Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pixels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pixels

    Ik moet voor iemand een afbeelding bewerken met zeer weinig pixels(kleine afbeelding). Het is een soort logo dat zij nu willen uitvergroten, om er dan grote stikkers van te maken. Maar wanneer ze hun logo uitvergroten, zie je duidelijk gekartelde randen en grote vierkante blokjes. Dat komt doordat het logo aanvankelijk alleen werd gebruikt op hun enveloppen en op hun briefkoppen, en dus vrij klein is.

    Wat heb ik gedaan(of wat zou ik juist willen doen), ik bewerk het logo in photoshop, ik vergroot het zoveel mogelijk uit, zodat de gekartelde randen duidelijk te zien zijn en die probeer ik dan bij te werken. MAAR wat ook doe, de lijnen die ik er nu zelf bijzet zijn ook duidelijk gekarteld, omdat (mss wel logisch) wanneer ik in de figuur bezig ben is alles wat ik doe met het zelfde aantal pixels als de figuur.(dat doet de pc vanzelf) Dus ik dacht dat ik dus best eerst het aantal pixels van de figuur aanpas, maar hoe doe je dat?

    PS: het is mss beter te begrijpen al ik zeg dat het logo 7 jaar geleden is gemaakt in paint.

  • #2
    Re: pixels

    Hallo Milos,

    Ik denk dat het bijna ondoenbaar is om van die kleine afbeelding een bruikbaar groot logo te maken "zomaar" in Photoshop".
    Maar er is misschien een andere oplossing.
    Adobe heeft "Streamline" en bij Corelpaint zit (zat) Coreltrace.
    Dat zijn programma's die bitmapafbeeldingen (zoals foto's) omzetten naar verctoriële afbeeldingen - en die kan je dan weer oneindig vergroten zonder kwaliteitsverlies.
    Als de originele afbeelding contrastrijk is en niet teveel verschillende kleuren bevat, dan is deze software misschien een oplossing voor je probleem?

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: pixels

      Dit lijkt me wel eerder een vraag voor fotobewerking.

      Twee mogelijkheden om het zelf te doen: eerst een nieuw, blanco afbeelding aanmaken in Photoshop in de gewenste resolutie en daan (in een aparte laag) het logo kopiëren en uitvergroten tot de correcte grootte.
      Of via interpolatie de resolutie van de afbeelding vergroten (menu afbeelding, afmetingen)
      Daarna kan je de lijnen zoals je wenst natrekken zonder de gekartelde randen.

      Je kan ook speciale software inschakelen zoals Photozoom (vroeger S-Spline) die rechtstreeks kleine afbeeldingen "opblazen" zonder de kartels.

      http://www.trulyphotomagic.com
      Last edited by Hombre; 22 augustus 2004, 10:21. Reden: aanvulling
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: pixels

        Oorspronkelijk geplaatst door Milos
        PS: het is mss beter te begrijpen al ik zeg dat het logo 7 jaar geleden is gemaakt in paint.
        Paint ?

        En ja zoals andere zeggen je zal dat logo ofwel moeten vectorizen ofwel moeten opnieuw maken.
        mijn website

        Comment


        • #5
          Re: pixels

          Dank je wel

          Comment


          • #6
            Re: pixels

            Als het geen al te groot logo moeilijk logo is, wil/kan ik het zelf nog snel eens in Adobe Illustrator onder handen nemen. En dan weer als PDF doorsturen.

            Laat maar iets weten.
            | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
            100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

            Comment


            • #7
              Re: pixels

              Ik dacht aan een veel eenvoudiger oplossing
              Ik zou daar gewoon een macro foto van nemen, als je genoeg pixels hebt kan je dat toch vergroten dacht ik.

              Comment

              Working...
              X