Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp 'Buitenom'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp 'Buitenom'

    Hallo beste Belgiumdigital-forumleden

    Ik kwam er niet direct uit, waar ik m'n verzoek in dit forum plaatsen moest, vandaar dat ik het hier plaatste...

    Ik ben Hans (alias Trobken); student Fotokunst aan de Academie te Sint-Niklaas, momenteel in m’n 4de jaar Fotokunst.
    Gedurende deze 4 jaar heb ik -gestimuleerd door de Academie in het nemen van eigen initiatief- al bijzondere projecten kunnen doen, waarvan er zich enkele situeren in de psychiatrische zorgverlening.
    Voor het 4de jaar hebben we 'n "carte blanche" en moeten we een zelf bedacht concept/project van A tot Z volledig uitwerken.

    Mijn nieuwste project heet 'Buitenom’.

    Dit is de website van m'n project: http://buitenom.weebly.com
    Dit is kortweg wat ik wil bereiken met dit project:
    Angst, witte jassen, verdriet, isolement, obscure personages…

    Beelden over psychiatrie bulken vaak uit van karikaturen en stereotypes.
    Tot vandaag een rijke voeding voor het heersende stigma over de psychiatrische zorg.
    Terwijl deze nét een ommekeer beoogt om uit die neerwaartse spiraal te geraken.
    Voor maar vooral door de cliënt.
    ​Geluk bestaat vaak uit het beleven van vele kleine, mooie dingen.
    Grappige en verrassende, ontroerende en ontwapenende anekdotes.
    Samen met (ex-)cliënten wil ik op zoek gaan
    naar concrete anekdotes uit hun eigen beleving.
    Uiteraard mogen hier ook zaken bij zijn uit de psychiatrische zorg, maar dat hoeft niet.

    Anekdotes uit een verder verleden, anekdotes van gisteren...
    Samen maken we op basis hiervan een scenario.
    Op basis van dit scenario maken we dan met een klein groepje een beeld,
    een mis-en-scène van die bepaalde anekdote.
    De rolverdeling hoeft niet typerend te zijn.
    De cliënt kan evengoed figureren als bv. de zorgverlener