Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

    Heeft er hier iemand ervaring met aankopen in één van deze 2 winkels? ik zou me een nikon 70-200mm vr2 willen aanschaffen en deze staat hier toch bijna een 140 euro goedkoper dan bij andere winkels.



    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

    Ik heb ooit bij Foka gekocht.
    Ging probleemloos.
    Je kan natuurlijk ook een uitstapje maken naar Rotterdam.

    Comment


    • #3
      Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

      Foka is prima en heeft een uitstekende reputatie. Japancamera? Géén adresgegevens op de site, geen telefoon-nummer, geen KvK of BTW nummer, geen Algemene Voorwaarden, betalen alleen via Ideal: zou er nog géén doosje lucifers aanschaffen. Website geregistreerd op een gewoon woonadres. Nee, niet doen dus.

      Comment


      • #4
        Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

        Oorspronkelijk geplaatst door newmikey Bekijk bericht
        Japancamera? Géén adresgegevens op de site, geen telefoon-nummer, geen KvK of BTW nummer, geen Algemene Voorwaarden
        Geregistreerd in 2000 maar de ontbrekende gegevens moeten verplicht op de website staan. Ik heb er alvast geen vertrouwen in.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

          Ik heb enkele jaren geleden meerdere lenzen via hun aangeschaft.
          De eerste keer ben ik de spullen in hun winkeltje gaan afhalen en heb contant afgerekend; om geen risico te lopen.
          Daarna heb ik nog diverse lenzen bij hun gekocht. Alles is zeer correct verlopen!
          Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

          Comment


          • #6
            Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

            Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
            Ik heb enkele jaren geleden meerdere lenzen via hun aangeschaft.
            De eerste keer ben ik de spullen in hun winkeltje gaan afhalen en heb contant afgerekend; om geen risico te lopen.
            Daarna heb ik nog diverse lenzen bij hun gekocht. Alles is zeer correct verlopen!
            Heb je met allebei ervaring of met foka?
            Alvast bedankt voor de snelle reacties.

            mvg

            Comment


            • #7
              Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

              Oorspronkelijk geplaatst door kawa Bekijk bericht
              Heb je met allebei ervaring of met foka?
              Alvast bedankt voor de snelle reacties.

              mvg
              Ik heb geen ervaring met foka.
              Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

              Comment


              • #8
                Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                Japancamera.nl

                Adres: Lange Kerkdam 56, 2242 BX Wassenaar, Nederland

                Telefoon:+31 70 511 0883

                Ik heb er ooit een Minolta RD175 DSLR die juist uit garantie was, laten herstellen. Heeft toen 700 Bfr gekost, terwijl Minolta een bestek van 2400Bfr had gegeven.

                Ook nog een 500mm laten afstellen waarvan de AF niet tot oneindig werkte. Was ook spotgoedkoop voor een perfecte snelle service.

                Telkens zelf van Antwerpen naar Wassenaar gereden (een body die in 1997 199.990Bfr kostte, durfde ik niet met de post versturen).

                Ze hebben hun eigen herstelwerkplaats. Ik wist eigenlijk niet dat ze nieuwe apparaten verkopen. Ze staan op de fotobeurzen in Antwerpen en Gent.
                Al het materiaal is in topconditie (veel demo-apparatuur) maar de prijs is aan de hoge kant.
                Last edited by notex; 30 december 2015, 09:29.

                Comment


                • #9
                  Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                  Geregistreerd in 2000 maar de ontbrekende gegevens moeten verplicht op de website staan. Ik heb er alvast geen vertrouwen in.
                  Japancamera? Géén adresgegevens op de site, geen telefoon-nummer, geen KvK of BTW nummer, geen Algemene Voorwaarden, betalen alleen via Ideal: zou er nog géén doosje lucifers aanschaffen. Website geregistreerd op een gewoon woonadres. Nee, niet doen dus.
                  Toch altijd interessant om bedrijven of bedrijfjes verdacht te maken.

                  Geeft dat nu een kick of wat ?



                  Als zo'n ' schimmig, niet te vertrouwen ' bedrijft al meer dan 10 jaar bestaat en nog steeds zaken kan doen ....



                  Kwestie van btw nr. vemelden :

                  De ondernemer heeft daarbij volgens de dienstenrichtlijn overigens wel de keuze tussen:

                  het telkens actief verstrekken van informatie over het btw-nummer aan de (potentiële) klant
                  de informatie over het btw-nummer toegankelijk maken op de plaats waar de dienst wordt verricht of waar het contract wordt gesloten
                  de informatie over het btw-nummer gemakkelijk elektronisch toegankelijk maken op een van tevoren medegedeeld elektronisch adres
                  de informatie over het btw-nummer opnemen in het informatiedocument dat door de dienstverrichter aan de afnemer wordt verstrekt waar in detail zijn diensten worden beschreven

                  Het is aan de ondernemer om dit binnen de eigen (digitale) bedrijfsomgeving en daarbij gekozen uitgangspunten concreet vorm te geven. Er is dus sprake van beleidsvrijheid voor de ondernemer om aan de verplichting vorm te geven en geen strakke verplichting dat een btw-nummer altijd op een website moet zijn vermeld.
                  De EU heeft regels vastgesteld voor websites die gericht zijn op verkoop. Lees meer over de informatie die u op uw website moet plaatsen.
                  Last edited by Empe; 28 december 2015, 16:24.

                  Comment


                  • #10
                    Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                    Het geeft in ieder geval meer vertrouwen naar de klant toe, als het BTW nr. wél vermeld is.
                    Anderzijds, een geldig telefoonnummer en duidelijk vermeld adres geeft toch ook wel vertrouwen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                      Als zo'n kleine zelfstandige dat niet doet, dan is wellicht omdat diens klanten al genoeg vertrouwen hebben en dat hij terecht vindt dat mond aan mond reclame nog altijd het beste is, misschien.







                      Zien er allemaal behoorlijk verdachte personen uit, best vermijden.

                      Allez, het telefoonnummer : http://www.goudengids.be/japancamera...mc_id=rl_bn_15

                      Of gewoon even het archief hier raadplegen : http://forum.belgiumdigital.com/f16/...rs-106600.html

                      Bijzonder verdacht wat Zunoel en Co. daar vertellen ...

                      zunoel is lid van de Belgiumdigital VZW zunoel zunoel is offline
                      Admiderator
                      Geregistreerd: 25 november 2005
                      Standaard Re: fotobeurs
                      monopods en statiefkoppen weet ik niet (weinig van gezien vorige keer)
                      Omnibounce zou wel eens kunnen als die mensen van Japancamera daar zijn.(kunt ze misschien bestellen en laten meebrengen.http://www.japancamera.nl/

                      Een collega BDer heeft zo zijn SB800 flits gekocht.
                      Ik wil maar zeggen, ipv. gratuit negatieve bedenkingen te uiten, zou zo'n doemdenker poster beter even verder kijken dan zijn neus lang is, bijvoorbeeld tot op internet.
                      Last edited by Empe; 28 december 2015, 20:08.

                      Comment


                      • #12
                        Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                        In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik de eerste keer ook wat argwanend zou zijn.
                        Veel info was me over dit bedrijf dan ook niet bekend en met wat je alle dagen hoort gaat een mens al snel wat oppassen.

                        Maar als ik zie wat jullie allemaal oprakelen dan was mijn mening snel bijgesteld.
                        Dat zien er mijn zeer handige jongens uit!
                        Ik zal hun naam en adres al snel even noteren want die kan ik nog nodig hebben als ik eens een defect heb.
                        Minpuntje is dat ze vanuit Belgie niet even bij de deur zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          Ik wil maar zeggen, ipv. gratuit negatieve bedenkingen te uiten, zou zo'n doemdenker poster beter even verder kijken dan zijn neus lang is, bijvoorbeeld tot op internet.
                          Als je een betrouwbare winkel hebt dan zet je een adres, tel. nr en algemene voorwaarden op je site, doe je dat niet dan zorg je zelf voor achterdocht. Als je als potentiële klant zelf naar die gegevens op zoek moet gaan geeft dat niet direct vertrouwen.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                            Achterdochtig zijn kan geen kwaad, dat moet je ook zijn met firma's die wel alle gegevens vermelden. We worden dagelijks wel al eens bedrogen door handelaars, bedrijven, enz. ... net omdat het allemaal mensen zijn.

                            In eerste instantie vertrouw ik niemand, zelfs mijzelf niet. Maar je zal mij niet vlug zien schrijven dat iemand onbetrouwbaar IS en al zeker niet als ik daar geen aantoonbare bronnen voor heb om het aan te tonen.

                            Maar iemand op een forum kwaadwillig een stempel ' onbetrouwbaar ' geven (je deed het hierboven nog maar eens !) zonder de moeite te doen om eerst even wat meer info te zoeken, dat is KWAAD berokkenen aan mensen die zich hier niet kunnen verdedigen.

                            Herlees je zin in je laatste post, daarin staat letterlijk : wie geen adres, tel. nr. en algemene voorwaarden op de site zet is een onbetrouwbare winkel (sic). Dat is de stap te ver.

                            En helaas zal wie nu zoekt op " Japancamera " en " betrouwbaar of onbetrouwbaar " dankzij de goede zoekinstellingen van BD nu ook deze thread op bv. Google terugvinden in de eerste rij resultaten. Proficiat !

                            Comment


                            • #15
                              Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Herlees je zin in je laatste post, daarin staat letterlijk : wie geen adres, tel. nr. en algemene voorwaarden op de site zet is een onbetrouwbare winkel (sic). Dat is de stap te ver.
                              Herlees nog eens wat ik schreef. Ik schreef dat dat geen vertrouwen geeft. NERGENS zeg ik dat de winkel onbetrouwbaar is. In mijn eerste post zeg ik : "Ik heb er alvast geen vertrouwen in."

                              Wat jij er van maakt is volledig voor jouw rekening.
                              Begrijpend lezen, het is niet iedereen gegeven.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X