Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

    Hoi allemaal,

    Leuk om te zien dat op dit forum vele fotografieliefhebbers digitaal bij elkaar kunnen komen om elkaar verder te helpen. Toen ik vele jaren geleden pas begon te fotograferen herinner ik me nog hoe ik hier op dit forum rond zocht naar tips en antwoorden op mijn vele vragen.

    Als fulltime vastgoedfotograaf en interieurfotograaf krijg ik de dag van vandaag vaak de vraag of ik niet wat meer uitleggen over hoe dit soort fotografie net in elkaar zit. Het leek me dan ook leuk om eens iets terug te geven aan dit forum, nadat ik er vroeger zelf heel veel aan heb gehad. Samen met architectuur- en interieuropdrachten blijft dit een kleine wereld waarover je niet zo veel online kan vinden. Het artikel is gericht naar de beginner in dit veld en als jullie willen kan hier ik in de toekomst een vervolg aan breien met nog meer specifieke tips.

    Op mijn website www.cisvanolmen.com heb ik daarom een artikel geplaatst over de belangrijkste tips als je eens je eigen huis of ander vastgoed wil fotograferen.

    Via voorbeeldfoto's en specifieke basistips leg ik je uit hoe je het meeste kan halen uit dit soort fotografie. Misschien eens leuk om te proberen als je je eigen huis verkoopt?

    De rechtstreekse link naar het artikel:
    http://www.cisvanolmen.com/blog/tips-tricks-vastgoedfotografie


    Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

    Hopelijk heb ik jullie wat wegwijs kunnen maken in de vastgoedfotografie.

    Ik hoor het graag moesten jullie vragen hebben!

    Groetjes,

    Cis

  • #2
    Re: Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

    Mooie uitleg. Ik apprecieer het zeer dat je dit met ons wilt delen. Dank u.
    Jan

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

      Zeer goede tips, maar de belangrijkste is een extreme groothoek (UWA) voor de binnenopnamen.
      Heb de mijne al een paar keer uitgeleend aan vrienden om foto's te maken voor verkoop, met zeer goed resultaat (had een commissie kunnen vragen )

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

        Dag Jan,

        Bedankt voor je leuke reactie. Laat het me gerust weten als je nog vragen zou hebben.

        Veel doe-het-zelf-woningfotografie-plezier :-)!

        Groetjes,

        Cis

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

          Dankjewel Palombian!

          Een stevige groothoeklens en/of tilt shift lens is zeker een belangrijk onderdeel in dit soort foto's. Haha! Je had inderdaad een commissie kunnen vragen ;-) Zelf probeer ik meer en meer af te stappen van extreme groothoekperspectieven; het beeld is vaak zo vertekend (bv. stoelen op de voorgrond zo groot als een vliegtuig).

          Succes er nog mee!

          Groetjes,

          Cis

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

            Oorspronkelijk geplaatst door cisvo Bekijk bericht
            Hoi allemaal,

            Leuk om te zien dat op dit forum vele fotografieliefhebbers digitaal bij elkaar kunnen komen om elkaar verder te helpen. Toen ik vele jaren geleden pas begon te fotograferen herinner ik me nog hoe ik hier op dit forum rond zocht naar tips en antwoorden op mijn vele vragen.

            Als fulltime vastgoedfotograaf en interieurfotograaf krijg ik de dag van vandaag vaak de vraag of ik niet wat meer uitleggen over hoe dit soort fotografie net in elkaar zit. Het leek me dan ook leuk om eens iets terug te geven aan dit forum, nadat ik er vroeger zelf heel veel aan heb gehad. Samen met architectuur- en interieuropdrachten blijft dit een kleine wereld waarover je niet zo veel online kan vinden. Het artikel is gericht naar de beginner in dit veld en als jullie willen kan hier ik in de toekomst een vervolg aan breien met nog meer specifieke tips.

            Op mijn website www.cisvanolmen.com heb ik daarom een artikel geplaatst over de belangrijkste tips als je eens je eigen huis of ander vastgoed wil fotograferen.

            Via voorbeeldfoto's en specifieke basistips leg ik je uit hoe je het meeste kan halen uit dit soort fotografie. Misschien eens leuk om te proberen als je je eigen huis verkoopt?

            De rechtstreekse link naar het artikel:
            http://www.cisvanolmen.com/blog/tips-tricks-vastgoedfotografie


            Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

            Hopelijk heb ik jullie wat wegwijs kunnen maken in de vastgoedfotografie.

            Ik hoor het graag moesten jullie vragen hebben!

            Groetjes,

            Cis
            www.cisvanolmen.com
            Beste Cis,

            Ik ben zelf vastgoedmakelaar en wil mijn foto’s enorm verbeteren. Ik heb de vraag reeds in het forum gesteld welke camera ik best aanschaf maar had zeer graag uw artikel gelezen. Dit is niet meer beschikbaar op uw website. ☹️

            Het geen me steeds opvalt bij professionele foto’s zijn de glanzende oppervlakken die zeer ‘glossy’ zijn.
            Hoe bekom je dit steeds? Ik heb de indruk dat dit snel flets van kleur wordt.

            Ik kijk alvast uit naar je antwoord.

            Met vriendelijke groeten, Jordy M

            Comment


            • #7
              Re: Tips voor het fotograferen van je eigen woning?



              Deze pagina werkt wel nog, en er staat een mailadres.
              Misschien toch best eens persoonlijk contact opnemen voor een cursus.

              Comment


              • #8
                Re: Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

                Kijk eens op photofactsacademy.nl

                Peter

                Comment


                • #9
                  Re: Tips voor het fotograferen van je eigen woning?

                  Beste leerschool zal natuurlijk toegespitse workshops volgen zijn. Andere mogelijkheid is een aanyal keer een fotograaf inhuren en van hem/haar leren.

                  Wil je hieraan liever geen geld besteden. Ik ben hobbyfotograaf en interieur-/architectuurfotografie lijkt me wel tof. Ik heb een FF en o.a. tilt shift en 16-35mm. Als je een huis hebt omgeving kessel (nijlen), ik ben altijd geinteresseerd in ruil voor oefening/ervaring eens af te spreken om samen een huis te fotograferen en resultaten te vergelijken en verbeteren.

                  Recent ook men eigen woning gefotografeerd: https://www.facebook.com/BenSiessensPhotography/ (mapje immo)

                  Comment

                  Working...
                  X