Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stevige opname tafel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stevige opname tafel

    Goedemorgen,

    Sinds enige tijd houdt ik mij op mijn werk bezig met productfotografie. We hebben intern alle faciliteiten voor het fotograferen van onze grotere producten. Echter is de tijd gekomen om ook aan de kleinere producten te gaan beginnen. Dit heb ik eerder al in kleine aantallen gedaan en dan doormiddel van een tafel met een gebogen vel papier vastgeplakt aan de muur. Maar omdat dit een tijdelijke optie is, ben ik nu op zoek naar een opnametafel.

    Ik ben erg gecharmeerd van de onderstaande tafel (excl. lampen) van Kaiser:



    Echter, de prijs van dit totaalpakketje is net wat aan de hoge kant en daarnaast kan ik weinig webshops vinden waar deze te bestellen is.

    Wat we zoeken is een vrij grote tafel (+/- 100cm breed) die mobiel is dmv. wieltjes (mag aan 1 kant) en stevig genoeg om zwaardere objecten te kunnen dragen (eventueel dmv een mdf-plaat).
    Liefst geen vaste lampen, we hebben genoeg softboxen beschikbaar. Daarnaast zou (zoals bij de tafel van Kaiser) het mooi zijn als er een opzetstuk met een plexiglas plaat geplaatst kan worden om die mooie reflecties te krijgen.

    Hebben jullie tips voor me? Het budget staat open. Echter de kaiser tafel staat voor ruim 1500 euro te koop, wat wat aan de hoge kant is, en persoonlijk heb ik niet veel vertrouwen in een tafeltje van 100 euro. Ergens ertussenin zou dus mooi zijn.

    Gr. Marten

  • #2
    Re: Stevige opname tafel

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Stevige opname tafel

      Vraag eens prijs bij een lokale metaal-kmo. Zo op zicht heb je alleen wat profielen nodig + een paar platen en wieltjes. Het voordeel is dat je de afmetingen zelf kunt bepalen. Ik ken geen prijzen uiteraard, maar een model heb je al.

      Comment


      • #4
        Re: Stevige opname tafel

        Het ligt er natuurlijk aan welk eindresultaat je wilt bereiken Maar als je zelf al de verlichting hebt blijft er een stoel vorm over zonder zitting.
        Het plastic melkglas is te vinden bij de doe het zelf en is in 1 mm redelijk flexibel en buig baar.
        Dikker plexiglas hebben ze er ook.Te monteren op de arm leuningen.
        je zult er wat tijd in steken en misschien wat experimenteren.
        Verder kan ik niets vinden.
        M

        Comment


        • #5
          Re: Stevige opname tafel

          Als het voor het werk is, dan lijkt 1500 euro redelijk (is de prijs die je geeft met of zonder btw?). Als je zo'n tafel laat maken en je kan niet zelf de tekeningen aanleveren gaat dit ook wat kosten, tijd en geld. En dan heb je de tafel nog niet. Zelf knutselen kan, maar dat kost ook, vergeet dat niet.

          Voor die 1500 euro heb je hoogstens 3-4 dagen werk als je zelf aan de slag gaat of iemand betaalt om het te doen. Dan nog je materiaal...

          Comment


          • #6
            Re: Stevige opname tafel

            Bedankt voor jullie reacties. Zelf iets fabriceren is geen oplossing. We hebben wel een werkplaats, maar geen tijd om zelf een tafel te bouwen. Daarnaast hebben we wel toeleveranciers die een tafel kunnen laten maken. Maar ik denk dat ook dit wat te omslachtig is.
            € 1500,- is op zichzelf niet te veel. Alleen moet deze tafel dan vanuit denemarken komen. En dat is ook weer tijdrovend.

            De afbeelding was een voorbeeld. Het zou ook zomaar deze kunnen zijn:

            http://www.fotostudio-outlet.nl/opnametafel-qihe-y-100


            Het gaat erom dat het een tafel is met redelijke afmeting, stevig en rijdbaar.

            Gr. Marten

            Comment

            Working...
            X