Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel met verrekijker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel met verrekijker

    Heeft er al eens iemand geprobeerd een verrekijker voor zijn lens te plaatsen? Of bestaan er tools waarbij je een verrekijkers makkelijk voor een fototoestel kunt plaatsen? Het zou moeten dienen om bepaalde sterrengroepen te kunnen bereiken, wat met mijn huidig toestel en lens (Nikon D3200 met 300mm lens) niet mogelijk is. Ik zou die sterrengroepen en andere objecten vervolgens met een lange sluitertijd willen fotograferen.

  • #2
    Re: Fototoestel met verrekijker

    Bij Mira (sterrenwacht in Grimbergen) hebben ze aanpasstukken voor Nikon en Canon, dat moet dus te vinden zijn.

    Op Google gevonden http://telescopeadapters.com
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel met verrekijker

      Na wat opzoekingswerk bestaan er blijkbaar T-adapters of T2-ringen. Nu alleen nog een goedkope telescoop vinden. Zou deze goed zijn?

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel met verrekijker

        Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
        Na wat opzoekingswerk bestaan er blijkbaar T-adapters of T2-ringen. Nu alleen nog een goedkope telescoop vinden. Zou deze goed zijn?
        Telescopen en fotografen is twee. :-) Ik vrees dat je een astronomie forum moet zoeken. Maar aan die prijs kan je eigenlijk geen dikke buil vallen.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel met verrekijker

          Ook hier heeft glaswerk zijn prijs.
          Met digiscopie als zoekwoord moet je al weer wat verder komen.
          Ik gebruik het bij vogel observatie.
          zit dan wel een duurdere telescoop voor.
          Voor sterren moet dat een stuk goedkoper kunnen.
          M

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel met verrekijker

            als je met langere sluitertijden zal willen werken vrees ik dat je ineens ook een motor zal moeten kopen om uw telescoop en toestel te laten draaien om de rotatie van de aarde tegen te gaan. Ooit heb ik eens een zelfgemaakte gezien van iemand die dat gemaakt hed met een paar planken en een paar draadstangen. je zal eens moeten googelen vrees ik
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment

            Working...
            X