Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

    Komende van een canon eos 1100d (4 jaar geleden) vind ik het nu tijd om een upgrade uit te voeren qua body.

    Nu is mijn keuze gevallen tussen de canon eos 7d mark II en de canon eos 80d.
    Beide liggen ongeveer in dezelfde prijscategorie.

    Wat ik graag fotografeer:
    Auto's (meetings,...)
    Architectuur


    Iemand enige tips/hulp bij deze keuze?

  • #2
    Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

    Canon sensors waren in het verleden redelijk zwak in vergelijking met deze vd concurrentie.
    Deze testen tonen aan dat ze met de 80d sensor een zeer grote stap in de goede richting hebben gemaakt
    Our testing shows that Canon's EOS 80D features a sensor with greatly improved Raw dynamic range. The results appear to confirm that the company has moved to a new sensor design with lower read noise. Read more

    Als beeldkwaliteit voor jou belangrijk is zou ik zonder maar enige twijfel voor de 80d gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

      Ja maar mijn fotografie zal voornamelijk in lichte omstandigheden gaan. Dus ik neem aan dat het ruisprobleem dan al niet zo groot gaat zijn dat bekend is bij de 7d mark II.

      Vandaar is het dus een moeilijke keuze

      Comment


      • #4
        Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

        Enkele dingen waarom ik de 7DII niet zou kiezen : de play button staat op een ongelooflijk vervelende plaats, nl. links en die zou rechts moeten staan voor hem met alleen de rechterhand te bedienen. En de joystick vind ik niet aangenaam om mee te werken, ik heb liever zo een 4-way controller.

        De 80D geeft je meer detail met zijn 24mp sensor. Het verschil is niet groot maar alle beetjes helpen.

        7fps is nog altijd snel zat. En 45 cross type points is ook niet slecht. Naar het schijnt heb je nog 27 af punten over bij gebruik met een teleconverter (op F8).

        Ik zou dus de 80D kiezen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Xafke206 Bekijk bericht
          Ja maar mijn fotografie zal voornamelijk in lichte omstandigheden gaan. Dus ik neem aan dat het ruisprobleem dan al niet zo groot gaat zijn dat bekend is bij de 7d mark II.

          Vandaar is het dus een moeilijke keuze
          Heeft weinig met hoge ISO te maken, onder dynamisch bereik (DR) verstaat men de grote van het verschil tussen het lichtste en het donkerste punt dat een camera kan weergeven.
          Als je bvb een opname bij een heldere lucht maakt, gaat die lucht vlugger uitgebrand zijn als je DR laag is. Bij hoger DR gaat dit probleem zich minder stellen.

          Comment


          • #6
            Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

            De sensors verbeteren constant, maar ik denk niet dat je je moet zorgen maken over ruis bij ISO 100 .
            Behoud van AF op F8 is zeer handig.

            Comment


            • #7
              Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

              Tjah als je die twee toestellen naast elkaar legt en voor jouw maakt de prijs niet uit dan kies je toch gewoon voor het beste
              En de beste van de twee is zonder twijfel de 7DII !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

                Het gaat hier om een mooi bedrag. En ze liggen qua prijs mooi dicht bij elkaar... Op dat prijsverschil van +- 200 Euro ga ik nu ook niet kijken. Maar ik wil wel er net als met myn 1100D een paar jaartjes mee rondkomen en dus direct een goede keuze tussen deze 2 maken

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

                  80D zou mijn keuze zijn. Canon heeft hier blijkbaar vooruitgang geboekt in het dynamisch bereik en nog andere vlakken. Iets minder frames, maar zeker de beste beeldkwaliteit en allrounder.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

                    E.e.a. hangt natuurlijk ook af van welk "type" fotograaf je bent en waar je belang aan hecht (gewicht, gps, touchscreen (erg handig), wifi,...).
                    Een leuke vergelijking vond ik hier : http://cameradecision.com/compare/Ca...-Canon-EOS-80D
                    Misschien helpt dit je iets verder (zit met vergelijkbaar probleem), ik zou in elk geval wachten tot er wat meer reviews zijn voor de 80D.
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

                      Bedankt iedereen...

                      Het is dan toch de 80D geworden Deze week zou ik mijn exemplaar hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Keuze tussen Canon eos 80d en canon eos 7d mark II

                        Ik denk een heel goede keuze. De meeste situaties ga je zeker aankunnen met die camera en het zal zeker een hele grote vooruitgang zijn tov uw huidige 1100D. Veel plezier ermee.

                        Comment

                        Working...
                        X