Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen Sea - Eagle Safari

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Noorwegen Sea - Eagle Safari

    Hallo,

    wij trekken deze zomer naar Noorwegen en zouden op de Lofoten een Sea Eagle Safari willen doen.
    Nu is mijn vraag, ik kan moeilijk al mijn foto materiaal meenemen op de boot,
    aangezien dit een soort van Zodiac is.

    Heeft iemand van jullie dit al gedaan, en welke lens zou ik opsteken?
    Ik heb gelezen dat ze soms tot op 3 meter van de boot komen,
    een 150-600 zal een beetje veel zijn denk ik dan.

    mvg

  • #2
    Re: Noorwegen Sea - Eagle Safari

    We hebben dit in 2004 gedaan met een kleine boot (4 personen + Noorse visser). Het is dus lang geleden maar het blijft een heel mooie herinnering.
    Toen had ik niet het fotogerief dat ik nu heb en kan dus niet uit ervaring spreken. Naar mijn idee zou ik nu zeker mijn 100-400 mm meenemen! We hebben vele duizenden vogels gezien waaronder ook verschillende zeearenden maar die laatsten zeker niet vanop 3 meter!!
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Noorwegen Sea - Eagle Safari

      Dag,
      Twee jaar geleden heb ik reeds een zeearend safari meegemaakt, wel vanop een gewone boot ipv zo'n zodiac-achtige "RIB-boat". (We deden een Hurtigruten reis en de safari was een extra excursie). Ik heb de Nikon D800 + Nikkor 70-200mm gebruikt. Foto's, waarbij een zeearend het dichtst bij de boot kwam (om een uitgeworpen vis op te pikken), zijn genomen op 116 en 125 mm. In de exif lees ik : subject distance= 11.90m
      Komende zomer keer ik terug naar Noorwegen, daarbij staan de Lofoten vooraan in het programma. Dit keer neem ik zeker de Sigma 150-600 "S" mee! Ik zie het evenwel niet goed zitten om daarmee in zo'n "zodiac" te stappen. Op trollfjordcruise.com zie ik wel dat er vanuit Svolvaer ook gewone boten vertrekken, weliswaar voor groepen doch er zijn wellicht nog hier en daar plaatsen vrij.
      Als het je interesseert kan ik wel enkele foto's tonen via mail, ik weet niet of ik hier foto's kan toevoegen. ( heb dan wel je adres nodig)
      Grts,
      Marc Tav.
      http://marctav.be

      Comment

      Working...
      X