Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overspel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overspel

    Een kleine kortfilm die ik in februari gedraaid heb.

    Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

  • #2
    Re: Overspel

    Er zitten heel wat goeie zaken maar het verhaal is wat ongeloofwaardig. De enscenering klopt niet altijd. Mooie camerabewegingen. Toch hebben jullie feeling voor film. Dus zeker volhouden en hop naar nieuwe productie!
    http://www.stich.be

    Comment


    • #3
      Re: Overspel

      Toch wel komisch gezien dit mijn eindwerk was aan de film academie en ik daar te horen kreeg hoe sterk mijn verhaal wel was ;p notabenen scoorde mijn film het hoogste bij de jury van het gehele 1ste jaar.
      En dan te bedenken dat in het 1ste bij ons er voornamelijk word gejureerd op acteer prestatie, verhaal en regie.
      Nu moet ik wel toe geven, ik ben 2 cruciale shots vergeten (hij die de voordeur hoort open gaan en de lichten uitdoet waardoor het lijk op de bank slechter zichtbaar is).
      Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Overspel

        Welke filmacademie?
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: Overspel

          Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
          Welke filmacademie?
          LUCA School of Arts, Campus Narafi.
          Ben er sinds dit school jaar gestopt omdat ik niet het gevoel had dat ik mijn creativiteit mocht uiten en de films mocht maken zoals ik ze wou.
          Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Overspel

            Niet slecht van verhaal vind ik. Er zit spanning in, de belichting is passend en geeft sfeer.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Overspel

              Ongeloofwaardig bvb op moment dat de vrouw thuiskomt en niet ziet dat er een lijk op de zetel ligt. Hier en daar kan de cutting nog wat beter of de reactieshots te laat. Als de zus voor de deur buiten staat is het precies dag (teveel licht).
              Maar als slotsom een puike prestatie!
              http://www.stich.be

              Comment


              • #8
                Re: Overspel

                Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                Ongeloofwaardig bvb op moment dat de vrouw thuiskomt en niet ziet dat er een lijk op de zetel ligt. Hier en daar kan de cutting nog wat beter of de reactieshots te laat. Als de zus voor de deur buiten staat is het precies dag (teveel licht).
                Maar als slotsom een puike prestatie!
                Awel, dat is dus waar ik het shot miste.
                Op het moment dat zij de bank passeert, is het zo genaamd stik donker daar omdat de lampen uit zijn (die ze later aan doet). In combinatie met het deken dat over de bank ligt en het weinig licht zou een mens niet beseffen dat er een lijk ligt.
                We hebben dit tenslotte getest. Eveneens als het kindje dat het lijk niet kan zien als ze beneden komt, ook dit is getest. Er is ook niet voor niets voor deze meubel opstelling gekozen.
                En waar ongeveer? Ik weet dat er een reactie shot is die ongemakkelijk aanvoelt. Maar het was of die er tussen stoppen, of een schok in de camerabeweging.
                Dat dat shot net dag lijkt vind ik wel ontzettend overdreven. Hij is inderdaad lichter dan de rest en ik had misschien de highlights wat naar beneden trekken. Maar het is wel een film waarbij we heel veel met psychologie zijn bezig geweest.
                Deze gaat niet enkel in de belichting, maar ook in de kleuren van de kleding, de camerabewegingen en zelfs de namen van Alison en Cain. Ook in dat shot schuilt er een psychologische betekenis.
                Alleen al het feit ze een rooie jas draagt, wat dan weer afstoot tegen het blauwe licht op de deur. Maar ook word het contrast zo erg gemaakt om te benadrukken dat ze een 'donker' gebied inloopt, dat ze in gevaar loopt. Het is ook niet voor niets dat ze haar jas gelijk daarna uitrekt om vervolgens blauwe en witte kleding te tonen. Buiten heeft ze macht en is ze een gevaar voor Cain, binnen heeft Cain de macht.
                Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Overspel

                  Oorspronkelijk geplaatst door EyeDesignUp Bekijk bericht
                  LUCA School of Arts, Campus Narafi.
                  Ben er sinds dit school jaar gestopt omdat ik niet het gevoel had dat ik mijn creativiteit mocht uiten en de films mocht maken zoals ik ze wou.
                  Een vriend van mij geeft daar les.

                  Comment

                  Working...
                  X