Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop vraagje

    Mijn zus is op zoek naar een laptop met de meeste "bang for buck"
    Wensen:
    Zo snel mogelijk voor zijn geld
    kleine ssd en 1tb grote hdd
    goed scherm (ips?) Full hd liefst (17" zou leuk zijn)
    Minimum 4 usb poorten, 1 hdmi
    Processor best i5 4 kernen 3200 hertz?

    Voor wat wordt ie gebruikt?
    In 7 vensters tegelijk schoolwerk (schooljuf in wording) en tekstprogramma, internet enzo vloeiend draaiende houden
    En max budget is 800€
    bij mijn lokale fotoboer komt dit eerder duur uit, met iets teveel beperkingen ...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Laptop vraagje

    Als juf heeft ze geen IPS nodig mijn inziens. Heeft geen meerwaarde bij textverwerking.
    Een SSD is ook al twijfelachtig of dat zijn nut heeft voor die toepassing.

    Kijk eens op de site van alternate. Alle pcs zijn daar beste bang for the buck. Je betaalt gewoon naar wat er in zit.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop vraagje

      Dat is toch veel dat je vraagt voor weinig geld.

      Bij BTO kan je ze "op maat" laten maken. Bijvoorbeeld deze: https://www.bto.eu/bto-v-book-15cl23...ct-description
      Bijvoorbeeld deze config voor €924
      15CL23: 15.6" mat HD-scherm met Intel Core i5-6300HQ quad-core
      4GB DDR3L (1866MHz), Crucial Performance RAM
      4GB DDR3L (1866MHz), Crucial Performance RAM
      128GB Integral INSSD-GM Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
      1000GB (1TB) 7200rpm 2.5 inch harddisk
      DVD+/-RW Drive 8x - 12mm
      Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.2
      AZERTY-toetsenbord (Belgisch) voor de CL17-, CL23- of CL70-serie
      Windows 7 Pro NL incl. USB-stick (gratis Windows 10 tot 29 juli 2016) - actie
      2 jaar carry-in garantie
      13~15" BTO Basic draagtas inclusief bedrade muis en actiekit
      Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting de Thuiskopie voor haar rekening.
      Als je zelf nog een Windows licentie hebt kan je er nog €89 aftrekken.


      Of als 17" een must is: https://www.bto.eu/bto-v-book-17cl17...-keyboard.html
      Voor €1039 heb je dan:
      17CL17: 17.3" mat Full HD-scherm met Intel® HD Graphics
      Intel® Core™ i5-4210M (3M Cache, up to 3.20 GHz) - 37Watt - Dual Core
      4GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected geheugenmodule
      4GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected geheugenmodule
      128GB Sandisk G25 Solid State Disk, 2.5 inch SSD
      Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel)
      BTO Caddy + 1TB 7200rpm 2.5" harddisk (12mm)
      Intel Wireless-N 7260 (802.11n 2.4GHz, 300 Mbps) + Bluetooth 4.0
      Verlicht AZERTY-toetsenbord (Belgisch) voor de 17CL17 of 17CL70
      Windows 7 Pro NL incl. USB-stick (gratis Windows 10 tot 29 juli 2016) - actie
      2 jaar carry-in garantie
      15~17 inch Basic draagtas (Zwart) incl BTO Aktiekit:
      Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting de Thuiskopie voor haar rekening.

      En anders bij Coolblue heb je deze voor €900: http://www.laptopshop.be/product/674...88-azerty.html , die voloet denk ik aan alle eisen behalve de CPU die niet op 3,2GHz draait
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop vraagje

        Ik heb om Bulke een plezier te doen ook eens zitten rondkijken maar budget en wensen liggen onrealistisch te ver uiteen.

        Comment


        • #5
          Re: Laptop vraagje

          Dan gaan er eerder wensen weg dan budget op te trekken, wat laat ze beter vallen en wat niet, 15" scherm zag ze ook zitten, maar bvb ssd laten vallen, is dat nu nog wel verstandig, zorgt toch voor een sneller werkende computer niet?
          Is de bedoeling dat ze weer goed is voor een paar jaren

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Laptop vraagje

            Ik denk dat je het meeste gaat besparen als je voor een i3 gaat. Pure rekenkracht heb je niet echt nodig voor wat office werk. Dan kan je beter investeren in een SSD+HDD en 8GB geheugen.
            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

            Comment


            • #7
              Re: Laptop vraagje

              Mss vind je hier iets bij, weet alleen niet of dat een beetje ver van de deur is.


              Comment


              • #8
                Re: Laptop vraagje

                Een SSD maakt een pc veel sneller in response, dat klopt. Maar je moet het verhaal ook wat nuanceren. Tussen de SSD 'oplossingen' zit veel goedkope rommel dat snel om zeep is.
                We mogen ook niet vergeten dat het al zoveel jaren ging met een HDD. Als je daar een slimme keuze maakt (hybrid drive op 7000rpm) dan ga je ook een snelle responsive pc hebben.
                Vooral niet te weinig ram steken. Windows heeft al altijd snel gelopen met veel ram.
                Ik ben het eens dat voor kantoortoepassingen een i3 meer dan voldoende is. Maar neem dan ook weer niet het laagste model uit die reeks. Ook het laagste model uit de i7 is maar matig in prestaties.

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop vraagje

                  Bedankt voor de info a iedereen, een i3 vrees ik dat ie te weinig taken tegelijk zal kunnen uitvoeren, als de computer aanstaat is ze toch altijd met 5 dingen tegelijk bezig (meer processorkernen = meer threads?)
                  Ga eens kijken wat zo'n hybrid drive dan is en of ze daar dan kan besparen

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop vraagje

                    Heb nog een interessante site gevonden is wel in NL.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop vraagje

                      899,-

                      http://www.laptopshop.be/product/674...88-azerty.html

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        als de computer aanstaat is ze toch altijd met 5 dingen tegelijk bezig (meer processorkernen = meer threads?)
                        Ja, als een applicatie ondertussen ook iets doet. Als Word bv op de achtergrond staat doet die helemaal niets, behalve misschien eens de inhoudstabel opnieuw genereren in een reusachtig document.
                        Aan meerdere threads heb je enkel iets als je meerdere taken effectief tegelijk doet, bv compileren van een programma op de achtergrond, transcoderen van films,... of als je software gebruikt die speciaal geschreven is voor multi thread, wat bij alledaagse software zeker nog niet het geval is.

                        Voor de meeste mensen zijn vooral de prestaties per core van belang. Beter een sneller geklokte cpu dan een 8-core (wat TS niet als eis stelt, dat weet ik wel). Maar een dual core zou ik nu ook weer niet nemen :-)
                        Ik durf geen concrete suggesties doen, ik volg het niet meer. In CT (http://www.ct.nl/magazine/) staat deze maand weer een artikel met bouwvoorstellen voor pc's, de algemene zaken over processor, geheugen,... gaan ook op voor laptop.

                        Ook Photoshop CC is nog niet zo geweldig met multi thread:
                        Most actions in Photoshop are either single threaded or lightly threaded. This means that you will get the exact same performance whether your system has two CPU cores or twenty CPU cores. For these actions, a CPU with a high operating frequency is key.
                        Multi-threaded actions hit a point of diminishing returns after around 6 CPU cores, and most completely stop improving after 8 CPU cores. This includes effects like color mode conversion, many blurs, hue/saturation, brightness/contrast, and shadow/highlight. The best multi-threaded effect (converting to Lab Color mode) had a decent multi-threading efficiency of about 94%, but most of these effects had an efficiency closer to 80% which isn't so great.
                        (bron: https://www.pugetsystems.com/labs/ar...25/#Conclusion)
                        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                        Mijn website: www.computerhersteller.be

                        Comment

                        Working...
                        X