Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

    Na een lange zoektocht ben ik bij de volgende compacte allround statief beland, namelijk de aluminium Sirui T-2004X, welke samen met het balhoofd K-20X nog netjes onder de 2kg blijft.

    Daar ik regelmatig zeer lage composities maak is een korte middenzuil van groot belang!
    Echter heeft Sirui het in zijn nummering van het gehele assortiment statieven, het niet zo heel eenvoudig gemaakt om nu te weten te komen bij wek type je nu zeker net die gewenste korte middenzuil met haak te pakken krijgt. Het is net die korte middenzuil met haak die ik voor mijn allround doeleinden belangrijk vindt.

    Verder wordt het statief met de volgende accessoires geleverd, waaronder Reversibel 1/4 "en 3/8" schroef voor het statief hoofd of camera. Stabilisatie haak en beenwarmer. Statieftas met riem en extra middelste kolom (9,5 cm) zijn inbegrepen (type niet omschreven).

    Wanneer ik het type ‘Sirui T-2004X’ van de gewenste statief even als voorbeeld neem kan ik hieruit de volgende zaken eenvoudig afleiden.

    Sirui T-2004X
    T-2004X = Travel tripod
    T-2004X = Aantal secties (poten).
    T-2004X = Aluminium
    T-2204X = Carbon
    T-2004X = Nergens wordt hier het precieze type middenzuil omschreven?

    Om het nog wat moeilijker te maken bestaat er in de T-serie ook nog het volgende statief T-2004KX zelfde model maar dan met de letter K aan toegevoegd, wederom wordt hier het precieze type middenzuil niet omschreven en kan je dit type K ook niet in het assortiment terugvinden?


    Het gaat om deze gewenste korte middenzuil met haak.




    Dit is de niet gewenste middenzuil (zonder haak)


    Last edited by Moris; 23 januari 2016, 14:42. Reden: Dubbele en foute foto-link
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

    je schrijft toch zelf al dat er een extra middenzuil van 9,5 cm bij zit, zo te zien op je foto is dat gewoon degene die je bedoelt.
    ik heb zelf de 1005 en daar zat ook een kortere zuil standaard bij.
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #3
      Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

      Er wordt een korte middenkolom bijgeleverd, (is te zien op de foto's) deze kan ook als verlenging v.d. middenkolom dienen.
      Ikzelf heb de N-3204x. Dit statief heeft 1 middenkolom die wel kan opgedeeld worden.
      Gr,
      Marc Tav.
      http://marctav.be

      Comment


      • #4
        Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
        je schrijft toch zelf al dat er een extra middenzuil van 9,5 cm bij zit, zo te zien op je foto is dat gewoon degene die je bedoelt.
        ik heb zelf de 1005 en daar zat ook een kortere zuil standaard bij.
        Helaas ontbreekt voor me dan wel de korte verende haak om aan de korte middenzuil te bevestigen, zie hiervoor de laatste foto
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

          Hoi,

          Bij mijn N-3204X statief zat voor de korte middenzuil een aparte schroefdop met daarin/daaraan de tashaak.
          Bij uw beschreven T statief staat op de internationale Sirui site, dat er een korte middenzuil bij zit.
          Dan zal er ook een daarvoor bestemde tashaak zitten.
          Ga eens bij de betere fotowinkel kijken.
          Dan weet u het zeker...

          Adrie

          PS, waarom valt uw keuze op de T-serie en niet op de N-serie?
          Bij de N-serie kunt u één poot gebruiken voor een monopod...
          Last edited by adrie; 23 januari 2016, 16:28.

          Comment


          • #6
            Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

            @Adrie
            In de winkel heb ik uitgebreid de T-serie (T-2004X en T-2004KX) vergeleken met de N-serie, beiden lijken zeer sterk op elkaar ... buiten het feit dat de N-serie een monopod functie heeft die voor mijn rug eigenlijk helaas veel te laag is.
            De T-reeks heeft om de volgende redenen sterk mijn voorkeur gekregen.., compacter, lichter, goedkoper ... monopod veel te laag en hierdoor niet nuttig.

            Bij het bekijken van de T-reeks in de winkel is dat T-versie namelijk T-2004KX wel van een korte middenzuil met bijbehorende korte verende haak is voorzien en het type T-2004X zonder de K helaas niet :confuse: Helaas lijken de statieven en toebehoren daar in de winkel met regelmaat uit de doos te zijn gehaald, wat het zowel voor de verkoper als mezelf helemaal moeilijk maakt. Hierbij word ik op de website van Sirui ook niet veel wijzer en kan zelf nergens het type met de K terug vinden
            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

            Comment


            • #7
              Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

              Hoi,

              Als ik de gegevens vergelijk op het internet, is het verschil tussen de T en N serie 2 cm.
              Kan de kop niet kosten lijkt me.
              Maar ik heb enkel de N-3204X, dus daar ken ik de maten van.
              Max hoogte van zowel statief als monopod hoger dan ik lang ben...
              Als uw winkel zijn voorraad niet goed op orde kan houden...
              Zou ík alleen de doos accepteren, waar alle spulletjes in zitten die ik nodig acht...

              Comment


              • #8
                Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

                Het verschil tussen de T en N-serie in gevouwen toestand is een 5,2cm, de T-serie is dus behoorlijk compacter te noemen en ook weer een 250gr lichter.
                Beiden statieven zijn in de winkel (helaas) met geopende dozen ruim op voorraad …. bestellen van de T-2004X betekent in dit geval ook ineens kopen
                Zeer jammer, dat je nergens op de websites van Sirui een handleiding met foto’s kan vinden met wat er nu precies wel in de doos hoort te zitten

                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                  Het verschil tussen de T en N-serie in gevouwen toestand is een 5,2cm, de T-serie is dus behoorlijk compacter te noemen en ook weer een 250gr lichter.
                  Beiden statieven zijn in de winkel (helaas) met geopende dozen ruim op voorraad …. bestellen van de T-2004X betekent in dit geval ook ineens kopen
                  Zeer jammer, dat je nergens op de websites van Sirui een handleiding met foto’s kan vinden met wat er nu precies wel in de doos hoort te zitten

                  Een truuk zou natuurlijk kunnen zijn je camera aan de onder ant te bestigen / of de zuil om te keren. Kun je instellen tot 1mm van de grond :-/

                  YMMV
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Een truuk zou natuurlijk kunnen zijn je camera aan de onder ant te bestigen / of de zuil om te keren. Kun je instellen tot 1mm van de grond :-/
                    YMMV
                    Deze optie is uiteraard ook het overwegen waard

                    In mijn verdere zoektocht naar een goed allround statief, laat ik voorlopig even de Sirui links liggen en kijk (om mijn oud statief te vervangen) vol ongeduld uit naar de volgende grote kanshebber die aan mijn onderstaande eisen kan voldoen.

                    - Laag camera standpunt.
                    - Korte en flexibele middenzuil.
                    - Compact en licht.
                    - Stabilisatie haak.
                    - Spikes.
                    - Twist Lock.
                    - Statieftas inbegrepen.
                    - Onderdelen, extra’s makkelijk verkrijgbaar.
                    - Zonder balhoofd verkrijgbaar.
                    - Enigszins betaalbaar.

                    BENRO System Go GC269T
                    - Laag camera standpunt = check
                    - Flexibele middenzuil (geen gepruts met korte/lange zuil en schroeven) = check
                    - Compact en licht = check
                    - Stabilisatie haak = check
                    - Spikes = check
                    - Twist Lock = check
                    - Statieftas inbegrepen = check
                    - Onderdelen, extra’s makkelijk verkrijgbaar = check
                    - Zonder balhoofd verkrijgbaar = check
                    - Enigszins betaalbaar = check

                    BENRO System Go GC269T Specification
                    • Material: Carbon Fiber
                    • Lock System: Twist Lock
                    • Number of Sections: 5 Sections
                    • Folded Length: 420mm
                    • Max. Height (center column NOT extended) : 1300mm
                    • Max. Height (center column FULLY extended): 1540mm
                    • Min. Height: 325mm
                    • Max. Monopod Height: 1615mm
                    • Self Weight: 1.45kg
                    • Max. Load Capacity: 16kg
                    • Max. Leg Pipe Diameter: 28.6mm
                    • Min. Leg Pipe Diameter: 15mm
                    • Screw Size (Tripod to Ball Head): 3/8"

                    Als ik de richtprijs €349 voor de carbon versie van de BENRO System Go GC269T vergelijk met de Sirui N-2204X die een richtprijs heeft van €429, kan je met het prijsverschil in het voordeel van de Benro nog een mooi balhoofd scoren.

                    Hier wat promomateriaal ... Benro system go!
                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    The unique Benro system Go that has been presented in Photokina 2014


                    Benro vervangt de lijn FLEX statieven en geeft deze een nieuwe naam. Op de Photokina 2014 was de introductie van de System GO statieven.
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sirui pfff moeilijk….welk type heeft nu de korte middenzuil?

                      Intussen ben ik met de betreffende onderdelen terug aan de slag gegaan, waaruit blijkt dat er tijdens de assemblage toch wel het een of ander is misgelopen

                      De Sirui NX- reeks heeft namelijk uit een middenzuil dat uit 2 stukken bestaat!
                      Wanneer je nu gebruik wenst te maken van de korte middenzuil, is het de bedoeling om de lange draadstang uit de korte zuil los te schroeven, zodat je de lange middenzuil samen met de lange draadstang kan verwijderen, tot zover loopt alles goed.

                      Nu blijft er enkel de korte middenzuil met korte draadstang over en is het de bedoeling om de korte draadstang met haak in de korte zuil te schroeven! Echter zijn de M6 schroeven van de korte haak te groot en gaan bijgevolg niet door het gat van de middenzuil om het geheel vast te schroeven?
                      Deze fout in assemblage heb ik nu bij de gehele NX-reeks kunnen vaststellen, u bent dus gewaarschuwd!

                      Om alles te verduidelijken kan je hier via deze video op 08:50, de montage van de korte middenzuil bekijken.









                      Last edited by Moris; 6 februari 2016, 12:09.
                      Sony A7 mkIII
                      Is all I need :-)

                      Comment

                      Working...
                      X