Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dagje formule 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dagje formule 1

    vraag ik heb een panasonic fz10.

    nu ga ik aanstaande zondag naar de GP van belgie.

    ik heb nog niet heel veel ervaring dus nu is mijn vraag hoe kan ik het beste scherpe pics maken van de voorbij razende auto's.

    er zit een stand op voor snelbewegende beelden ik denk dat ik hem daar op zet.

    maar hoe krijg je zon auto er scherp op? rustig scherpstellen etc?

    alle tips welkom

    gr r.marijnissen
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Re: dagje formule 1

    ik bedoel even rustig scherpstellen lukt haast niet of je moet het wegdek scherpstellen en als er 1 wagen voorbijkomt klikken of zo.

    is het gebruik van een burstmode aan te rade?

    dus veel foto;s in slechts enkele sec
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

    Comment


    • #3
      Re: dagje formule 1

      Best kun je foto's nemen met een hoge sluitertijd... (1/500 of 1/1000) met een diafragma van 4.5 ofzo... hangt van het weer af...
      Best kun je met het voorbijkomen van de wagen met je camera mee gaan en dan de foto nemen... Dan is je auto scherp en de achtergrond wazig.


      Tim
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

      Comment


      • #4
        Re: dagje formule 1

        Oorspronkelijk geplaatst door mendel
        Best kun je foto's nemen met een hoge sluitertijd... (1/500 of 1/1000) met een diafragma van 4.5 ofzo... hangt van het weer af...
        Best kun je met het voorbijkomen van de wagen met je camera mee gaan en dan de foto nemen... Dan is je auto scherp en de achtergrond wazig.
        Om goede panningfoto's te krijgen zal je sluitertijd lager moeten zijn dan 1/500... Anders bevries je de wielen, en da's minder mooi... Anderzijds heb je dan wel meer kans om met een kleiner aantal goede foto's naar huis terug te keren, want pannen is niet ze gemakkelijk als je nog nooit geoefend hebt...

        Lees deze ook maar eens door: http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=formule
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment

        Working...
        X