Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

    Ben al een tijdje op zoek naar een eerste (degelijke) flitser maar de prijs van Canon flitsers ligt erg hoog.

    Op een Nederlandse site zie ik nu een aanbieding voor een Nissin Di866 Mark II voor 199 euro.
    Origineel zat ik eigenlijk met de YN600EX-RT in mijn hoofd, dik 300 euro maar de radio-transmitter is wel reeds inbegrepen. Na vele reviews na gelezen te hebben (maar niet allemaal begrepen) zou die YN600EX helemaal niet zo geschikt zijn als eerste flits.
    Die Nissin Di866 mark II is dan wel niet goedkoop maar zou erg goed zijn. De YN565EX II zou veel geschikter zijn (kost "amper" 119 euro).

    In eerste instantie wil ik die flitser gewoon gebruiken voor de huis-tuin-en-keuken-fotografie, maar op termijn zou ik ook off-camera willen werken(/spelen). Wat is er dan nog nodig om dat alsnog voor mekaar te krijgen ? Een setje RF-zender/-ontvanger van "om-het-even-welk-merk" ?

    Vraag is behoorlijk simpel dus, welke flitser kunnen jullie me aanraden ?
    Ik wil wel ineens een flitser waar "alles" mee kan zodat ik met alle mogelijkheden (manueel/TTL/bouncing/...) kan uitproberen/leren. ...enne, ik doe niet graag een miskoop...
    (Camera is een Canon)

    Dank bij voorbaat voor de geboden hulp/uitleg!
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

  • #2
    Re: Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

    Niet twijfelen yn 600ex-rt... Nog geen moment spijt van gehad
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

    Comment


    • #3
      Re: Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

      We zullen het nog wat moeilijker maken en je nog een derde keuze geven: Shanny SN600SC



      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
      http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

      Comment


      • #4
        Re: Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

        Niet twijfelen aan yongnuo. Is echt beste koop voor je geld.

        Maar je moet wel opletten omdat er veel varianten zijn en hulpmiddelen die niet allemaal compatible zijn met elkaar.
        Dit is om historische redenen zo gegroeid en ook omwille van de extreem snelle ontwikkelingen op het vlak van speedlite flitsen de laatste maanden/jaren.

        Ik heb heel wat materiaal van yongnuo.
        Onder andere ook een 568EX. Dat is een TTL flits met HSS echter zonder radio. Echter zeer gemakkelijk te bedienen.
        Wil je daar een radio voor dan zou je kunnen opteren voor 622 radio of de oudere (moet je wel manueel werken) 602 of 603 zenders.
        Er bestaat nu ook een versie 568EX2 Dat is een versie met het oude "remote protocol" erbij. (zou ik niet aanraden wegens oude technologie die binnenkort toch uit de markt gaat)

        Zit er al een radio in je camera? Dan kan je beter opteren voor de 600EXRT die 100% compatible is met Canon en een bijna exacte namaak van het origineel aan 1/4 van de prijs.
        Als je wat zoekt kan je die al kopen aan minder dan 150 euro!!!! (hint -> http://geizhals.de/yongnuo-yn-600-ex-rt-a1233354.html )
        Doch hij is wel wat complex in bediening. Onderschat het niet als dit je eerste flits is want je zou wel eens kunnen verdrinken in al het lekkers dat er op staat.
        Zit er geen radio in je camera dan zal je de zender erbij moeten kopen. Zoals bv YN-E3-RT (+-120 euro)

        Dus wil je het wat eenvoudiger dan is de 568EX of varianten waarschijnlijk een slimme keuze.
        Ben je niet bang van wat meer technische instellingen/mogelijkheden dan moet je absoluut voor de 600EXRT gaan.
        Op een ander ga je geen beter vinden. Shanny is nog mossel nog vis. Problemen met compatibiliteit en zo... Lijkt mij een rebrand van yongnuo maar dan met slechte software op.
        Je hebt dan nog van die apemerken zoals OOOlong en weet ik wat nog allemaal. AVOID!

        Heb je echter centjes op overvloed koop dan de Canon Is nog iets beter keus omdat die spatwaterdicht is.

        Comment


        • #5
          Re: Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Niet twijfelen aan yongnuo. Is echt beste koop voor je geld.

          Maar je moet wel opletten omdat er veel varianten zijn en hulpmiddelen die niet allemaal compatible zijn met elkaar.
          Dit is om historische redenen zo gegroeid en ook omwille van de extreem snelle ontwikkelingen op het vlak van speedlite flitsen de laatste maanden/jaren.

          Ik heb heel wat materiaal van yongnuo.
          Onder andere ook een 568EX. Dat is een TTL flits met HSS echter zonder radio. Echter zeer gemakkelijk te bedienen.
          Wil je daar een radio voor dan zou je kunnen opteren voor 622 radio of de oudere (moet je wel manueel werken) 602 of 603 zenders.
          Er bestaat nu ook een versie 568EX2 Dat is een versie met het oude "remote protocol" erbij. (zou ik niet aanraden wegens oude technologie die binnenkort toch uit de markt gaat)

          Zit er al een radio in je camera? Dan kan je beter opteren voor de 600EXRT die 100% compatible is met Canon en een bijna exacte namaak van het origineel aan 1/4 van de prijs.
          Als je wat zoekt kan je die al kopen aan minder dan 150 euro!!!! (hint -> http://geizhals.de/yongnuo-yn-600-ex-rt-a1233354.html )
          Doch hij is wel wat complex in bediening. Onderschat het niet als dit je eerste flits is want je zou wel eens kunnen verdrinken in al het lekkers dat er op staat.
          Zit er geen radio in je camera dan zal je de zender erbij moeten kopen. Zoals bv YN-E3-RT (+-120 euro)

          Dus wil je het wat eenvoudiger dan is de 568EX of varianten waarschijnlijk een slimme keuze.
          Ben je niet bang van wat meer technische instellingen/mogelijkheden dan moet je absoluut voor de 600EXRT gaan.
          Op een ander ga je geen beter vinden. Shanny is nog mossel nog vis. Problemen met compatibiliteit en zo... Lijkt mij een rebrand van yongnuo maar dan met slechte software op.
          Je hebt dan nog van die apemerken zoals OOOlong en weet ik wat nog allemaal. AVOID!

          Heb je echter centjes op overvloed koop dan de Canon Is nog iets beter keus omdat die spatwaterdicht is.
          Thanks voor de tip...
          Ik kwam hem overal tegen voor 199 eur....
          En stond op het punt om hem te bestellen.
          Nu 134 met express verzending. (morgen in men brievenbus)
          (vrouw content want nu heb ik maar 10 euro meer uitgegeven dan men cashback van canon )
          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

          Comment


          • #6
            Re: Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

            Wegens geen centjes in overvloed uiteindelijk de knoop doorgehakt en de YN600 gekozen met ineens de zender er bij. Vond die zowat overal aan 309, via ebay in GB besteld voor nog geen 200 (verzending inbegrepen).
            Afgelopen maandag aangekomen en intussen toch al redelijk wat kunnen mee spelen. Komt me heel goed over, bijna een perfecte kloon.
            Als je de handleiding van de Canon gebruikt dan zie je toch een paar verschillen waaronder bv een foto maken door op de masterflitser (los van het toestel) op "rel" te drukken. Alleen komt dat menu-item niet voor bij de Yongnuo... nochtans wordt er bij de zender/ontvanger wel degelijk twee kabeltjes bijgeleverd die dat eigenlijk mogelijk zouden moeten maken.
            Maar voor de rest werkt dat helemaal naar verwachting, zowel radio als optisch draadloos werken werkt perfect. En die ETTL is toch echt wel een meerwaarde (ik stam nog uit de tijd dat een flits flitste, en waar instelling van het flitsvermogen nog moest worden uitgevonden).
            Een battery-pack lijkt me evenwel geen overbodig luxe vermits de flits blijkbaar toch behoorlijk wat energie vraagt. Heb ook eens zitten rondneuzen voor zo een battery-pack maar het enige wat ik gevonden heb levert 11.2V, is dat niet wat veel ?
            In de bijzonder beperkte handleiding vind ik daar niets over, op de site van Yongnuo eigenlijk ook niet echt (wel die van 11.2V).
            Ik las dat velen problemen hadden met de upgrade van de firmware maar daar ondervond ik niets van (behalve dan dat het downloaden van de stuurprogramma's bijzonder traag was). Eens de stuurprogramma's geïnstalleerd ging het upgraden bijzonder vlot.

            Iedereen bedankt voor de reacties/tips... !
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

              daar zit dan wss wel het verschil met de echte canon of het zijn je batterijen. ik kan op mijn 600exrt vrij lang doen op een set herlaadbare batterijen.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

                Vergeet ook Metz niet !
                Voor m'n Olympus heb ik zowel de 48 als de 58 opgepikt. Maar de zelfde modellen bestaan voor alle (?) merken cameras.

                Comment


                • #9
                  Re: Nissin of Yongnuo of ... als eerste flits ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                  Thanks voor de tip...
                  Ik kwam hem overal tegen voor 199 eur....
                  En stond op het punt om hem te bestellen.
                  Nu 134 met express verzending. (morgen in men brievenbus)
                  (vrouw content want nu heb ik maar 10 euro meer uitgegeven dan men cashback van canon )
                  donderdags besteld en vrijdag stonden ze al aan de deur...
                  Al een paar keer getest en zeker geen spijt dat ik deze gekocht heb.
                  Tenslotte hoe duur je flitser ook is...
                  Als hij valt...
                  þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                  Freelance bedrijfsfotograaf
                  klikerdeklik hier voor mijn website!

                  Comment

                  Working...
                  X