Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflectiescherm

    Hallo iedereen

    Voor enkele babyshoots ben ik op zoek naar een reflectiescherm, daar ik liever geen flitslicht wil gebruiken. Ik weet dat het ook zou moeten lukken met een stuk isomo, maar is misschien niet zo handig in gebruik. Hebben jullie tips welk reflectiescherm ik het best aankoop? Moet vooral handig in gebruik zijn, want ben van plan het eventueel ook te gebruiken voor macrofotografie. Dus alle tips zijn welkom!

    Alvast bedankt!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Reflectiescherm

    sunbounce
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Reflectiescherm

      ik heb dure van lastolite en goedkope van jinbei. werken allemaal even goed. kwaliteit van de lastolites is wel beter maar kosten meer als 3 keer zoveel. neem er zeker een houder voor een statief bij, heel handig als je alleen werkt. Denk goed na over welke grote en vorm je wil. Sunbounce is goed maar duurd langer om op te zetten en is duur.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Reflectiescherm

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        ik heb dure van lastolite en goedkope van jinbei. werken allemaal even goed. kwaliteit van de lastolites is wel beter maar kosten meer als 3 keer zoveel. neem er zeker een houder voor een statief bij, heel handig als je alleen werkt. Denk goed na over welke grote en vorm je wil. Sunbounce is goed maar duurd langer om op te zetten en is duur.
        Bedankt voor de uitleg! Wat heeft de vorm als invloed op het scherm? Heb ook al gezien dat er verschillende kleuren zijn, waarschijnlijk heeft dit ook een invloed op de foto?

        Groetjes
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

        Comment


        • #5
          Re: Reflectiescherm

          kleur van het scherm heeft idd invloed op je beeld. ik gebruik meestal een witte kant(zachter effect) of een zilver (meer punchy licht), heel af en toe eens een sunfire (geeft een warmer effect) . de vorm heeft bv effect op de vorm van je catchlichts in de ogen. vb: als je raamlicht wil imiteren kan je bv een rechthoekig/ovale nemen.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Reflectiescherm

            Waarom niet een plooibare 5-in-1 of een 3-in-1


            Sent from my iPad using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Reflectiescherm

              Omdat de meeste plooibare ook echt plooibaar zijn, en zo heb je minder controle over het resultaat.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Reflectiescherm

                Het gebruik van isomo zou af te raden zijn in de studio omdat deze een kleurzweem zou geven. Maar .... alle begin is moeilijk en ik zou het ook gedaan hebben (om eerlijk te zijn)

                Comment


                • #9
                  Re: Reflectiescherm

                  Bedankt allemaal verder. Ik zal eens uitkijken welke best aan te schaffen... Maar een plooibare 3 in 1 is dus niet aan te raden? En een vaste versie met meerdere schermen op? Of is de kwaliteit hiervan ook niet goed?
                  Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflectiescherm

                    er is niks mis met plooibare. Het klopt wel dat hele dure als sunbounce meer licht opbrengst zouden hebben maar ik heb nog nooit problemen gehad met mijn opvouwbare. ook nog nooit kleurenzweem gehad van isomo te gebruiken.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflectiescherm

                      Je kan ze kopen op ebay (5 in 1) voor een prikje.
                      In het begin zijn die best ok.
                      Nadeel is dat ze na enige tijd beginnen te vervormen en krom worden. Ze zijn ook niet zo degelijk en verfijnd afgewerkt als sunbounce.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflectiescherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Je kan ze kopen op ebay (5 in 1) voor een prikje.
                        In het begin zijn die best ok.
                        Nadeel is dat ze na enige tijd beginnen te vervormen en krom worden. Ze zijn ook niet zo degelijk en verfijnd afgewerkt als sunbounce.
                        heb je helemaal gelijk in. is ff bekeken naar die van mij. Heb er momenteel van jinbei, denk dat ze ergens rond de 25 € kosten en gaan nu toch al een paar jaar mee.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reflectiescherm

                          Wat vinden jullie van deze set, is dit iets waard denken jullie?

                          https://www.artencraft.be/nl/lastoli...---75-cm-48729
                          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reflectiescherm

                            goede set. denk er wel aand dat die niet zo goed in de goedkope houders passen om op een statief te zetten. Het handvat is nogal zwaar dus in sommige posities geeft dat problemen. Lastolite zelf heeft ook een houder maar die is duur. je kan ook een klem gebruiken of zo. gewoon om ff mee te geven.
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reflectiescherm

                              koop gewoon een 5 in 1 schermpje! Laat je niet aanpraten dat je alleen met die dure zooi mooie resultaten behaalt, want dat is onzin
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X