Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Ghost" leden ............

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Ghost" leden ............

    Was net even aan het kijken bij de ledenlijst , en het viel me op , dat er een giga hoeveelheid leden in het bestand staan die niet of nauwelijks een posting gedaan hebben. Denk dat dit "ghost leden" zijn , die zich destijds een keer geregistreerd hebben om een vraag o.i.d te stellen , en vervolgens nooit meer een reactie op BD hebben gegeven.

    Om een actuele , ledenlijst bij te kunnen houden , zouden deze personen wel uit het ledenbestand gegooid kunnen worden ....

    weet natuurlijk wel dat de crew het op dit moment wel druk heeft met andere zaken ........

    Maar het viel me op dat namen zoals :

    Edbl56
    Evie@
    eaton
    extaxi

    etc etc , er nog in staan , terwijl wel duidelijk is , dat ze niet echt een actieve bijdrage leveren binnen BD ...........

    just my 2 cents
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/


  • #2
    Re: "Ghost" leden ............

    Niet te snel jij.
    Het is niet de bedoeling dat je me laat wissen, omdat ik niet meer gepost heb sinds 18 mei 2003. Ben nog gewoon lid van de VZW.
    Jan Hilbrand Brink.

    Comment


    • #3
      Re: "Ghost" leden ............

      Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
      Was net even aan het kijken bij de ledenlijst , en het viel me op , dat er een giga hoeveelheid leden in het bestand staan die niet of nauwelijks een posting gedaan hebben.
      We volgen dit op hoor. Regelmatig laten we een query lopen, en verwijderen we leden waarvan ze lange tijd niet op het forum geweest zijn, en geen postings hebben gedaan. Echter, we springen hier heel omzichtig mee om, om mensen als jhb bijvoorbeeld niet onterecht te verwijderen.

      Dit is in het verleden reeds regelmatig gedaan geweest door Sven, en ook nu zijn we met zo'n actie bezig. De accounts die verwijderd worden komen echter eerst een periode in quarantaine te staan, voordat ze effectief verwijderd worden.

      mvg,
      peter
      forumadmin

      Comment


      • #4
        Re: "Ghost" leden ............

        @Peter
        Worden de betrokken forumleden verwittigd via mail van dit gegeven?

        Comment


        • #5
          Re: "Ghost" leden ............

          Volgens mij mag een zekere "Hanske" ook verwijdert worden
          Nog nooit van gehoord, en eerlijk gezegd wil ik het ook wel niet
          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

          Comment


          • #6
            Re: "Ghost" leden ............

            Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow
            @Peter
            Worden de betrokken forumleden verwittigd via mail van dit gegeven?
            Tuurlijk.... maar geloof me. Don't panic. Het zijn echt accounts die geregistreerd hebben, een keer aangelogd, geen enkele posting, en dan nooit meer terug gekomen zijn voor maanden.

            peter

            Comment


            • #7
              Re: "Ghost" leden ............

              Oorspronkelijk geplaatst door Wunjo
              Volgens mij mag een zekere "Hanske" ook verwijdert worden
              Nog nooit van gehoord, en eerlijk gezegd wil ik het ook wel niet
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

              Comment


              • #8
                Re: "Ghost" leden ............

                en wat doe je met leden die betalend lid zijn, maar enkel maar nu en dan eens iets posten ?, kan ook één jaar geleden zijn.
                Ik denk dat je niemand mag wissen.

                dromer

                Comment


                • #9
                  Re: "Ghost" leden ............

                  Oorspronkelijk geplaatst door peter
                  We volgen dit op hoor. Regelmatig laten we een query lopen, en verwijderen we leden waarvan ze lange tijd niet op het forum geweest zijn, en geen postings hebben gedaan. Echter, we springen hier heel omzichtig mee om, om mensen als jhb bijvoorbeeld niet onterecht te verwijderen.

                  Dit is in het verleden reeds regelmatig gedaan geweest door Sven, en ook nu zijn we met zo'n actie bezig. De accounts die verwijderd worden komen echter eerst een periode in quarantaine te staan, voordat ze effectief verwijderd worden.

                  mvg,
                  peter
                  forumadmin
                  Tja en dan heb je zo van die ongelukkige gevallen zoals een Sibertus die heel trouw meedeed aan de challenge maar nooit een posting deed.
                  Diene sukkelaar valt dan ook van de trap .
                  Dus Hanske, heel voorzichtig met je uitspraken, want het is niet omdat mensen niets posten dat ze niet aanwezig zijn.
                  Van mij mogen ze blijven, ik heb er geen last van.

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Ghost" leden ............

                    Maar als ze verwittigd worden via email, dan is er toch geen probleem?
                    http://www.vannecke.be
                    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Ghost" leden ............

                      Oorspronkelijk geplaatst door dromer
                      en wat doe je met leden die betalend lid zijn, maar enkel maar nu en dan eens iets posten ?, kan ook één jaar geleden zijn.
                      Ik denk dat je niemand mag wissen.

                      dromer
                      dromer,

                      Nooit iets wissen is niet mogelijk. Er moet regelmatig "opgekuist" worden onder accounts. Ook geeft het geen duidelijk beeld weer van een forum dat duizenden accounts heeft waarvan mss nog geen duizend in gebruik.
                      Ik denk wanneer een account tijdelijk "in quarentaine" wordt gezet en de user krijgt een mail toegestuurd hierover, dat het risico van onterrecht een account verwijderen wel heel miniem is.
                      In een bedrijf is het relatief eenvoudig zoiets op te volgen, wanneer een werknemer uit dienst gaat verwittigd Personeel de IT, die een backup maakt van data en het account verwijderd.
                      Maar zo werkt het niet op een forum en daarom is het goed dat er om de x aantal tijd een query wordt getrokken van inactieve accounts en dat deze na check worden verwijderd.

                      Ik heb dus totaal geen idee wat de procedure is die de Crew er hierop nahoudt maar ik schat dat het wel zoiets in dien aard zal zijn.

                      Groetjes!

                      Loesje

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Ghost" leden ............

                        Hanske


                        Om een actuele , ledenlijst bij te kunnen houden , zouden deze personen wel uit het ledenbestand gegooid kunnen worden ....

                        weet natuurlijk wel dat de crew het op dit moment wel druk heeft met andere zaken ........

                        Maar het viel me op dat namen zoals :

                        Edbl56
                        Evie@
                        eaton
                        extaxi

                        etc etc , er nog in staan , terwijl wel duidelijk is , dat ze niet echt een actieve bijdrage leveren binnen BD ...........

                        just my 2 cents [/QUOTE]

                        Moet men schrijven als men geen boodschap heeft ?

                        Moet men posten als men geen bijzondere photos heeft ?

                        Mag men leren van de actieve leden ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Ghost" leden ............

                          Oorspronkelijk geplaatst door xd107001
                          Hanske


                          Om een actuele , ledenlijst bij te kunnen houden , zouden deze personen wel uit het ledenbestand gegooid kunnen worden ....

                          weet natuurlijk wel dat de crew het op dit moment wel druk heeft met andere zaken ........

                          Maar het viel me op dat namen zoals :

                          Edbl56
                          Evie@
                          eaton
                          extaxi

                          etc etc , er nog in staan , terwijl wel duidelijk is , dat ze niet echt een actieve bijdrage leveren binnen BD ...........

                          just my 2 cents
                          Moet men schrijven als men geen boodschap heeft ?

                          Moet men posten als men geen bijzondere photos heeft ?

                          Mag men leren van de actieve leden ? [/QUOTE]


                          Tuurlijk mag men leren van de actieve leden Lees maar eens de postings van Peter. Er wordt niet over 1 nacht ijs gegaan voordat accounts worden vernietigd...
                          Wanneer er nu nog een mailtje gestuurd zou worden, zoals Wunjo voorstelt, kan er eigenlijk niets misgaan. Nu staan er effectief honderden accounts in die gewoon niet meer gebruikt worden, en dat maakt het member-overzicht op dit moment enorm onoverzichtelijk...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Ghost" leden ............

                            Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                            Wanneer er nu nog een mailtje gestuurd zou worden, zoals Wunjo voorstelt, kan er eigenlijk niets misgaan. Nu staan er effectief honderden accounts in die gewoon niet meer gebruikt worden, en dat maakt het member-overzicht op dit moment enorm onoverzichtelijk...
                            Oeps... schreef ik niet dat er een mailtje ging uit gaat 2 weken voor verwijderen? Dit doen we ook natuurlijk.

                            Als ik zie dat bij het uitsturen van een mailing naar alle leden voor het nieuwe forum, hoe ze hun paswoord konden updaten, honderden, en honderden mails terug gekomen zijn van niet meer bestaande mailboxen.

                            peter

                            Comment


                            • #15
                              Re: "Ghost" leden ............

                              't ja, hier thuis is het eenmaal per jaar ook grote kuis...

                              Comment

                              Working...
                              X