Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photobucket laadt traag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photobucket laadt traag

    Als ik foto's in Photobucket wil laden om op BD te posten, gaat dit tergend langzaam, of zelfs niet (upload failed).
    Nog iemand problemen mee? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? (het zijn kleine bestanden, voor op BD)

  • #2
    Re: Photobucket laadt traag

    Ja... de laatste weken ook gemerkt. Ik wijt het aan de adblockers die we vandaag de dag allemaal gebruiken. Photobucket wil ons nu richting "plus" of hoe noemen ze dat duwen, en daarvoor gebruiken ze dat zielige hondje Biscuit.
    Mijn idee: ik denk dat het bijna uit is met de pret van Photobucket, en dat we (weer?) op zoek moeten naar een andere (gratis) host.
    Nu: sinds de vorige fratsen van Photobucket (beginnen te comprimeren van je beelden), heb ik nooit nog Photobucket gebruikt om mijn foto's te hosten. Die vertrouw ik toe aan Dropbox (die ook al verschillende keren in zijn/haar levensloop de condities gewijzigd heeft). Maar ik gebruik nog dagelijks Photobucket voor mijn screenshots, die ik regelmatig hier post om de ene of de andere te helpen.
    Last edited by LesC; 25 januari 2016, 22:00.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Photobucket laadt traag

      Dankjewel Les.
      Met dropbox kan ik met de rechtermuisklik een link delen, maar dan wordt gewoon de link getoond en niet de foto.
      Hoe moet ik de url ophalen?

      Comment


      • #4
        Re: Photobucket laadt traag

        Je moet de 'www' (van www.dropbox) in de code vervangen door 'dl' (=direct link)

        HTML-code:
        [img]https://www.dropbox.com/s/10010i4ylsu27po/IMG_2575-LR6-750px.jpg?dl=0[/img]
        wordt dan:

        HTML-code:
        [img]https://dl.dropbox.com/s/10010i4ylsu27po/IMG_2575-LR6-750px.jpg?dl=0[/img]
        of
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Photobucket laadt traag

          Ik zie dat ik ook zelf nog het img-gedeelte ervoor en erachter moet zetten.
          Beetje omslachtig maar toch bruikbaar als alternatief.
          Dankjewel voor de uitleg en het vb.
          Ik ga het zeker eens uitproberen op bd

          Comment


          • #6
            Re: Photobucket laadt traag

            bij dropbox wel zien dat je je foto's plaatst in een publieke map ;-)
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • #7
              Re: Photobucket laadt traag

              En (eventueel als Moderator): oefenen kan altijd in ons Testforum, waar je alle hulp krijgt die je nodig hebt!

              Dat je zelf de IMG-tags moet toevoegen, klopt, maar hoe vaak zie ik dubbele IMG-codes? Eén paar van de host (bv Photobucket), het tweede, dan overbodige paar van de knop "Voeg beeld toe".
              Last edited by LesC; 26 januari 2016, 15:39.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Photobucket laadt traag

                Gebruik sinds 7jr de betalende versie tot tevredenheid, zie wel dat ze vandaag de hele dag al in onderhoud zijn. Wie gebruikt hier wat in plaats van photobucket?
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: Photobucket laadt traag

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                  Wie gebruikt hier wat in plaats van photobucket?
                  Ik gebruik Smugmug, dat werkt prima, maar het is ook niet gratis.

                  Websites die vooral gratis zaken aanbieden krijgen vroeg of laat bijna allemaal wel financiële problemen waardoor het onderhoud niet meer uitgevoerd wordt (dan gaat de boel heel traag draaien), of dat zelfs de hele website plotseling verdwijnt.
                  Bij Fotopic had ik vroeger ook een betalend account, maar die deden ook nog heel veel gratis, en daardoor was op een zeker ogenblik het geld op en hebben ze de stekker er uitgetrokken...
                  De betaalde periode heb ik nooit volledig kunnen benutten, en ze hebben de rest van mijn geld ook nooit terug gegeven.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photobucket laadt traag

                    Na de tip van Les gebruik ik nu Dropbox al een paar dagen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photobucket laadt traag

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik gebruik Smugmug, dat werkt prima, maar het is ook niet gratis.

                      Websites die vooral gratis zaken aanbieden krijgen vroeg of laat bijna allemaal wel financiële problemen waardoor het onderhoud niet meer uitgevoerd wordt (dan gaat de boel heel traag draaien), of dat zelfs de hele website plotseling verdwijnt.
                      Bij Fotopic had ik vroeger ook een betalend account, maar die deden ook nog heel veel gratis, en daardoor was op een zeker ogenblik het geld op en hebben ze de stekker er uitgetrokken...
                      De betaalde periode heb ik nooit volledig kunnen benutten, en ze hebben de rest van mijn geld ook nooit terug gegeven.
                      Precies daarom zal ik ook niet kiezen voor een betalend account; ook dan kan men er opeens mee ophouden, en je hebt niets meer... Het beste, denk ik, zal een eigen website zijn, maar gratis is dat uiteraard ook niet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                      Na de tip van Les gebruik ik nu Dropbox al een paar dagen
                      Dropbox gebruik ik enkel en alleen voor foto's die ik bv hier op BD post, maar dat zijn er uiteindelijk niet heel veel. Photobucket is voor screenshots, en als de toestand niet betert (ik vond het gisteren nog tergend traag), wijk ik uit naar een andere gratis host.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photobucket laadt traag

                        In dropbox klik ik gewoon rechts op het bestand dat ik wil delen en kies daar voor copy public link. Deze link kan je dan hier tussen de img tags plakken en klaar.
                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photobucket laadt traag

                          Een en ander hangt ervan af waar je Public folder zit (wat eigenlijk afhangt van hoelang je al Dropbox gebruiker bent).
                          Mijn originele Public folder, die ik nog steeds gebruik zit op
                          Users/MijnNaam/Dropbox/Photos/Public/ waar ik dan een aantal folders (per jaar heb aangemaakt).
                          Als ik rechtsklik, krijg ik geen "copy public link", maar "share Dropbox link":



                          HTML-code:
                          https://www.dropbox.com/s/10010i4ylsu27po/IMG_2575-LR6-750px.jpg?dl=0
                          zet ik dat tussen de img-tags krijg ik dit:


                          Pas als ik www vervang door dl (direct link) krijgen jullie de foto hier te zien:




                          Ik heb later, na discussies en experimenten op een Brits Mac-forum, een tweede Public folder aangemaakt, waar ie vandaag de dag bij de meesten zit:
                          Users/MijnNaam/Dropbox/Public
                          en als ik daar een foto plaats, en rechts aanklik, krijg ik "Copy Public Link"



                          HTML-code:
                          https://dl.dropboxusercontent.com/u/21104980/IMG_5732_LesPortret5cm.jpg
                          zet ik dat adres tussen de img-tags:


                          Dus: waar je Public folder zit, bepaalt of je de code al dan niet nog moet wijzigen.

                          (intussen merk ik wel dat de "trein der traagheid" van Photobucket al een stuk sneller bolt.)
                          Last edited by LesC; 2 februari 2016, 12:51.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment

                          Working...
                          X