Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe fotorubriek - drones

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe fotorubriek - drones

    Zit dit er niet aan te komen in de toekomst?

    2015 was misschien wel het jaar waarin "drone-fotografie", foto's genomen door een drone, echt helemaal doorbrak. "Drones zorgen ervoor dat we een nieuw perspectief op de wereld krijgen", zegt Eric Dupin, CEO van Dronestagram, een website die de mooiste foto's genomen door drones verzamelt. Website Mashable selecteerde er de mooiste foto's van het voorbije jaar uit.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: Nieuwe fotorubriek - drones

    Laat maar komen zou ik zeggen.
    Daar zitten pareltjes tussen.
    Die met de kamelen bvb.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe fotorubriek - drones

      wachten we de wetgeving af of doen we t lekker illegaal?

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe fotorubriek - drones

        Tja wachten, dan vrees ik dat je niet veel meer zal mogen doen. Boven je eigendom met max 30m of een zware opleiding volgen.
        Het kan wel mooie beelden opleveren.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe fotorubriek - drones

          Drones kunnen ook gevaarlijk zijn, hier liep het gelukkig nog net goed af http://www.gva.be/cnt/dmf20151223_02...tortende-drone
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe fotorubriek - drones

            En gezien de (onvoorstelbare) prijzen die ze vragen voor opleidingen om met een drone te kunnen vliegen zal het weer maar voor de happy few weggelegd zijn helaas
            Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe fotorubriek - drones

              Een vraag die ik me stel hierbij is: als men zo streng qua opleidingen/regels is voor drones die gewoon vanop dezelfde site (ik bedoel persoon met remote control) gestuurd worden, wat gaan ze dan uitvinden voor het concept van amazon en co die met drones je pakje in de tuin willen droppen?

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe fotorubriek - drones

                Of terroristen die met een drone een bompakketje afleveren ?

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe fotorubriek - drones

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  wat gaan ze dan uitvinden voor het concept van amazon en co die met drones je pakje in de tuin willen droppen?
                  Wat gaat Amazon doen met alle klanten die geen tuin hebben?
                  Gaan ze de pakjes dan ergens op de stoep voor een flatgebouw droppen, waar iedereen het mee kan nemen?
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe fotorubriek - drones

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Wat gaat Amazon doen met alle klanten die geen tuin hebben?
                    Gaan ze de pakjes dan ergens op de stoep voor een flatgebouw droppen, waar iedereen het mee kan nemen?
                    Dat doen ze bij bol.com nu al. Had 1 keer besteld en niet ontvangen en ze vroegen of het niet gewoon in de inkom lag of bij buren afgegeven. Als t in de inkom lag was t wel meegenomen denk ik... Ze maakten er nix van en betaalden meteen terug zonder veel vragen, dus ze zijn t gewoon denk ik.
                    Los daarvan: ik zag ergens dat t met soort mobiele laadplaats (soort helicopter H achtig ding op een doek) was waar de drone komt droppen. Dus t zou op t dak vh appartement kunnen maar das ook gemeenschappelijke zone.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe fotorubriek - drones

                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                      Of terroristen die met een drone een bompakketje afleveren ?
                      Als die hun brevet hebben is t ok


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe fotorubriek - drones

                        Ja .. en dan worden we bedolven onder een lawine diarree van nietszeggende luchtfotos in een waanzinnig vervormd perspectief, net zoals op Facebook iedereen zijn soep en/of patatten wenst te laten zien aan de rest van de planeet ... voor mij, neen, bedankt dus

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe fotorubriek - drones

                          Ik volg regulus.
                          De uitzonderingen zullen wel mooie fotos laten zien zoals die met de kamelen hierboven in link. Maar op die uitzonderingen na denk ik dat we snel uitgepraat gaan zijn.
                          Het hoge perspectief gaat snel tegensteken in een foto.

                          Niettegenstaande ben ik er wel van overtuigt dat een drone goede filmbeelden kan opleveren. Omdat je dan echt het gevoel van vliegen hebt. En welk kind heeft daar nooit van gedroomd?
                          Maar in de fotografie zal het niet zo snel vaart lopen, het is te beperkt tot 1 beeld vanuit een ander perspectief. En het gevoel van vliegen heb je niet bij dergelijke foto.
                          Net zoals fotos die vanop een ladder gemaakt zijn, is dat niet veel beter met een drone.
                          Die nieuwe rubriek zal er wel niet komen denk ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe fotorubriek - drones

                            Nu moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik, sinds ik eens een drone in mijn tuin vond naast de hond waarmee ik naar de veearts mocht, groot voorstander ben van het aan banden leggen van drone gebruik. Die specifiek drone is dan ook mooi bij de politie beland nadat ik hem gesloopt heb.

                            Niet iedereen is even verantwoordelijk in het gebruik van die dingen en ze zijn bij wangebruik betrekkelijk gevaarlijk.

                            Wat betreft de kost van die brevetten: 1900 eruo vindt ik voor professioneel gebruik geen al te grote investering. Om een aantal redenen vindt ik dat zelfs een goede zaak:
                            - het beschermt de mensen die daar hun boterham mee moeten verdienen ietwat want niet elke dimwit met een speelgoeddrone mag het nog doen
                            - als er zware accidenten mee gebeuren heb je iemand die je aansprakelijk kan stellen/traceren, net als met een wagen. Nu valt een drone en de piloot kan glashard beweren dat die niet van hem/haar is en je kan daar weinig aan doen.
                            - opleiding, hoe slecht of hoe goed ook, zorgt toch voor een wat bewuster omgaan met zulk materiaal

                            En uiteindelijk laat ons eerlijk wezen: Als een investering van 1900 euro er als zelfstandige niet af kan: koop dan een auto zonder leren bekleding he :-)
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                            Comment

                            Working...
                            X