Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits - Batterij + netstroom.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits - Batterij + netstroom.

    Hoi,

    ik ben ZEER dringend op zoek naar een flitsset (min 2 flitsen) die zowel werkt op batterijen als op netstroom en HSS aankan.
    Ik weet dat de Phottix Indra 500 dit kan en het lijkt me ook degelijk materiaal (of ik kan me vergissen) maar zijn er toevallig nog alternatieven waar jullie goede ervaringen met hebben?
    Geen Elinchrom - ik wil dat beide flitsen even krachtig zijn.

    Alvast bedankt voor alle info!!

  • #2
    Re: Flits - Batterij + netstroom.

    Dan is de enige optie nog de Profoto B1 of B2.

    Anderen kunnen misschien wel hypersync maar geen Auto Focal Plane Higt Speed Sync (Nikon) of High Speed Synchronisation (Canon). dat is weggelegd voor de TTL flitsers.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Flits - Batterij + netstroom.

      Ik had vandaag bijna een Profoto B2 gekocht. Bijna ... de 'slechts' 250 Watt doet me nog een beetje twijfelen.

      Comment


      • #4
        Re: Flits - Batterij + netstroom.

        En 2649€ momenteel ... interessant.

        Comment


        • #5
          Re: Flits - Batterij + netstroom.

          Profoto is geen optie meer, werkt blijkbaar niet op netstroom.

          Comment


          • #6
            Re: Flits - Batterij + netstroom.

            Dan blijft enkel nog de Phottix Indra's over.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Flits - Batterij + netstroom.

              je kan inderdaad de indra 500 kopen die werk op accu en netstroom en er zit ttl op voor snel wisselende situatie, hij kan hss, is zeer licht en draagbaar voor op reportage mee te nemen , maar kwa flits temperatuur zit er wel veel kleurwisseling in... en dat is dan weer minder

              bekijk volgende link eens, en ik heb de indra 500 ook in mijn bezit dus het is effectief zoals de test.




              ik zou momenteel eerder overwegen om een Godox LP800X accu aan te schaffen en een set studioflitsers van een merk dat je graag wilt.
              het grote nadeel hiervan is dan weer het gewicht en bij volle zon kan je geen hss....

              alles is dus een afweging

              mocht je de indra 500 eens willen komen testen (nikon), laat je het maar weten.

              greetz

              Comment


              • #8
                Re: Flits - Batterij + netstroom.

                Hoi Frederik,

                ik lees je bericht nu pas. Ik heb de Indra's 500 ondertussen besteld en geleverd gekregen. En ook meteen, zonder te gebruiken teruggestuurd.
                Ik had de kit besteld met 2 flitskoppen, batterij en ac adapter, bij Kameraexpress, maar er was een flitskop, reflector ... te weinig bij de levering.
                Nu is het afwachten of het allemaal in orde komt.

                Comment

                Working...
                X