Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locaties voor staalwolfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locaties voor staalwolfotografie

    Gisteren ben ik met een paar vrienden foto's gaan maken met brandend staalwol. Gezien het de eerste keer was was het vooral een kwestie van ervaring opdoen met het spul en de juiste camera instellingen vinden.
    Nu hebben we dat gedaan onder het viaduct van Merksem omdat dit én verlaten én donker én alleen maar zand en beton is. Alleen jammer dat er gewoon te veel wind stond waardoor het resultaat niet mooi was en het staalwol te snel opbrandde.

    Dus nu vraag ik mij af of mensen in de buurt van het Antwerpse nog goede, donkere, verlaten, niet-brandbare locaties kennen om dit te doen.
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

  • #2
    Re: Locaties voor staalwolfotografie

    je kan ook windschermen meenemen hé
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Locaties voor staalwolfotografie

      Da's ook een optie, maar dan hebben we wel serieus grote schermen nodig. Dat spul kan meer als 2 meter hoog vliegen en die dingen moeten nog eens uit beeld blijven. Da's bijna een stelling die ik nodig heb en 'k heb nu al zoveel materiaal bij om dit te doen :P
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment


      • #4
        Re: Locaties voor staalwolfotografie

        Wacht tot alles natgeregend is, dan is de kans op brandgevaar zo goed als uitgesloten, en zijn er andere locaties die er voor in aanmerking kunnen komen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Locaties voor staalwolfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Wacht tot alles natgeregend is, dan is de kans op brandgevaar zo goed als uitgesloten, en zijn er andere locaties die er voor in aanmerking kunnen komen.
          Heel juist Bart.
          Veel mensen schatten de temperatuur van een metaalbrand compleet verkeerd in.

          Comment


          • #6
            Re: Locaties voor staalwolfotografie

            Dus nu vraag ik mij af of mensen in de buurt van het Antwerpse nog goede, donkere, verlaten, niet-brandbare locaties kennen om dit te doen.
            Brandweer bellen of je ergens bij hen op hun oefenterrein een shoot kan doen op afspraak, onder toezicht, tegen vergoeding wellicht.

            Die plek onder het viaduct is een echt trekgat, je zal daar niet vaak windstille momenten hebben, wel goede ondergrond en omgeving idd.

            Comment


            • #7
              Re: Locaties voor staalwolfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
              Brandweer bellen of je ergens bij hen op hun oefenterrein een shoot kan doen op afspraak, onder toezicht, tegen vergoeding wellicht.

              Die plek onder het viaduct is een echt trekgat, je zal daar niet vaak windstille momenten hebben, wel goede ondergrond en omgeving idd.
              Op zich geen slecht idee, maar gaan die mannen dat ook 's avonds willen doen als het donker is ? Aan de andere kant, als het tegen vergoeding is doe ik het liefst ergens anders.

              Het brandgevaar zou normaal wel redelijk beperkt moeten zijn, de kleine stukken die loskomen doven toch heel snel uit. Het wordt pas lastig als het laatste stuk ineens wegschiet, dat ding blijft nog wel een hele tijd nagloeien, maar idd wachten op regen is ook geen slecht plan (we hebben toch een brandblusser en een hoop water bij).
              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

              Comment


              • #8
                Re: Locaties voor staalwolfotografie

                Ik zou begot niet weten wat staalwolfotografie is, maar ik zou wel eens foto ervan willen zien. Is dat met toevoeging van chemische zouten om een kleur effect te bekomen ?

                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Locaties voor staalwolfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Ik zou begot niet weten wat staalwolfotografie is, maar ik zou wel eens foto ervan willen zien. Is dat met toevoeging van chemische zouten om een kleur effect te bekomen ?

                  YMMV
                  Dat is staalwol in een metalen keukenklopper (hoe heet zo'n ding in het AN...) die aan een touw hangt steken, dan in brand steken. Dan ermee ronddraaien dat er vonken afspringen. in combinatie met langere sluitertijd geeft dat dan een vonkende cirkel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Locaties voor staalwolfotografie

                    Een garde in het AN.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Locaties voor staalwolfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      Ik zou begot niet weten wat staalwolfotografie is, maar ik zou wel eens foto ervan willen zien. Is dat met toevoeging van chemische zouten om een kleur effect te bekomen ?

                      YMMV
                      Niet op scherpte letten, ik heb deze snel verkleint voor hier.



                      Er springen altijd heel veel gloeiende staaldeeltjes weg wat dus brandgevaar met zich meebrengt
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Locaties voor staalwolfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Een garde in het AN.
                        Ik zou gaan voor eierklopper :P
                        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                        Comment

                        Working...
                        X