Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf Marc Lagrange overleden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf Marc Lagrange overleden

    Dit spijtige nieuws valt vandaag te lezen:

    De Antwerpse topfotograaf Marc Lagrange (58), bekend om zijn kunstzinnige naaktfotografie, is in Tenerife omgekomen bij een ongeval tijdens een toeristische uitstap. Dat melden verschillende bronnen en wordt bevestigd door meerdere bronnen uit zijn omgeving. Over de precieze omstandigheden van het ongeval is nog weinig bekend.

  • #2
    Re: Fotograaf Marc Lagrange overleden

    Niet te verwarren met de aanwezige Lagrange (Luc).
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf Marc Lagrange overleden

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Niet te verwarren met de aanwezige Lagrange (Luc).
      Dacht ik al, vreemde naamgenoot.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf Marc Lagrange overleden

        Was een goede kennis van mij, en zeer goede vriend van mijn broer, die kunstgallerijen heeft in Grimaud en St-Tropez..
        Ik heb oa de sturing van zijn vergroter hersteld , waarmee hij zijn grootbeeld negatieven vergrootte.
        Hij werkte graag met oudere toestellen vanwege hun specifieke karakters ..

        RIP Marc , ik zal je missen ....
        Last edited by Peter EOS-500D; 26 december 2015, 19:14. Reden: correctie
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf Marc Lagrange overleden

          Marc Lagrange (58) was één van onze grote fotografen, model en "fine art nude" moeten hem zeker kennen.
          Zijn grote voorbeeld was Helmut Newton. Op de site van de VRT staan enkele gesprekken met Marc.

          Om eerlijk te zijn, toen ik terug in fotografie stapte kende ik Marc Lagrange niet.
          Mijn nickname laGrange vindt zijn oorsprong in La Grange, de boogieklassieker van ZZ-Top. In een vorig leven was ik amateur bluesmuzikant.
          Last edited by Lagrange; 28 december 2015, 16:26.
          Vriendelijke groet, laGrange
          http://lagrange.1x.com
          "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf Marc Lagrange overleden

            Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
            Mijn nickname laGrange vindt zijn oorsprong in La Grange, de boogieklassieker van ZZ-Top. In een vorig leven was ik amateur bluesmuzikant.
            Aha, nog een ZZ-Top liefhebber.

            Jammer nieuws inderdaad. 58 jaar is ook weer veel te jong om te gaan. Hij had wellicht nog veel ideeën kunnen waarmaken...

            Ik heb hem niet gekend, zelfs geen foto's die meteen bij me zouden opkomen wanneer ik eraan denk, maar zijn 'naam' kende ik al omdat ik ooit eens een reportage of docu over hem had gezien op tv.

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf Marc Lagrange overleden

              ik heb hem slechts éénmaal gezien bij zijn tentoonstelling "Maison Lagrange" in 2011 in Antwerpen. Heb van deze tentoonstelling toen ook foto's mogen maken.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment

              Working...
              X