Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtmeter minolta III f

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtmeter minolta III f

    Beste collega's

    Ik heb enige tijd terug een lichtmeter tweedehands gekocht.
    Namelijk een Minolta autometer III F.
    Is er iemand die ook dit toestel heeft en toevallig een Nederlandse handleiding heeft en deze eventueel
    met mij wil delen.

    Of eventueel via telefoon of mail of nog iets anders mij een beetje wegwijs wil maken met dit toestel.

    Hopende op positieve reactie's


    Rexy ( gino)
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: lichtmeter minolta III f

    Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
    Beste collega's

    Ik heb enige tijd terug een lichtmeter tweedehands gekocht.
    Namelijk een Minolta autometer III F.
    Is er iemand die ook dit toestel heeft en toevallig een Nederlandse handleiding heeft en deze eventueel
    met mij wil delen.

    Of eventueel via telefoon of mail of nog iets anders mij een beetje wegwijs wil maken met dit toestel.

    Hopende op positieve reactie's


    Rexy ( gino)
    Ik heb een Minolta IV, geen nederlandse handleiding.

    Gaan je vragen specifiek over deze lichtmeter of algemeen gebruik van met een incident meter ?
    Wat wil je specifiek meten ? (landschappen / portretten / stillevens / flash ?

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: lichtmeter minolta III f

      Bedankt om te reageren.

      Ik had wat specifieke vragen over de instelling van de verschillende knoppen. bijv. ik heb een knop met drie keuzes nl AMBI - 60- 250 die AMBI is voor ambient licht die 60 en 250 zijn voor de flash maar wat betekend die 60 en 250 precies.

      Verder wil ik het toestelletje overal waar nodig gebruiken, zowel omgevingslicht als reflecterend licht en flash
      gino
      Last edited by rexy; 22 december 2015, 22:01.
      Gino
      Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

      Comment


      • #4
        Re: lichtmeter minolta III f

        De handleiding in vier talen kan je HIER downloaden en dan naar onder scrollen tot aan "Manuals for Minolta Hand-Held Meters" en vervolgens op "Minolta Auto Meter III-F".
        Het is één RAR bestand bestaande uit drie delen. De handleiding zelf is in het Engels, Duits, Frans en het Spaans.
        De handleiding is van uitstekende kwaliteit (beter dan bij Butkus) en het afprinten zal geen probleem zijn.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: lichtmeter minolta III f

          Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
          ... zijn voor de flash maar wat betekent die 60 en 250 precies.
          Klopt:
          Die 60 en 250 moet je instellen in functie van de flitssynchronisatie van je camera. (of het dichtste bij) .
          Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
          ... reflecterend licht ...
          reflecterend licht als in spotmeting moet je een bijkomend opzetstuk hebben (dat het witte bolletje vervangt)

          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: lichtmeter minolta III f

            Bedankt om het meedenken.

            Ik denk dat oefening kunst zal baren.

            prettige feestdagen.
            Gino
            Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

            Comment

            Working...
            X