Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

    Vandaag iets heel vreemds voorgehad met een nieuwe camera. Mijn eerste foto in AV-modus was goed belicht maar omdat ik sport fotografeer vond ik de sluitertijd (1/320) aan de hoge kant dus heb ik daarna de ISO verhoogd van 125 naar 250. Mijn volgende foto was echter onderbelicht. Iso dus nog beetje hoger gezet (ik denk 400), sluitertijd werd automatisch nog korter (lijkt me logisch) maar beelden werden steeds donkerder. Dus hoe hoger de ISO hoe donkerder het beeld alsof de camera enkel reageert op de sluitertijd en dus niet op de ISO aanpassing. In de winkel konden ze ook niet meteen een oorzaak vinden. Ze hebben mij beloofd maandag de camera verder te onderzoeken en eventueel Canon te contacteren.

    Iemand ooit dezelfde ervaring gehad? Tips zijn altijd welkom.

  • #2
    Re: nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

    Canon 7D vermoed ik?
    Lijkt me een vreemd probleem. Zou niet mogen in de stand AV. Toch zeker niet op 2 stops verschil in waarde.
    Ik heb het alvast nog niet meegemaakt en nog nooit iets gelijkaardig gehoord.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

      Is natuurlijk koffiedik kijken vanop afstand.
      Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zijn ISO op 100 zette, en een hele dag op 1600 ISO foto's maakte.
      Was niet te begrijpen.
      Tot ik ontdekte dat er zoiets is als "persoonlijke voorkeuren", die had hij ooit ingegegeven, en dan mocht je instellen wat je wilde,
      hij sprong altijd daar naar toe bij het maken van een foto.
      In die richting zoeken ?
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

        (In)flitsen in de stand AV geeft alvast bij mijn Canon's onvoorspelbare resultaten, die combinatie vermijd ik dus...
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

          Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
          Vandaag iets heel vreemds voorgehad met een nieuwe camera. Mijn eerste foto in AV-modus was goed belicht maar omdat ik sport fotografeer vond ik de sluitertijd (1/320) aan de hoge kant dus heb ik daarna de ISO verhoogd van 125 naar 250. Mijn volgende foto was echter onderbelicht. Iso dus nog beetje hoger gezet (ik denk 400), sluitertijd werd automatisch nog korter (lijkt me logisch) maar beelden werden steeds donkerder. Dus hoe hoger de ISO hoe donkerder het beeld alsof de camera enkel reageert op de sluitertijd en dus niet op de ISO aanpassing. In de winkel konden ze ook niet meteen een oorzaak vinden. Ze hebben mij beloofd maandag de camera verder te onderzoeken en eventueel Canon te contacteren.

          Iemand ooit dezelfde ervaring gehad? Tips zijn altijd welkom.
          Eerst en vooral welk toestel ?
          Nieuw gekocht of 2de hands, is belangrijk om te weten want de vorige eigenaar kan zijn persoonlijke voorkeuren aangepast hebben

          Als je alle opnames bekijkt wat verandert er dan allemaal in je exif gegevens
          Zonder dat te weten kan niemand je een antwoord geven, ook niet in de winkel

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

            Probleem opgelost na een aantal keren resetten naar de fabrieksinstellingen. Wat de precieze oorzaak is geweest wist de fotograaf mij ook niet te vertellen. Nu alvast duimen dat het euvel niet terugkeert. Alvast bedankt voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

              Misschien een maximale ISO-waarde die ingesteld stond, waardoor die als 'plafond' tegenwerkte bij de waarde die jij koos?

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe camera reageert niet op ISO instelling

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                Misschien een maximale ISO-waarde die ingesteld stond, waardoor die als 'plafond' tegenwerkte bij de waarde die jij koos?
                Neen dat was het niet, integendeel, ik had de maximale ISO waarde verzet van 12800 naar 25600.

                Comment

                Working...
                X