Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

    Dit lijkt me een heel pertinente vraag na wat we gelezen hebben bij de VRT en op de webstek van 't autosalon.

    Dit heeft de vrt hieromtrend te vertellen: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...ssel/1.2544548

    Ik heb uiteraard niet nagelaten tegen deze gang van zaken te protesteren - en te vragen of dit effectief zo is (en natuurlijk niet nagelaten om te vertellen dat we hieromtrend wat fotografen zouden informeren, dat hoort zo). Niemand koopt graag een event-ticket bij de NMBS om dan vast te stellen dat ie niet binnen mag/kan met z'n fotogerief (ik zou toch met een behoorlijk groepje gaan - nu wordt 't niks).

    Hopelijk stuurt Febiac zo'n fotografie-onvriendelijke houding toch nog wat bij. M.a.w. neem uw inlichtingen via de website van het autosalon en informeer via het webformulier - mogelijks helpt dat. Met u te informeren - doe je niemand kwaad. Doen dus!

    Uw standpunt mag dan hard zijn - hou 't wel menselijk. Die personen die onze proza mogen lezen zijn gewone werknemers van de organisatie.

    groeten

  • #2
    Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

    Stel die vraag aan de organisator. Zal je een correct antwoord op krijgen zonder dat er moet gegist worden. Eventueel kan je vragen voor een permissie zodat je er iets makkelijker kan rond lopen met een fotokit
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

      Ik had ergens gelezen dat personen met tas of rugzak langs een andere rij binnen komen, en dat die beter gecontroleerd worden.
      Het kan dan langer duren vooraleer je binnen geraakt.
      Dat is toch wat ik meende te verstaan aan de hand van het eerder gelezen bericht (dat stond een paar dagen geleden op de website van een of andere krant).
      Het is dus de bedoeling dat er zo weinig mogelijk tassen en rugzakken mee naar binnen worden gebracht, maar als het echt niet anders kan (als je fotomateriaal mee binnen wil nemen), dan moet je meer geduld hebben.
      Als er niet veel zijn die spullen mee naar binnen nemen, dan zal het voor iedereen vlotter verlopen om binnen te geraken, daarom die oproep om niets mee te nemen...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

        Ik neem gewoon de camera mee met 1 wijde lens, dan heb ik geen zak nodig.

        Comment


        • #5
          Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

          Bezoekers worden GEVRAAGD geen tassen ... mee te brengen. Ik lees niet dat het een verbod zou zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

            Even deze link nakijken: http://www.autosalon.be/nl/infos-pratiques

            De site van Brussels Expo is toegankelijk via 2 ingangen : ingang « C » (aan de zijde van het Atomium en de Metro) en een hoofdingang via parking C en de voetgangersbrug. Bagage en tassen zijn NIET toegelaten. Alvast bedankt voor uw begrip.

            Net nog nagekeken. De vraag is of 't een fout is of niet - ik heb geen zin om dat ter plaatse te gaan testen. Een vertaalfout kan natuurlijk nog in 't spel zijn - maar dit lijkt mij duidelijk genoeg.
            groeten

            Comment


            • #7
              Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

              Zowel op de engelstalige en franstalige site staat eveneens : tassen niet toegelaten.

              Comment


              • #8
                Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

                Een tas heb je niet nodig om foto's te maken.

                Zoals Stefan_C al zei...

                Comment


                • #9
                  Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

                  Ik heb deze Chestvest http://www.newswear.com/mdocumentarydetail.htm , maar ik denk dat het niet echt een goed idee is om die te gebruiken op het autosalon...
                  Maar het is in ieder geval geen fototas of rugzak, volgens hun richtlijnen is dat dan toch in orde.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

                    Hmmm, lijkt mij verdacht veel op een bommengordel ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

                      Net terug. Nog vrij veel mensen met een rugzakken zien toekomen.
                      Mijn broer en ik hadden enkel de camera mee, met alletwee een klein schoudercameratasje.
                      Camera's moet je voor het binnengaan eens aanzetten, dus voor de terroristen die de camera tot bom willen ombouwen, steek de ontsteking in de on/off knop dan gaat hij af als de controle je toch betrapt;-).
                      Verder er ook een paar met statief gezien, maar met die drukte en eigenlijk goed licht is 't volgens mij meer last dan iets anders.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

                        Dank voor de toelichting - het is interessant voor de collega-fotografen dit te weten.
                        Zelf ga ik afwezig blijven, ik ben nogal pricipieel in dat soort zaken - maar we vinden het wel jammer jammer want een fotograaf kan er zich uitleven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogen we wel binnen met ons fotogerief op 't autosalon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                          Dank voor de toelichting - het is interessant voor de collega-fotografen dit te weten.
                          Zelf ga ik afwezig blijven, ik ben nogal pricipieel in dat soort zaken - maar we vinden het wel jammer jammer want een fotograaf kan er zich uitleven.
                          Ik zou zeggen trek je er niet teveel van aan en ga gewoon. Ik ben vorige jaren ook geweest en heb niet het idee dat ik me minder vrij voelde of minder me kon uitleven nu.
                          De controle gaat ook supervlot, goed georganiseerd en je moet zeker niet lang wachten (ondanks dat wij tegen de openingstijd er waren en er dan een hoop volk ineens binnenkomt).
                          Trouwens een rugzak vol materiaal heb je niet nodig, ik had gewoon camera met 14-24mm mee en nog een 35mm (omdat daar een filter op past (op die andere ook maar enkel met een duur systeem)). Meer dan een breedhoek heb je niet nodig daar.

                          Comment

                          Working...
                          X