Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leeftijd blotere shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leeftijd blotere shoot

    Hallo,

    ik krijg een verzoek van een model voor een shoot
    Tijdens die shoot zullen haar borsten wel wat bloter zijn (maar tepels net bedekt)

    Vanaf welke leeftijd mag ik iemand op deze manier op de foto zetten?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: Leeftijd blotere shoot

    18 denk?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Leeftijd blotere shoot

      tepels net bedekt....
      hmmm toch opletten daarmee.

      gezond verstand gebruiken. +18 is op zeker spelen.
      je kan eigenlijk als referentie de modebladen en boekjes van kleding nemen.

      topje, bikini, zwempak, blote rug,... zijn geen probleem denk ik toch.
      bh is al op het randje en zou ik al niet doen voor wat minderjarigen betreft.

      een decolte... hoever ga je daar in?

      Comment


      • #4
        Re: Leeftijd blotere shoot

        Ik heb gelezen dat het al vanaf 16 jaar mag.
        Maar het voelt gewoon niet goed voor mij, dus ik ga van die shoot afzien.

        18 jaar is toch echt het minimum voor me
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: Leeftijd blotere shoot

          Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Ik heb gelezen dat het al vanaf 16 jaar mag.
          Maar het voelt gewoon niet goed voor mij, dus ik ga van die shoot afzien.

          18 jaar is toch echt het minimum voor me
          Wijs besluit

          Als je er niet goed bij voelt zeker niet doen,voor je het weet heb je een hoop ellende op je nek van boze ouders, vriendje of wat nog allemaal.

          Je weet tegenwoordig ook niet meer wat zo'n jong model met die foto's gaat doen en voor je het weet staan ze op de één of ander site met jou naam er bij
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

          https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

          Comment


          • #6
            Re: Leeftijd blotere shoot

            En voor zoiets altijd vooraf een schriftelijk akkoord opmaken over wat er met de foto's mag gebeuren!

            Maar inderdaad, onder de 18 is het altijd gevaarlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Leeftijd blotere shoot

              Fotograferen is geen probleem, gewoon geen beelden bijhouden als je toch schrik zou hebben.

              Comment


              • #8
                Re: Leeftijd blotere shoot

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                Fotograferen is geen probleem, gewoon geen beelden bijhouden als je toch schrik zou hebben.
                zou ik zelfs niet doen, want zij de beelden wel, en... ze halen zelfs het serienummer van je toestel en... uit die bestanden

                Comment


                • #9
                  Re: Leeftijd blotere shoot

                  Werk met een contract:

                  - beschrijf wat je exact op beeld gaat zetten.
                  - vraag een voogd om het contract mee te ondertekenen en of mee aanwezig te zijn tijdens de shoot.
                  Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leeftijd blotere shoot

                    Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                    Wijs besluit

                    Als je er niet goed bij voelt zeker niet doen,voor je het weet heb je een hoop ellende op je nek van boze ouders, vriendje of wat nog allemaal.

                    Je weet tegenwoordig ook niet meer wat zo'n jong model met die foto's gaat doen en voor je het weet staan ze op de één of ander site met jou naam er bij

                    Hé Ronald, dat is ook al een hele tijd geleden zeg. Alles goed ?
                    Niet meer gezien sinds Myvatn 2014

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leeftijd blotere shoot

                      Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                      Wijs besluit

                      Als je er niet goed bij voelt zeker niet doen,voor je het weet heb je een hoop ellende op je nek van boze ouders, vriendje of wat nog allemaal.

                      Je weet tegenwoordig ook niet meer wat zo'n jong model met die foto's gaat doen en voor je het weet staan ze op de één of ander site met jou naam er bij
                      Ja inderdaad , en daar heb ik allemaal geen zin in.
                      Ook al stel je een contract op... als ze zich er niet aan houden, dan krijg je alsnog gelazer
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leeftijd blotere shoot

                        Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
                        Werk met een contract:

                        - beschrijf wat je exact op beeld gaat zetten.
                        - vraag een voogd om het contract mee te ondertekenen en of mee aanwezig te zijn tijdens de shoot.
                        stel, ouders zijn gescheiden, en de moeder tekent, en ... en later maakt de vader zich daar druk om... dan hebt ge het vlaggen.
                        Altijd bij -18 aan het "worst case" scenario denken. Ik blijf er eerlijk liever af

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leeftijd blotere shoot

                          Ik deug zelfs niet voor modellenfotografie (veel te beschroomd).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leeftijd blotere shoot

                            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            Ik heb gelezen dat het al vanaf 16 jaar mag.
                            ...
                            Wetgeving?

                            Het gaat om minderjarigen.
                            En bij wet ben je pas meerderjarig op 18 (uitzondering bij procedure afstand of andere uitzondering de verlengde minderjarigheid die nu waarschijnlijk omvat zit in de nieuwe wetgeving inzake bescherming van kwetsbaren)
                            Dat er eventueel een oogje dichtgeknepen wordt bij minderjarigen die blote tietjes schieten van minderjarigen dan denk ik dat dit mogelijk is vanaf 16 als de ander partij ook minderjarig is welteverstaan.

                            Ook eens kijken naar wat er reeds bestaat van bloot bij kinderen... (zonder de vieze prentjes in acht te nemen)

                            Aan de andere zijde van het spectrum is er de zeer bekende foto van het vietnammeisje (Phan Thị Kim Phúc http://cdn.newsapi.com.au/image/v1/d...f4459074493b89) die als tienertje volledig naakt in beeld te zien is.
                            Er bestaan ook beelden van een fotograaf die zich toelegt op net dit soort beelden van naakte tieners weliswaar in vrolijker omstandigheden maar dat is wel in de VS dacht ik.
                            Je ziet tieners in hun blootje plassen in de tuin bv. En zien ze aan als kunst. Weet de naam van die fotograaf niet meer maar wat ik er wel van onthouden heb is dat de fotograaf met die beelden een heleboel problemen op de nek gehaald had ook al kan je het als kunst aanzien.

                            Ik denk dat je voor je eigen bestwil hier gewoon beter niet aan begint.
                            Beter het iets zediger te houden en superveel leuke fotos te maken ipv 1 die je de volgende 10 jaar in de problemen stopt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leeftijd blotere shoot

                              David Hamilton een groot fotograaf had er geen moeite mee hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X