Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draagriem

    Hallo iedereen,
    Ik twijfel tussen twee draagriemen:
    * Joby Pro Sling Strap L-XXL Camera Shoulder Strap http://www.studio22online.co.za/shop...houlder-strap/
    * BlackRapid RS-Sport Slim http://www.camerashop.be/product/172...port-slim.html

    Ik heb al heel wat ervaringen gelezen over de Black Rapid die heel positief zijn. Alleen is mijn vraag of die lang genoeg is....ik heb namelijk een 'buikje' ! Heeft er iemand met deze strap ervaring die ook iets zwaarder is?
    Bij de Joby, waarvan je een XXl versie hebt, stel ik me de vraag of het ontbreken van het riempje onder de oksel niet gemist zal worden. Dus met andere woorden schuift deze niet naar je nek toe na verloop van tijd?

    Alvast bedankt voor de reactie.
    Marc
    Last edited by BWfotomarc; 10 mei 2016, 13:08.

  • #2
    Re: Draagriem

    Ik heb een Blackrapid Metro en ook een ontwikkelde toogzweer.
    Op volledig lengte hangt de camera op mijn heup.
    Ik hang er zelfs een 70D 100-400mm combinatie aan en dat is zeer comfortabel.
    Life is beautiful, take pictures to remember

    Comment


    • #3
      Re: Draagriem

      Blackrapid is gewoon ideaal. Als je hem niet hebt ingekort komt die tot bijna halverwege mijn bovenbeen(ben 178cm) Heb geen buikje trouwens :P
      En een als je bij de blackrapid het riempje onder je oksel niet gebruik, heeft hij meer de neiging om af te zakken van je arm, als je hem niet volledig op de band laat steunen. Denk daarom wel dat het handig is om erop te hebben. eraf halen kan altijd!
      1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

      Comment


      • #4
        Re: Draagriem

        Vraagje, zo'n riem kan je die zonder aanpassen links en rechts dragen? Zelf draag ik niet graag een camera rond mijn nek en een schouderriem heeft de neiging om altijd af te schuiven. Het systeem met het extra riempje lijkt interessant maar ik wissel nogal eens graag van schouder.

        Comment


        • #5
          Re: Draagriem

          Misschien kan het B-grip systeem interresant zijn, ik gebruik de riem+houder in combinatie met statiefadapter op m'n statief en handstrap, ik ben hier na ongeveer een jaar nog altijd érg tevreden van

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Draagriem

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Vraagje, zo'n riem kan je die zonder aanpassen links en rechts dragen? Zelf draag ik niet graag een camera rond mijn nek en een schouderriem heeft de neiging om altijd af te schuiven. Het systeem met het extra riempje lijkt interessant maar ik wissel nogal eens graag van schouder.
            Ja die kan je zonder aanpassen links en rechts dragen. het enige is dat je de schuifjes die op de band zitten voor de camera misschien iets moet verzetten in hoogte.
            1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

            Comment


            • #7
              Re: Draagriem

              ik gebruik de slide van Peakdesign.
              erg prettig, snel verstelbaar, los te koppelen en gelukkig niet meer dat neurotische gedoe of het schroefje nog wel in de statiefaansluiting goed vastgedraaid zit.
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #8
                Re: Draagriem

                Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
                Ja die kan je zonder aanpassen links en rechts dragen. het enige is dat je de schuifjes die op de band zitten voor de camera misschien iets moet verzetten in hoogte.
                Die schuifjes, dat is niets dat werkt symmetrisch, maar dat okselriempje niet, dat heeft echt wel een voorkant en een achterkant. In normale positie zit het kliksysteempje op je borst, in de andere positie zit het op je rug ... en dan moeilijk los te maken of vast te klikken.


                Eigenlijk heeft dat okselriempje weinig nut, als je vooroverbuigt dan is er toch de neiging dat de riem van je schouder wil afschuiven. Je kan dat beter langs de andere kant zetten, onder je andere oksel dus.

                Comment


                • #9
                  Re: Draagriem

                  De BlackRapid RS-Sport gekocht omdat die blijkbaar iets langer is dan de slim.
                  Hij hangt net op mijn heup zonder verlengstukjes.
                  Dus perfect.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draagriem

                    Ben dus te laat met mijn reactie, ik wou net nog toevoegen dat ik ook die BR heb maar die bestaat ook in "dubbele" uitvoering, je kunt dan zowel links als rechts een camera hangen... of makkelijk je ene toestel links of rechts dragen (leuk als je een hele dag met dat ding rond loopt). En desgevallend kun je er dan trouwens ook nog iets anders aanhangen zoals een handtas (of je watervoorraad...)...
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draagriem

                      Goeie keuze :-)

                      Ik heb dezelfde.... heel tevreden van!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Draagriem

                        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                        ik gebruik de slide van Peakdesign.
                        erg prettig, snel verstelbaar, los te koppelen en gelukkig niet meer dat neurotische gedoe of het schroefje nog wel in de statiefaansluiting goed vastgedraaid zit.
                        Hier ook een zeer tevreden gebruiker van een "Peak Design Slide Lite Camera riem" waarbij mijn L-bracket gewoon kan blijven zitten.
                        Beste en meest universele draagriem dat ik ooit heb gehad
                        Sony A7 mkIII
                        Is all I need :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Draagriem

                          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                          Misschien kan het B-grip systeem interresant zijn, ik gebruik de riem+houder in combinatie met statiefadapter op m'n statief en handstrap, ik ben hier na ongeveer een jaar nog altijd érg tevreden van

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          idem! gebruik de B-grip bij fietsen en wandeltochten. Enkel als ik er met de rugzak op uit trek bevestig ik mijn chestpack aan de draagriemen van de rugzak.
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

                          Comment

                          Working...
                          X