Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a7ii video van sd kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a7ii video van sd kaart

    hallo,

    ik weet niet of dit het goede topic is maar ik wist niet waar anders te plaatsen.

    ik heb een sony a7ii en nu heb ik hier een aantal videos op staan. als ik deze op mijn mac wil zetten zie ik alleen een mapje/bestand wat AVCHD heet en als ik daar op klik dan opent die gelijk quicktime en dan kan ik ze allemaal aan klikken. ik kan ze niet stuk voor stuk op mijn computer zetten ik kan alleen de hele map kopiëren. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen en gewoon een van de videos op mijn mac book kan zetten?

    groet jordi

  • #2
    Re: sony a7ii video van sd kaart

    Oorspronkelijk geplaatst door jordiij Bekijk bericht
    hallo,

    ik weet niet of dit het goede topic is maar ik wist niet waar anders te plaatsen.

    ik heb een sony a7ii en nu heb ik hier een aantal videos op staan. als ik deze op mijn mac wil zetten zie ik alleen een mapje/bestand wat AVCHD heet en als ik daar op klik dan opent die gelijk quicktime en dan kan ik ze allemaal aan klikken. ik kan ze niet stuk voor stuk op mijn computer zetten ik kan alleen de hele map kopiëren. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen en gewoon een van de videos op mijn mac book kan zetten?

    groet jordi
    normaal vindt je in de map AVCHD de submap BDMV genaamd met daarin de submap STREAM, in deze submap staan de afzonderlijke videobestanden.

    Comment


    • #3
      Re: sony a7ii video van sd kaart

      Bedankt. Het is gelukt.

      Comment


      • #4
        Re: sony a7ii video van sd kaart

        Hangt er ook wat van af in welk formaat je filmt, ik werk graag in XAVC-S. Dan is het PRIVAT > M4ROOT > CLIP.

        Als het vooral gaat om de clips te kunnen bekijken om er eens snel door te gaan, kan ik je Cathalyst Browse aanraden (http://www.sonycreativesoftware.com/catalystbrowse), dat is gratis software van Sony om snel je beelden te bekijken, te loggen en luts te bekijken/maken (als in S-log filmt).

        Verder kan je ook Premiere Pro de handige Library gebruiken i.p.v. rechtstreeks vanuit een mapje te importeren. Zo kan je eerste de tumbnails rustig bekijken om daarna te beslissen welke beelden je in Premiere wil importeren. (als je hiermee werkt natuurlijk)
        www.ilona.tv

        Comment

        Working...
        X