Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe monitor

    Hallo iedereen,

    Mijn monitor heeft het begeven na 3 jaar! Vindt dit vrij snel maar de winkelier zegde dat de fabrikanten daar op inspelen...raar!! Enfin
    ik heb nu een nieuwe monitor nodig mijn vorige was een Dell ultrasharp 2413 zeer tevreden van maar ook een seriueze prijs toen betaald bijna 500 euro.
    Deze had een resolutie van 1920x1200 en was 24". Zeer mooi scherm en uitstekend voor fotografie...nu heb ik mijn oog laten vallen ook op een Dell
    ultrasharp u2515 deze is 25" en heeft een zeer hoge resolutie van 2560x1440 ze zeggen dat dit een uitstekend scherm is op gebied van scherpte en kleurweergave
    is gekalibreerd vanuit de fabriek maar moet ik dan geen highspeed HDMI kabel aanschaffen want een gewone HDMI-kabel ondersteund toch maar HD tot 1080.
    En wat vinden jullie van deze keuze?? Ik weet niet of dit in juiste forumgedeelde staat.



    Mvg

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Nieuwe monitor

    Ik heb een maand geleden de U2515H aangeschaft, nadat mijn U2413H een klein accident met de grond heeft voorgehad.
    Je vindt die voor rond de €300, heb de mijne op een Duitse website gekocht.
    Ik ben zeer tevreden van dit scherm in combinatie met mijn Surface Pro 3 (en docking station). Aangesloten via DP op de Surface en een resolutie van 2560x1440 en via HDMI op de Mac Mini een resolutie van 2048x1152. Als ik de Mac ook aansluit via DP dan heb ik ook 2560x1440. Via mDP (mini Displayport) krijg ik noch de SF en noch de Mac aan de praat, zowel met een mDP als een Thunderbolt kabel van Apple. Jammer genoeg maar 1 DP poort en de Mac heeft geen DP poort dus moet ik HDMI gebruiken als ik geen wil loskoppelen.
    Last edited by rumble101; 26 december 2015, 15:37.
    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe monitor

      Een scherm van 500€ en de winkelier die dan doodleuk zegt zo worden ze gemaakt meneer????
      3 jaar is abnormaal kort!
      Kleine tip: als ik elektronica koop doe ik dat met visa, dan vult visa de garantie automatisch bij tot 4 jaar, das standaard...



      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe monitor

        @bulke41 Bedankt voor de tip dat wist ik niet.
        @ rumble101 Ik moet mijn pc wel aansluiten via HDMI kabel want pc heeft geen DP wel een DVI ingang maar het scherm niet.
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe monitor

          Bekijk ook eens het aanbod van benq deze hebben ook goede montoren
          Gino
          Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe monitor

            ik heb sinds een jaar een samsung UD590 28 inch resolutie 3840 x 2160 en ben er zeer tevreden van, deze staat momenteel voor 500 euro in de Makro. Denk volgend jaar mijn tweede scherm, een LG ips 235 ook door dezelfde samsung te vervangen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe monitor

              Hier sinds deze week ook 2 Dell U2515H schermen aangesloten via HDMI/DVI op pc en via display port op de iMac. Na veel lezen ook voor deze schermen gekozen en ben er zeer tevreden mee. Gekocht bij redcoon voor rond de 306 euro per stuk.

              Maar als je voor 1 scherm gaat zou ik toch de 27 inch versie nemen. Als je er de ruimte en het geld voor over hebt he
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe monitor

                Kan ik het scherm aansluiten met alleen HDMI kabel ook? Ik zou dan wel 1 kopen die highspeed is en die hogere resolutie aankan. Want het scherm heeft geen DVI enkel DP maar dat heeft mijn pc niet
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe monitor

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Kan ik het scherm aansluiten met alleen HDMI kabel ook? Ik zou dan wel 1 kopen die highspeed is en die hogere resolutie aankan. Want het scherm heeft geen DVI enkel DP maar dat heeft mijn pc niet
                  Ja je kan het ook aansluiten met een hdmi kabel. Op mijn oude pc heb geen hdmi enkel dvi dus ik heb een kabel van dvi naar hdmi.

                  Mijn schermresolutie voor pc staat op 2048x1152

                  mir
                  Last edited by mir; 27 december 2015, 14:02.
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe monitor

                    Das niet het hoogste dus. Hoe komt dat?
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe monitor

                      Omdat het om een pc van 8 jaar oud gaat en dit de hoogste resolutie is van mijn grafische kaart. Bedoeling is dat de pc vervangen gaat worden door een macbook pro.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe monitor

                        Ha zo....die van mij is 2 jaar denk dat die dat wel zal aankunnen is een Asus intelcore i7reeks
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment

                        Working...
                        X