Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte beeldkwaliteit.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechte beeldkwaliteit.

    Ik vraag mij af waarom de foto's die opgeladen worden voor de challenge weergegeven worden in een erbarmelijke beeldkwaliteit?
    Vb. je laad een foto van 995kb in en je krijgt een weergave van amper 80kb te zien.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

  • #2
    Re: Slechte beeldkwaliteit.

    De regels (ook qua formaat e.d.) vind je hier: http://forum.belgiumdigital.com/f13/...-a-431402.html
    Een bestand dat maximaal 1024px langste zijde mag meten, met een grootte van 995KB? Heb ik echt nog niet veel gezien.

    Die compressie? Tja, die geldt voor elke deelnemer. Over het algemeen, moet ik zeggen, zijn daar weinig klachten over, al weet iedereen dat meer pixels een betere weergave betekenen.
    Wat in het verleden wel een rol heeft gespeeld, en waar deelnemers aan de Challenge voor moeten waken, is voor een fout profiel. Iets anders dan sRBG kan afwijkende kleuren veroorzaken. Maar ook dat is iets dat totnogtoe slechts 2-3 keer hooguit is voorgevallen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Slechte beeldkwaliteit.

      Om binnen de norm te blijven mag je bestand ook al niet groter zijn dan 1MB, en daar wringt het schoentje denk ik.
      Als je je foto gewoon verkleint naar die max 1024 pixels dan geraak je helemaal niet onder die 1024kB!
      De norm voor het plaatsen van foto's op het forum is dus anders dan voor de Challenge (nu ja, is voor iedereen gelijk).

      Op de "Challenge-pagina", zou ik het linkje toevoegen "hoe foto's beoordelen". Ik vermoed dat er mensen zijn die hun punten geven door een rangorde te bepalen, in hun ogen de beste foto krijgt dan een 10, in hun ogen de slechtste een 1.
      Hoewel, LesC zal wel kunnen nagaan of er inderdaad op een dergelijke manier punten wordt gegeven.
      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

      Comment

      Working...
      X