Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik hoor mijn spiegeltje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik hoor mijn spiegeltje

    rare titel he .
    Maar waar het eigenlijk omgaat is dat ik 'iets' in mijn cam hoor tikken wanneer ik er mee loop/stap. Dus ook als ie vanachter in mijn rugzak zit.
    Ik veronderstel dat dit de spiegel is, maar echt goed kan dat toch niet zijn. Maar aangezien ik niet de enige ben die veel met zijn toestel rondloopt zullen andere dit ook wel hebben zekers. Maar slijt dat mechanisme dan niet enorm snel ?

    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Missschien hoor je de orientatiesensor?

    Dat is bij m'n D70 het geval

    -paul
    D70 + 18-70 kitlens, flitserke SB-800, Sigma 70-210 , Sigma 24 f/2.8, Nikon 50 D f/1.8, Nikon F70, Sigma 70-300 Super Macro APO II, Nikkor 180 D f/2.8 -- BD0294BE

    Comment


    • #3
      Mijn 300D heeft dat ook. Ik denk dat dat een schakelaartje is, waardoor de foto automatisch in de juiste richting wordt gedraaid als die via de zoombrowser wordt gedownload van de camera (of cf-kaartlezer) naar de pc.
      Als je de camera draait, dan hoor je ook iets tikken. Dat zal wel normaal zijn, want na 7.500 foto's werkt alles nog prima
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Tikken ? Toch gene wekker opgevezen i.p.v. een lens hé

        Staat eveneens vermeld in de handleiding dat men een geluid kan waarnemen bij het kantelen van het toestel en dat dit een normaal verschijnsel is en geen defect. Het komt van de oriëntatieschakelaar en die is duidelijk hoorbaar.

        Zolang uw toestel deftig werkt en er geen stukken uitvallen zou ik mij geen zorgen maken.

        Natuurlijk ... hoe kan de handleiding weten welk geluid men hoort?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Ik weet niet of het de orientation sensor is. Hij hoort het als de cam in de rugzak zit, dus ik vermoed dat die dan niet aanstaat... Dan staat de orientation sensor ook niet actief...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by CooMa
            Ik weet niet of het de orientation sensor is. Hij hoort het als de cam in de rugzak zit, dus ik vermoed dat die dan niet aanstaat... Dan staat de orientation sensor ook niet actief...
            Die sensor is als een klepel in een klok, dus iets mechanisch dat los hangt en dus altijd naar beneden probeert te wijzen.
            Het electrisch gedeelte ervan (contact) wordt inderdaad niet gebruikt als het toestel uit staat maar het mechanisch gedeelte wordt niet geblokkeerd of zo ...
            Enfin, zo goed mogelijk proberen uitleggen ...
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Gesnapt , dus goed uitgelegd
              Ik moet zeggen dat ik dat zelf nog nooit gehoord heb op m'n 10D...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Ik denk persoonlijk dat dit klikkende geluidje te wijten is aan een kleine speling op het klikmechanisme van de flitser. Een vriend van me heeft dit ook al ervaren en na een tijdje experimenteren en zoeken zagen we dat er een metalen plaatje soms tegen de behuizing van de flitser tikt.
                Klik de flitser eens uit en kantel de 300D eens om de lens-as heen en weer, en je ziet met je eigen ogen wat dit geluidje produceert. Ook als de flits ingegeklapt zit is dit nog zwak hoorbaar.

                Just my 2 cents.

                Peter

                PS: M'n 10D heeft dit niet

                Comment


                • #9
                  We have a winner !!!!

                  't is idd een metalen plaatje in het scharnierpunt van de flitser. Tnx misph

                  en ik ben toch een beetje opgelucht
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

                  Comment

                  Working...
                  X