Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

domeinnaam registreren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • domeinnaam registreren

    Hallo,

    Voor diegenen die hun eigen domein hebben geregistreerd: waar doe ik dit best? Ik ga met Zenfolio werken, mocht dit ter zake doen.
    Ik zie door de bomen het bos niet!

    Alvast bedankt!

    Jeroen
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: domeinnaam registreren

    Hallo,

    One.com is een door velen gebruikte aanbieder hier.
    Prijs-kwaliteit prima en ook een goed bereikbare help-chat - mocht het nodig zijn.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: domeinnaam registreren

      maar die bieden eigen hosting. Zenfolio host op hun eigen servers, niet?
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: domeinnaam registreren

        Regel 1 in de hostingbusiness is om een domain registratie ALTIJD bij een onafhankelijke partij te doen!
        De reden is dat indien je dit laat doen door een hostingbedrijf of zo de kans er dik in zit dat ze met uw voeten kunnen spelen en baas spelen over u als je naar een ander zou willen overstappen.
        Heb zelf in het verleden met advocaten er veel geld moeten aan hangen om mijn domeinnamen in eigen beheer te kunnen krijgen.

        Nu zijn al mijn domainnamen geregistreerd via godaddy.com DE grootste domainregistrar op de wereld. Altijd goede prijzen ook.

        Om uw website te hosten gebruik je dan weer een andere partij.

        Comment


        • #5
          Re: domeinnaam registreren

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Regel 1 in de hostingbusiness is om een domain registratie ALTIJD bij een onafhankelijke partij te doen!
          De reden is dat indien je dit laat doen door een hostingbedrijf of zo de kans er dik in zit dat ze met uw voeten kunnen spelen en baas spelen over u als je naar een ander zou willen overstappen.
          Heb zelf in het verleden met advocaten er veel geld moeten aan hangen om mijn domeinnamen in eigen beheer te kunnen krijgen.

          Nu zijn al mijn domainnamen geregistreerd via godaddy.com DE grootste domainregistrar op de wereld. Altijd goede prijzen ook.

          Om uw website te hosten gebruik je dan weer een andere partij.

          Merci, naar zoiets was ik op zoek!
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: domeinnaam registreren

            En dan nog iets: daar zit precies geen mailbox bij? Hoe werkt dat dan?
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: domeinnaam registreren

              Bij een domeinregistratie zit maar 1 service, zijnde uw naam te koppelen aan een domeinnaam voor de periode dat je het in bezit hebt.
              bv:
              mijnsuperwebstekje.com is geregistreerd op naam van:
              Jan Janssens
              Kerkstraat 1
              1000 Pimperzele
              Tel +32 0123456789

              Dus die naam staat op uw naam vanaf dat moment.
              Maar daarmee heb je nog geen ruimte waar de site zich bevind.

              Services zoals hosting van de site zelf (alsmede email hosting) doe je dus op een ander.
              Je zoekt een firma op internet die deze dienst voor jou wil doen. Prijzen gaan van 5 euro tot 150 euro per maand naar gelang wat je wil.
              Zelf werk ik al jaren met deze firma http://portal.alwayswebhosting.com/
              Ik heb er wel een iets duurder formule maar heb dan ook tientallen websites er op lopen.

              Bij de domeinregistrar stel je dan de nameservers in van waar uw site gehost wordt.
              Je stuurt ze als het ware door. En is de meest normale gang van zaken.

              vb. je wil "mijnsuperwebstekje.com" op uw naam.
              Die naam registreer je bij bv godaddy.com. Verder neem je er GEEN diensten ook al stellen ze u dat voor. Zij bezetten die naam in uw plaats. En jij bent er volledig baas over zolang je blijft betalen (jaarlijks +- 10 a 15 euro).
              Maar dat is enkel de naam en daar is nog geen dienst aan gekoppeld op dat moment.

              Anderzijds huur je webshosting bij bv firma X.
              Daar krijg je hardschijfruimte om uw website te installeren alsook de mogelijkheid om email boxen aan te maken via een controlepaneel (meestal cpanel).
              Op dat ogenblik heb je dus een computer ergens op het net waar uw website op staat en anderzijds een naam dat je huurt bij godaddy.
              Rest deze te koppelen aan elkaar.

              Om dit nu te koppelen ga je naar godaddy instellingen en stel je daar de nameserver voor uw domein in op de nameservers van firma X.
              Vanaf dat ogenblik zijn zowel uw website www.mijnsuperwebstekje.com en bv paul@mijnsuperwebstekje.com beschikbaar.
              In uw cpanel bij firma X kan je emailboxen aanmaken zoveel je wil. Je moet die dan wel even instellen in uw email programma (bv outlook) om aan uw email te kunnen.

              Maar neem NOOIT de domeinregistratie bij de zelfde firma waar je de hosting doet!!! En ook niet omgekeerd.
              Als bv de website niet voldoende bereikbaar is of de service is ondermaats na verloop van tijd (is zeer normaal!!!), kan je in een paar minuten alles verleggen naar een andere hostingfirma waar het hopelijk beter is.
              Indien dat bij de zelfde firma zit gaan ze u dat nooit toelaten en u dus verplichten bij hun te blijven en u aan het lijntje houden want dan zijn zij immers "eigenaar" van uw domeinnaam.

              godaddy.com is echt wel een zeeeeer groot bedrijf maar stel dat het ook daar fout loopt dan ben je in de mogelijkheid om uw registratie te verplaatsen naar een ander registrar.
              Dat is technisch wel een iets ingewikkelder procedure (domain transfer) en zou ik mij geen zorgen over maken. Ik wil maar zeggen dat het mogelijk is en dat je zo baas blijft.

              Het meest ingewikkelde zal zijn om uw website te maken.
              Die kan je dan eenvoudig uploaden.
              De instellingen ervan kunnen best wel even moeilijk zijn als je dat nog nooit gedaan hebt.

              Veel hostingbedrijven voorzien in hulpmiddelen om een website voor u te maken op basis van een template. Veel gebruikt hierbij is bv wordpress.
              Met een klik maken ze die zo voor u aan.
              Het is dan aan u om die wordpress zo in te stellen dat het past bij uw doel en dat is wel even wat zoekwerk.
              Last edited by buurmanBert; 9 januari 2016, 19:38.

              Comment


              • #8
                Re: domeinnaam registreren

                Okay, dat klinkt allemaal logisch. Echter, ik heb denk ik met Zenfolio.com geen aparte hoster nodig, of wel? Stellen zij dan ook de mailbox ter beschikking?
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: domeinnaam registreren

                  Dit staat in de FAQ:

                  Does my site come with email?
                  Zenfolio is your website host, not an email provider or domain registrar. Email hosting would need to be done through your domain host or registrar. Your customers are able to send emails to your existing email address through the contact page on your site and you can email invitations from your Edit View

                  Moet ik hiervoor iets apart bijbestellen bij Godaddy?

                  Sorry voor de vragen, maar ik ben hier een leek in!
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: domeinnaam registreren

                    LOL, ziet er allemaal wat foefel uit.
                    Elke goede hostingfirma voorziet in mailhosting.
                    Geen enkele noodzaak en ook niet wenselijk dit via uw domainregistrar te doen maar het kan.
                    Wat zij doen is u gewoon van het kastje naar de muur zenden.

                    Na wat opzoeken zie ik dat dit geen webhosting is met "ingebouwde" CMS maar eerder pagehosting gericht op fotografen die zelf geen website willen bouwen.
                    Het voordeel is dat je waarschijnlijk weinig werk aan je "site" zal hebben. Nadeel is dat je eenheidsworst zal moeten eten en een echte site heb je niet.
                    Professioneel is het allemaal niet. Kan je evengoed een facebookpagina maken. Is het zelfde.
                    Zie het als een leverancier van kant en klaar maaltijden.

                    Doch helemaal onzin is het niet. Als je niets van de techniek achter websites kent dan is dat misschien wel een idee om met hun te werken.
                    Ik vind het wel wat stom dat ze nu net in die service niet voorzien.

                    Kan je idd meerdere oplossingen voor bedenken maar die zijn nogal technisch:

                    - email via uw provider houden (niet echt professioneel) bv jan.janssens@telenet.be of via gmail of hotmail of zo.
                    - email hosten bij uw registrar (ook maar een rare constructie) en zal u kosten.
                    - email hosten bij een hosting provider. technisch kan dit maar echt slim is dat niet want je zit met dubbel kosten.
                    En je bent er dan nog niet van af.
                    Want je moet dan je DNS records kunnen beheren (weer extra kosten)
                    Je zou dan je A record kunnen zetten op een server van zenfolio.com
                    en uw mx record zetten op een ander hosting bedrijf.

                    Beter is dat (de webhosting en de mailhosting) bij 1 firma te hebben. Maar technisch is dat wel een uitdaging om je website te bouwen.

                    Veel doen dit met wordpress. (is gratis)
                    Kopen ze een leuke theme voor (eenmalig +- 30 euro) en voegen die toe aan hun wordpress.
                    En dan is het een kwestie om dat allemaal te personaliseren.

                    Ken je niemand die goed is in "computers" en zich daar wat mee bezig kan houden voor jou?
                    Last edited by buurmanBert; 10 januari 2016, 02:21.

                    Comment

                    Working...
                    X