Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke resolutie nodig voor projectie Powerpoint?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke resolutie nodig voor projectie Powerpoint?

    Men vraagt me meer en meer om foto's aan te maken (meestal scans van dia's) die men dan verwerkt met Powerpoint tot een projectie .Dikwijls wordt er geprojecteert op een scherm van 4x6m.
    Dit is een volledig nieuwe materie voor mij maar ik zal er binnen enkele maanden veel mee te doen krijgen vermits men hier een projector besteld heeft.
    Hoe voert Powerpoint de beelden in?
    Wordt de resolutie van de foto's herleid tot de schermresolutie van de monitor waarmee men de slideshow aanmaakt of is dat instelbaar in het programma?
    De meeste digitale projectoren hebben bij mijn weten ook geen danig hoge outputresolutie.Kan dat dan nog voldoende kwaliteit geven op zo'n groot scherm?

    Jean-Luc

    Fuji S1
    http://pbase.com/jle56/
    Jean-Luc

    http://pbase.com/jle56/

  • #2
    meeste lcd projectoren hebben 800x600 of 1024x768 pixels .. de resolutie is dus niet direct het belangrijkste prob als je gaat projecteren (DVD is bv. ook maar 1024x576 pixels)

    zorg wel dat je je foto's in RGB bewerkt en niet in CMYK

    Comment


    • #3
      Het speelt geen rol welke resolutie de foto's zijn.
      Maar denk wel dat als het bv een hoge resolutie is, je kwaliteit natuurlijk beter is, maar dat het laden van de foto langer duurt.
      Bij de moderne computers speelt dit geen rol.
      Ik bedoel Pentium 4 met genoeg geheugen ( meer dan 128 mb) geen probleem.
      Maar bij oudere PC's kan het dan lager duren voor de volgende foto komt.
      Als je de presentatie op CD zet, let dan ook dat het leesvermogen van die Cd romlezer hoog genoeg is. Een oude 2 of 4 speed kan problemen geven. Dan kopieer je best je presentatie even op de harde schijf.

      Ik kopieer en plak mijn foto's gewoon op de Powerpoint slide en verklein ze dan tot het precies op het blad past. Of meerde foto's op één slide met tekst.
      Als je dan bv een projector (beamer) hebt die in lagere resolutie werkt 800 X 600 bevoorbeeld, wel, dan verlaag je gewoon de beeldscherm-resolutie van de computer naar 800 X 600 en het werkt. Van de resolutie van de foto's en afbeeldingen moet je je niets aantrekken.
      Ik geef al jaren demo's met heel veel foto's, afbeeldingen , tekeningen, geluid en films in, en nog nooit een probleem gehad met de resolutie van een foto. Maar dit was steeds op een krachtige computer met veel geheugen. ( maar dat hoeft niet als er geen films inzitten)

      Mic / Oly E-20
      http://www.pbase.com/mic

      Comment


      • #4
        Het is inderdaad afhankelijk van de resolutie van de beamer.

        Het is net als een beelscherm, als de foto een hogere resolutie heeft is dit toch niet meer zichtbaar.

        Als de beamer een resolutie heeft van 800x600 zet je de foto's in 800x600, als de beamer een resolutie heeft van 1024x768 maak je de foto's op die grootte.

        <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>
        <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

        Comment

        Working...
        X