Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in Matonge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen in Matonge

    Heeft iemand ervaring met fotograferen in de Congolese wijk Matonge in Brussel ?
    Ik meen mij te herinneren dat iemand me ooit zei dat ze "op straat fotograferen" niet echt zien zitten ...
    embee ::: nikon stuff

  • #2
    Er zijn culturen die er niets op tegen hebben dat je hen fotografeerd, aziaten b.v. zijn supper.

    Moslims, meestal "no way".

    Er zijn enkele landen/kulturen (africa) waar ze denken dat hun ziel door het fototoestel word opgeslorpt! Pas op deze mensen geloven daar sterk in, daarom reageren zij negatief als je een foto tracht te nemen!

    Afrikanen graag, maar deze hier in Brussel??
    Ik moet er zelfs nog niet aan denken dat te proberen om dat hiet hier in Antwerpen op het De Coningsplein te doen...

    Terrecht dat je die vraag hier steld, maar in Matonge...? ben er zelfs nog nooit geweest.

    Comment


    • #3
      Wil je de sfeer in de Matonge eens opsnuiven, schrijf je dan eens in voor een avondwandeling.

      ( rondleiding, etentje, muziek enz )

      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jo
        Wil je de sfeer in de Matonge eens opsnuiven, schrijf je dan eens in voor een avondwandeling.

        ( rondleiding, etentje, muziek enz )

        Jo(han)
        Heb je daar ook een adresje voor (brukselbinnenstebuiten of zo?)?

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mr.D
          Heb je daar ook een adresje voor (brukselbinnenstebuiten of zo?)?
          Niet direct voor de Matonge wijk, maar altijd aangenaam zijn de wandeingen van Vizit vzw. : http://www.vizit.be/

          mvg,
          peter

          Comment


          • #6
            ik zou eerst met mijn "slachtoffers" een gesprek aangaan. daar houdt de Afrikaan van. uitleggen. eventueel een foto beloven. maar als je candids wil nemen, is dit natuurlijk moeilijker... ik zou het niet doen.
            BTW: hoe komt het dat iemand van the Democratic Republic of Congo daar geen ervaring mee heeft ?

            Comment


            • #7
              LOL... goe gezien collega bear

              Comment


              • #8
                beste

                Eerst en vooral zou ik gaan zonder fototoestel en via drankgelegenheid, kapper enz ..., contact zoeken, je ziel blootleggen zoals ze zeggen, hun vertrouwen winnen.
                Dan een afspraak maken om enkele foto's te laten zien, want daar zullen ze zeker om vragen, en dan hopen op een positieve reactie, want zoals reeds aangehaald, het is een apparte cultuur.

                hopelijk lukt het jou.
                dromer

                Comment


                • #9
                  [I]Originally posted by dromer[/i
                  Eerst en vooral zou ik gaan zonder fototoestel en via drankgelegenheid, kapper enz
                  ahha den embee met kroezelkes in de Matonge...daar zal veel volk naar komen kijken...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by lucky luke
                    ik zou eerst met mijn "slachtoffers" een gesprek aangaan. daar houdt de Afrikaan van. uitleggen. eventueel een foto beloven. maar als je candids wil nemen, is dit natuurlijk moeilijker... ik zou het niet doen.
                    Jah zoiets was ik al van plan. Zeker niet zomaar in 't wilde weg, maar altijd eerst ff vragen ...


                    BTW: hoe komt het dat iemand van the Democratic Republic of Congo daar geen ervaring mee heeft ?
                    LOL, hier wachtte ik al op ...
                    embee ::: nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by emacquoy
                      ahha den embee met kroezelkes in de Matonge...daar zal veel volk naar komen kijken...
                      als ge komt kijken en ge neemt foto's : eerst vragen hé !
                      embee ::: nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        hallo embee
                        misschien ben je hier iets mee?



                        "Jeugd en Vrede: Begeleiden naar een betere toekomst, van opvoeding tot persoonlijke groei."









                        Neem anders even contact op met Jaco. Misschien kan hij je verder helpen.
                        En als je toch Matonge binnengaat, loop dan even langs bij Campion
                        (heel gekende fotowinkel met heel veel 2de hands materiaal)

                        groetjes

                        Jo(han)




                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by embee
                          Originally posted by emacquoy
                          ahha den embee met kroezelkes in de Matonge...daar zal veel volk naar komen kijken...
                          als ge komt kijken en ge neemt foto's : eerst vragen hé !
                          gaat ge dat wel vinden Matonge? Lijkt me moeilijker dan Italie

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by emacquoy
                            Originally posted by embee
                            Originally posted by emacquoy
                            ahha den embee met kroezelkes in de Matonge...daar zal veel volk naar komen kijken...
                            als ge komt kijken en ge neemt foto's : eerst vragen hé !
                            gaat ge dat wel vinden Matonge? Lijkt me moeilijker dan Italie

                            LOL

                            Die zit Eddy!!! Fijn dat je zo'n goed geheugen hebt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotograferen in Matonge

                              ik weet niet of je het intussen al geprobeerd hebt of niet...
                              hier mijn ervaring met fotograferen in Matonge.
                              fier op stap met mijn fototas, en vriendelijk lachen naar de dames in de piepkleine kapsalons in die galerijen.
                              "Monsieur, je peux vous aider?"
                              ik leg uit wat ik wil, met een woordje vleierij ("mooie salons, mooie dames, enzovoort, gratis foto als ie goed is, ..."
                              resultaat: NON.
                              tweede salon, idem. derde idem ditto.
                              veranderen van strategie dus...
                              ik ga een Afrikaans café binnen in Matonge, bestel een koffie en vraag raad bij de dienster : hoe moet ik het aanpakken? we komen er toe dat ik een paar foto's maak van haar en haar vriend. ik beloof ze af te printen en haar te schenken. en dan zegt ze dat haar zus een kapsalonnetje uitbaat in de buurt. en dat ze met haar zus zal praten. als ik tenminste één mooie foto heb van haar en haar vriend is het "in de sakkoch" denk ik.
                              zo zie je maar: alles is eenvoudig in Afrika, en tegelijk niets is eenvoudig. Afrikaanse logika...

                              Comment

                              Working...
                              X