar met het forum ben ik minder bekend...
                    Als iemand mij kan zeggen waar ik dat het beste doe?
                    Veel succes iedereen voor de volgende challange.
                    doe maar gewoon hier :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Woody04 Bekijk bericht
                      Proficiat aan Katrien1957 en ook aan de hele top 10.
                      Er zaten deze maand terug een aantal heel knappe foto's bij met een verdiende winnaar. Hoewel voor mij de foto van M... ook wel een winnaar mocht zijn.
                      Bij mijn foto was de vraag gekomen voor een woordje uitleg, maar met het forum ben ik minder bekend...
                      Als iemand mij kan zeggen waar ik dat het beste doe?
                      Veel succes iedereen voor de volgende challange.
                      Wim (winnaar van vorige maand) heeft het ook gewoon hier (http://forum.belgiumdigital.com/f13/...ng-531822.html)
                      in dit subforum (Challenge-of-the-month) gedaan...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

                        Ok, bedankt.

                        Dus een woordje uitleg:
                        Op zich is er niet heel veel extra dan wat te zien is.
                        De foto is idd 180° gedraaid.
                        Een groen vel papier dient als achtergrond en de appel hangt aan een heel fijn visdraadje dat op zich al bijna niet zichtbaar is en nog eens verborgen zit achter de fles en het water.
                        Aan de achterzijde van de fles is ook een deel groen papier aangebracht om doorkijk te vermijden.
                        Verder heb ik nog een spiegel gebruikt die op de grond ligt om het zonlicht te reflecteren. Anders zou bij het draaien van de foto aan de bovenzijde van de appel een schaduwzijde zijn wat de illusie deels teniet zou doen. Dan camera met remote op statief, snelle burst en de fles omdraaien. En… nog een aantal keer tot er een mooie tussen zat waar ik tevreden van was.
                        Zo, dat was de extra uitleg bij mijn foto.
                        Grts Woody04

                        Comment


                        • #13
                          Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

                          Eerst en vooral een proficiat aan iedere deelnemer.

                          Tijdens de challenge werd er gevraagd hoe ik de rook groen heb gekregen, vandaar een woordje uitleg...
                          Mijn opstelling was.... de appel aan een vis-touwtje hangend, eronder een wierookstokje zodoende dat de rook rond de appel kon dwarrelen, twee flitsers met een groene kleurfilter om de rook te kleuren.
                          Dus veel techniek kwam er niet aan te pas!

                          Ook hartelijk dank voor de gelukwensen!

                          Mvg Katrien
                          Groetjes Katrien
                          Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                          Comment


                          • #14
                            Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

                            Proficiat Katrien, en ook aan die vele deelnemers deze maand
                            hopelijk is de opkomst in de toekomst ook zo groot, dat zoveel leuker voor de moderator.
                            Geniet van je vakantie Les !
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Katrien1957 wint de mei-Challenge: Groen

                              Proficiat Katrien, alsook proficiat aan de 2 andere podiumhouders ;-)

                              In antwoord op de vraag van 2 deelnemers hierbij een korte uitleg ivm mijn foto 'de groene planeet':
                              matte plexiglasplaat - links en rechts 2 stenen waarop deze plaat komt te liggen, daaronder spot geplaatst om de knikker te belichten, het orange licht en de aureool ontstaan door de belichting/breking van het licht?

                              Een geënsceneerde foto dat wel, maar behalve toegelaten bewerkingen werd er niets gephotoshopt in tegenstelling tot wat sommige mogelijk denken

                              Comment

                              Working...
                              X