Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe printer

    Ik zou me graag mijn eerste printer aanschaffen. Eéntje gemakkelijk in gebruik zowel voor de installatie als om af te drukken.
    Misschien van belang: ik trek foto's met Canon en bewerk mijn beelden op een iMac.
    Ik dacht aan een toestel die tot een A3+ formaat kan afdrukken (Pixma Pro 1 bvb.?)

    Wie kan mij goede raad geven of zijn ervaring delen?

  • #2
    Re: Nieuwe printer

    Probeer eens voor jezelf uit te maken hoeveel A3 prints je jaarlijks zal afdrukken.
    Zijn er dat hooguit 20-tal per jaar is het beter (en prijsgunstiger) om die te laten afmaken bij een goed labo.
    A3 printers zijn duur in aanschaf en gebruik.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe printer

      Een Epson 1500W 6 kleuren printer en dan een setje refillables erbij en je koopt originele L800 Epson inktflesjes (15 euro voor 70 ml) en je vult die daarmee. Dit is originele Epson kleurstofinkt met een hoge lichtbestendigheid. Een normale 1500W inktpatroon kost al gauw 15 euro voor 1 patroontje (11 ml). Dus je print dan 6x goedkoper met originele Epson inkt. Dit is de goedkoopste optie voor A3+ afdrukken. Bovendien kan deze printer ook omgaan met pigmentinkt en kan je ook gebruik maken van een 6 gradaties grijs/zwart inktset om dan een zeer neutrale z/w-afdruk te bekomen.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe printer

        welke printer, daar kan/durf ik niets over zeggen. Wel dat het superbelangrijk is dat de printer en het papier de juiste profielen krijgt. Maak die zelf (met een color munki bijvoorbeeld), of koop duur papier waar die bij horen.
        maar misschien trap ik hier een open deur in, beschouw wat ik zeg dan maar als niet gezegd...
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment

        Working...
        X