Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mac pro, early 2008 upgraden of een nieuwe...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mac pro, early 2008 upgraden of een nieuwe...

    veel vroeger fotografeerde ik met een Canon AE1 en ben er lange tijd uit geweest en heb een iets kortere tijd terug een nikon d2hs(een8tal jaar terug)kunnen overnemen maar vond toen geen tijd meer om deze te gebruiken en ben er nu aan toe om dit wel te doen,tijden gaan wel erg snel zo...
    maar mijn Mac Pro van 2008 zou ik die nog vlot kunnen gebruiken om voor digitale fotografie in de toekomst te gebruiken na een upgrade,voorlopig ga ik verder werken met deze D2hs maar in de toekomst zullen er wel meer pixels komen...waarschijnlijk dan een D750 of D810 of hun opvolgers
    deze mac pro heeft
    2*2,8Ghz quad core intel xeon
    6GB 800Mhz DDR2(nu pas zie ik dat er 4 gb verdwenen zijn)
    SSD opstartschijf 440 of 480 gb
    videokaart ATI radeon HD 2600 xt 256MB
    voor wat ik nu weet is dat al zeker de ATI kaart moet vervangen worden en waarschijnlijk door een quadro maar zou dit dan niet teveel zijn voor het geheel,
    wat kan er aangepast worden of toch maar een nieuwe,geen pro maar iMac dan,en zou deze dan beter zijn..
    alle suggesties zijn welkom
    er zal lightroom gebruikt worden en soms ook video bewerking voor de rest is het een home mac
    bedankt voor jullie hulp hierbij
    gr

  • #2
    Re: mac pro, early 2008 upgraden of een nieuwe...

    kosten vergelijken....
    Wat gaat het u kosten om hem een upgrade te geven?

    Dan kijk je wat het je gaat kosten nieuw - de overname van je oude mac.... (ik geloof dat er nu een actie is dat je meer krijgt voor je ouwe mac, kan je uitrekenen op de website)
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: mac pro, early 2008 upgraden of een nieuwe...

      prijs is gemakkelijk te doen maar het gaat meer over de snelheid van de pc intern,in het algemeen voor beeldbewerking want er is zoveel veranderd,versneld aan de mac's,pc's en daarom wou ik weten of er nog veel speed inzit...en of er na een upgrade nog vergelijkbaar is met iets nieuws
      als ik naar de shop ga dan krijg ik maar 1 antwoord,je moet een nieuwe hebben(alleen maar om te verkopen en dat het gemakkelijk is denkek)

      Comment


      • #4
        Re: mac pro, early 2008 upgraden of een nieuwe...

        veel meer dan ram upgraden naar 16gb zou ik niet doen... lijkt me weinig nodig ook.

        Comment


        • #5
          Re: mac pro, early 2008 upgraden of een nieuwe...

          En een Mac Pro met een 2*2,8Ghz Quad Core Intel Xeon heeft al meer dan genoeg met 8GB geheugen.
          En meer zou ik aan die bak niet doen en die "upgrade" zal ruim voldoende zijn, vooral als je met het nieuwste OS werkt.
          De bandbreedte van die Xeon is enorm breed. En uw graka is ook ruim voldoende.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: mac pro, early 2008 upgraden of een nieuwe...

            voor het geheugen had ik ook 16GB in gedachten maar maakt het dan nog verschil in 4 latjes van 4gb of 2 van 8 gb
            graka zou nog steeds voldoende zijn met 256mb?...heb hier en daar gelezen dat je voor lightroom beter af zou zijn met ongeveer 4gb
            maar ben al blij dat ik niet direct naar de verkoper heb geluisterd,ben wel blij met diene baktes tog ne mooie..
            alvast bedankt voor de info

            Comment

            Working...
            X