Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser - zender als uitbreiding op Yongnuo set? (Nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flitser - zender als uitbreiding op Yongnuo set? (Nikon)

    Besten,

    Ik ben op zoek naar aankoopadvies voor 1 of meerdere flitser(s) en een transmitter

    Ik bezit op dit moment een Yongnuo YN568 EX en een setje Yongnuo YN-622N transceivers.

    Graag wil ik deze set uitbreiden met een flitser en een transmitter.
    De transmitter zou wat instelmogelijkheden moeten bieden en kunnen communiceren met mijn huidige 622N - receivers.
    De flitsers moeten niet per-se TTL-compatibel zijn, daar heb ik al mijn YN568 EX voor. Budget is een belangrijke factor (ik tracht mijn hobby betaalbaar te houden).

    De set dient geen immense fabriekspanden of kathedralen te verlichten, ik ben een beginnend hobbyfotograaf en maak vooral portretten. Ik vind 1 lichtbron nu te beperkt.


    Bedankt voor jullie tips en suggesties!

  • #2
    Re: Welke flitser - zender als uitbreiding op Yongnuo set? (Nikon)

    Enkel de YN-622N kan communiceren met de YN-622N.

    Niet alle 'wel' Nikon TTL compatibele flitsers kan je op de YN622N gebruiken.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Welke flitser - zender als uitbreiding op Yongnuo set? (Nikon)

      Dat is idd een pijnpunt van yongnuo.
      Ze brengen teveel verschillende reeksen transmitters en receivers uit die dan onderling niet compatible zijn
      Ik heb behoorlijk wat materiaal van dat merk en soms is het wat sukkelen en nadenken hoe ik dingen kan combineren.
      De 622 heb ik niet. Maar ik dacht ergens gezien te hebben dat ze een "commander" gemaakt hebben in de stijl van de 560TX die er mee zou werken. (not 100% sure)

      Maar om het eenvoudig te houden. Wat dacht je van een 568 bij te kopen? En nog een extra 622.

      Comment


      • #4