Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speedlites of flitskoppen met een batterij - Huwelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speedlites of flitskoppen met een batterij - Huwelijk

    Hey Iedereen,

    Ik heb een vraagje voor alle mensen die huwelijken fotograferen:

    Speedlites of flitskoppen met een batterij (Quadra/Ranger)?

    Waarom de vraag:

    Ik heb zelf een studio vol Elinchrom materiaal maar ook een zak met twee 600EX speedlites. Toch voel ik me mee vertrouwt met mijn elinchrom materiaal waardoor ik de speedlites amper aanraak. Ik twijfel om deze te verkopen en een Quadra/Ranger systeem aan te komen. Dit geeft me de kans op op locatie consistenter modellen te fotograferen maar ik heb mijn twijfels bij een huwelijk huwelijk.

    Tijdens een huwelijk heb ik dan verplicht een assistente nodig... op zich geen groot probleem.

    Maar als fotograaf probeer ik niet in de weg te lopen en ik heb schrik dat met een assistente en een softbox/flitskop/batterij ik in de weg gaan lopen.

    Hebben jullie er ervaring mee? Tips?
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

  • #2
    Re: Speedlites of flitskoppen met een batterij - Huwelijk

    Op een huwelijk moet alles snel gaan. Je moet alles op een paar min kunnen opstellen en na 5 foto's doorstappen naar de volgende locatie. Iets compact sterk ( 100 keer in en uit de auto ) en krachtig ( om de zon te overtreffen ) is heel handig.
    Die flitskoppen lijken mij niet handig
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Speedlites of flitskoppen met een batterij - Huwelijk

      Ik heb het voornamelijk over een receptie / feest.

      - Als je iets of wat een wit plafond hebt kan je even goed een 1000w lampje tegen de bovenkant laten bouncen en zonder speedlite werken.
      - Of tijdens de shoot zien ik ook meer en meer assistenten opduiken met een quadra systeem.
      - In de kerk zal het inderdaad allemaal wat moeilijker zijn.. maar daar fotografeer ik meestal zonder flits licht
      Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

      Comment


      • #4
        Re: Speedlites of flitskoppen met een batterij - Huwelijk

        Ik houd van de quadra's. Heb speedlites overwogen, maar de laadtijd was niet snel genoeg naar mijn zin,
        zijn ook makkelijk vanop afstand in te stellen.
        Is iets complexer om telkens opnieuw op te stellen en af te breken, maar ik vind het wel de moeite waard.
        Ik gebruik deze op ogenblikken dat er tijd voor is.
        Tijdens de receptie maak ik enkel candid portretten, dus eigenlijk wat overkill om iemand te laten meelopen.
        Beter discreet zijn dan.

        Comment

        Working...
        X