Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trip naar Venetië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trip naar Venetië

    Hallo iedereen,

    Ik ben van plan om in mei enkele dagen naar Venetië te gaan, vooral om te fotograferen.
    Nu zou ik via Ryanair willen vliegen (eerste keer) en kom ik dus in de Trevisio luchthaven toe.. Die ligt 30km van Venetië.
    Zijn er mensen met handige tips omtrent vervoer, eten, ... Dan hoor ik die graag!

    Alvast bedankt!
    https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

  • #2
    Re: Trip naar Venetië

    Indien je met de bus van de luchthaven naar 't centrum wil, zou het wel eens kunnen dat ze je proberen wijs te maken dat er geen bussen rijden wegens een staking of feestdag.
    Je wordt zo richting (dure !!!) taxi gemanipuleerd terwijl er toch gewoon (om het kwartier ofzo) een bus stopt aan het bushokje 50 meter verder aan de rechterkant.
    Laat je niet beetnemen. Een busticket is erg goedkoop, gaat even snel en is poepsimpel.

    Voor enkele dagen zal het wel lukken om zonder bagage te gaan en alles in de handbagage te steken (zie afmetingen op hun site). Dat scheelt je ook weer extra kosten en wachttijd.
    Ik heb een klein statief in de handbagage zonder problemen mee mogen nemen.
    Last edited by kohraya; 7 april 2016, 04:18.

    Comment


    • #3
      Re: Trip naar Venetië

      Neem eens een dagkaart op de Vaporetto en vertrek om 7u30 met de boot door het centrum en vaar rustig door Venetië.
      Je ziet de stad ontwaken, prachtig ochtendlicht op de gebouwen, en ontzettend rustig want geen toerist te zien - enkel amateurfotografen staan zo vroeg op in Venetië
      Je kan op vele plaatsen goedkoop en lekker ontbijten in Venetië, zeker niet nodig om ontbijt in je hotel te kiezen (tenzij je echt voor ontbijtbuffet gaat)

      Comment


      • #4
        Re: Trip naar Venetië

        Wij verbleven net buiten Venetië. Enkel logies.
        Charcuterie van de plaatselijke Spar in de koelkast gestoken. 's Morgens naar de bakker. Koffietje op de kamer, en we maakten gelijk ook ons lunchpakket klaar.
        En 's avonds een pizza of pasta. 't Moet allemaal niet duur zijn ...

        Comment

        Working...
        X