Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

    Hallo allemaal,

    Ik heb nu al sinds een kleine drie weekjes een Nikon D3200 in mijn bezit, gekregen voor mijn 18de verjaardag. Vroeger heb ik heel erg lang een compact cameraatje gehad maar de resultaten die je daarvan kreeg waren helemaal niet wat ik wilde. Dus ben ik uiteindelijk op een Nikon D3200 gestuit, heb heel erg veel reviews gelezen en kon daar toch echt uit concluderen dat het een heel handige spiegelreflex voor de beginner was én dat hij nog eens prachtige resultaten leverde ook. Ideaal dus voor mij. En ik moet nu ook zeggen dat ik hem geweldig vind, wat een verschil met mijn compact cameraatje zeg. Nu dat ik dus geregelder foto's kan maken en nog volop aan het experimenteren ben heb ik echt wel ontdekt dat fotografie echt enorm fijn is om te doen (ik kijk er telkens weer naar uit en dat kunnen maar heel weinig dingen). Vooral landschappen, dieren en macro-fotografie vind ik geweldig en ik kan dan ook niet wachten tot de lente er is (al is die wel al heel langzaamaan aan het komen, heb al prachtige roze bloesems gezien).

    Nu was ik al een beetje aan het denken om (uiteraard nog niet voor ik mijn camera echt heb leren kennen en goed weet wat ik wil) een statief en een beter objectief te kopen. Maar wat ik mij nu afvroeg, is een Nikon D3200 goed genoeg om te kunnen uitbreiden? Ik bedoel, het zou stom zijn toch wel veel geld uit te geven aan bijhorende dingen als ik later toch weer een ander type moet aanschaffen.. Wat denken jullie? Als ik me vooral wil concentreren op landschappen, macro en dieren?


    Vele groetjes,
    Zoë

  • #2
    Re: Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

    De lenzen zijn belangrijker dan de body voor de beeldkwaliteit, voor te starten heb je idd een leuke body, heb hem nog als 2de body gebruikt voor een trouw en zou het direct opnieuw doen....
    Hier op het forum een draadje starten voor dat statief en lens en dan weet je direct wat je nodig zou hebben, als je het nog niet zou weten natuurlijk

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

      Statief en lenzen zijn altijd bruikbaar (voor de lenzen moet je volgende body wel een NIKOn zijn).
      Een zeer fijne lens vind ik de 35 mm of 50 mm f1.8 lens. En deze is qua budget (minder dan 200 euro) zeer aangenaam.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

        Oorspronkelijk geplaatst door Marcle Bekijk bericht
        Statief en lenzen zijn altijd bruikbaar (voor de lenzen moet je volgende body wel een NIKOn zijn).
        Een zeer fijne lens vind ik de 35 mm of 50 mm f1.8 lens. En deze is qua budget (minder dan 200 euro) zeer aangenaam.
        Dit zijn zeker fijne lenzen, maar die zou ik nu niet aanraden aan de topicstarter als je kijkt wat hij graag fotografeerd...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

          Dus de body is zeker goed genoeg?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

            Die zal zeker voldoen tot je tegen de limieten van de body aanloopt qua instellen, bij de ene is dat vlugger, bij de andere niet...
            Heel goed nadeken welke uitbreiding eerst en dan ga je veel plezier eruit halen

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

              Ontzettend bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

                hoikes...een 3200 of 3300 zijn de instapmodellen tss beiden niet zo drastisch veel verschil...ikzelf heb me 1.5 jaar geleden de 3300 aangeschaft...met de kitlens die erbij hoorde toen
                nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G VR had al een sigma lens 70-300mm 1:4-5.6 macro.....geen vr...
                Kon me hier goed mee amuseren gedurende een half jaarke..landschappen en zelfs vogelkes...maar dan wel dichtbij meestal vanuit men auto (en dan max 4 m bij me vandaan)
                Aangezien men hart verpand was aan de natuur en ik eerder onverwacht veel meer vrije tijd kreeg ....schafte ik me de tamron 150-600mm 5-6.3 VR aan...een betaalbare manier
                om toch de vogelkes van iets verder te kunnen shooten....en nu enkele maanden geleden kocht ik 2de hands een nikkor 500 mm F4 prime lens aan ...natuurlijk is het verschil in kwaliteit van men foto's nu duidelijk beter dan voordien. Ik wil maar zeggen dat je op die 3200 best ver kan gaan ivm uitbreidingen ...maar natuurlijk loop je ergens tegen je grenzen aan...bij was eerst de afstand belangrijk vandaar men overgang naar een groter zoombereik...maar geleidelijk begon de kwaliteit te knagen...en nu is waarschijnlijk men volgende stap een full frame camera...om toch nog een betere kwaliteit na te streven...dus met je 3200 ben je gerust een tijdje zoet hoor het is net wat je ervan verwacht..

                Groetjes
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3200 geschikt voor uitbreiding?

                  Hierboven al even aan de orde geweest. Als je ooit van plan bent om voor FF te gaan, dan alleen (dure) lenzen daarvoor kopen.
                  Is je bovengrens een 7200 of 500 zijn dat ook niet te versmaden lenzen.
                  Ik zal mijn pakketje even vertellen.
                  Tokina 11-16 voor landschap (fijn lensje)
                  Sigma 17-70 Walk around lens (geen topper ,maar voldoet voor mij)
                  Sigma 150 Macro (de topper van mijn lenzen)
                  Tamron 70-300 met VR (geen 70-200 kwaliteit, maar toch veel kwaliteit voor het geld)
                  Ruw geschat 2200 - 2500 euro.
                  Mijn camera is een 7100
                  Of het tot mooie resultaten leidt kan je zien op mijn Flickr linkje.
                  Alleen werk met de Sigma 150 ontbreekt nog, omdat ik die nog maar pas hebt aangeschaft.
                  Het zal duidelijk zijn dat ik geen stappen richting FF wil maken. Dat zou ook een kostbare aangelegenheid worden.
                  En het voornaamste : Ik ben tevreden met wat ik heb !
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment

                  Working...
                  X