Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kunst of info?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kunst of info?

    stel je bent op een locatie waar je 'lievelingsobjecten' staan
    wat verkies je:
    • kunstfotos te nemen
    • zorgen dat de objecten er goed opstaan
    • een mengeling van de 2 (zeg dan wel even je %)
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: kunst of info?

    Gewoon je eigen visie op het geheel denk ik.

    Groeten,
    Kristof

    Comment


    • #3
      Re: kunst of info?

      Het hangt er waarschijnlijk vanaf hoeveel tijd dat je hebt.
      Om er iets 'kunstigs' van te maken zal je figuurlijk eens ervoo moeten gaan zitten en alles over je heen laten komen. En anders zorgen dat het er goed op staat in eerste instantie en dan nog even iets speciaal proberen
      Canon 10D

      Comment


      • #4
        Re: kunst of info?

        Hangt ervan af wat je onder "kunst" verstaat... Ik weet ook niet of "kunstfoto's" automatisch zouden uitsluiten dat het onderwerp niet goed in beeld zou komen. Ik beschouw mijn foto's niet zozeer als "kunst"; want ook een "artsy fartsy" -attitude is vaak niet meer dan een kramp die dan slechts zeer zelden iets boeiends oplevert. (net zoals de verkrampte pogingen om de zoveelste steriele en banale postkaart van dat wereldberoemde monument te willen schieten)

        Voor mij zijn foto's geslaagd wanneer ze een originele, vaak heel persoonlijke invalshoek brengen én wanneer het eindresultaat ook getuigt van een zeker vakmanschap. (en daarbij mag de fotograaf zeer zeker "de regeltjes" overtreden, wanneer ie dat met kennis van zaken doet merk je dat ook meteen)

        Mijn favoriete onderwerpen zijn gothische kathedralen; ik heb letterlijk duizenden "brave" plaatjes van die schitterende gebouwen, maar in het beste geval beoordeel ik die als "technisch OK". De foto's die ik effectief uitprint zijn vaak (kleine) details, ongewone standpunten, spelletjes met licht en donker, spelletjes ook met de mensen die doorheen die gebouwen rondschuifelen,... Af en toe zit er zo ééntje tussen die ik zelfs de moeite vind om in te kaderen en een tijdje aan de muur te hangen. (ijdelheid zeker?)


        ...maar kunst? Da's mijn ambitie helemaal niet.
        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

        Comment

        Working...
        X