Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Formule 1 Spa 2016

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Formule 1 Spa 2016

    Ik ben al jaren een F1 fan en dit jaar ben ik serieus aan het denken om het raceweekend in Spa live mee te maken.

    Daar ik natuurlijk ook een fotograaf ben, zou ik graag een plaats hebben die het spektakel goed weergeeft. (en misschien ook geen stukken van mensen kost)

    Zitten er hier mensen tussen die ervaring hebben? Deel graag uw ervaring aub!

  • #2
    Re: Formule 1 Spa 2016

    Comment


    • #3
      Re: Formule 1 Spa 2016

      Waw, behoorlijk duur geworden.
      Ben er ooit (zo'n 10 jaar geleden) naar toe getrokken met één van m'n zonen, en toen was het 375 euro/pers....nu reeds 550 euro/pers .
      Ik wou bijna schrijven zeker oordoppen meenemen, maar wellicht is het niet meer nodig, nu maken ze omzeggens geen lawaai meer, niet te vergelijken met vroeger toen je nog koude rillingen kreeg van het snerpende geluid.
      Het zal nu ongetwijfeld beter zijn voor ons oren, maar door het invoeren van die 'stille' uitlaten is F1 toch een groot stuk van zijn attractie kwijt.
      Last edited by Guest17; 24 mei 2016, 08:04.

      Comment


      • #4
        Re: Formule 1 Spa 2016

        Het is duur als je op een tribune wil gaan zitten... Als je niet op een tribune gaat zitten en je kiest voor een Brons ticket dan betaal je 135€ voor een weekend, wat toch nog goed meevalt en al enkele jaren dezelfde prijs is. Voordeel hiervan is dat je op meerdere plaatsen op het circuit kan gaan staan en dus verschillende foto's kan trekken.
        En dan heb je een aantal leuke punten om foto's trekken. Je kan eens proberen te pannen op Kemmel waar ze toch zo'n kleine 300km/u halen, je kan aan/in Bruxelles/Rivage gaan staan waar ze na Les Combes terug even optrekken en hard remmen (gloeiende remschijven, te laat remmen, soms een inhaalactie,...), daarna heb je dubbele linkse bocht waar je mits een redelijke telelens ook wel iets kan doen (en genieten van de snelheid waarmee ze de bochten nemen).

        De beste plaats is volgens mij Bruxelles/rivages, je kan daar net over het hek fotograferen, je ziet ze goed aankomen en je kan gemakkelijk voor of in de bocht foto's trekken.

        Enige tip, als het wat geregend heeft die periode, laarzen meenemen, 't is daar nogal snel modderig :-)
        Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

        Comment


        • #5
          Re: Formule 1 Spa 2016

          Ik ging altijd op vrijdag naar de vrije oefenritten (laatste keer was in 2014). Een ticket kostte toen 50 euro. Veel actie op het circuit en de race bekeek ik gewoon thuis op TV.
          Ooit eens een veel te duur Gold ticket gekocht voor een tribune plaats, enorm slecht zicht en geen enkele foto kunnen maken.
          Hieronder wat albums, bij de foto zit steeds de GPS locatie zodat je steeds kan zien waar hij genomen is. De meeste zijn genomen voor de dubbele linkse.
          F1 - 2014
          F1 - 2013
          WEC - 2013
          F1 - 2012 - Testritten

          Hopelijk heb je er wat aan.
          Dirk C.

          Comment


          • #6
            Re: Formule 1 Spa 2016

            Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
            Ik ging altijd op vrijdag naar de vrije oefenritten (laatste keer was in 2014). Een ticket kostte toen 50 euro. Veel actie op het circuit en de race bekeek ik gewoon thuis op TV.
            Ooit eens een veel te duur Gold ticket gekocht voor een tribune plaats, enorm slecht zicht en geen enkele foto kunnen maken.
            Hieronder wat albums, bij de foto zit steeds de GPS locatie zodat je steeds kan zien waar hij genomen is. De meeste zijn genomen voor de dubbele linkse.
            F1 - 2014
            F1 - 2013
            WEC - 2013
            F1 - 2012 - Testritten

            Hopelijk heb je er wat aan.
            Stuk voor stuk mooie foto's Dirk, met een bijna steeds perfecte panning.
            Mooi in een geheel gegoten met alle foto info, prachtig "PROFICIAT"!!!

            Comment


            • #7
              Re: Formule 1 Spa 2016

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Stuk voor stuk mooie foto's Dirk, met een bijna steeds perfecte panning.
              Mooi in een geheel gegoten met alle foto info, prachtig "PROFICIAT"!!!
              Hartelijk dank voor je lovende commentaar.
              Dirk C.

              Comment


              • #8
                Re: Formule 1 Spa 2016

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ik wou bijna schrijven zeker oordoppen meenemen, maar wellicht is het niet meer nodig, nu maken ze omzeggens geen lawaai meer, niet te vergelijken met vroeger toen je nog koude rillingen kreeg van het snerpende geluid.
                Het zal nu ongetwijfeld beter zijn voor ons oren, maar door het invoeren van die 'stille' uitlaten is F1 toch een groot stuk van zijn attractie kwijt.
                Ik raad je toch aan om oordoppen mee te nemen :-) het geluid mag dan idd minder zijn, je zal je oordoppen zeker kunnen gebruiken.

                Paar jaar geleden ook eens geweest naar F1 in Spa, enkel op zondag en zonder fototoestel, maar wat me toen wel was opgevallen is dat je er heel vroeg zal moeten zijn om een mooie plaats te hebben.

                Comment

                Working...
                X