Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan je de regen vastleggen in het beeld via een frontale flits?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan je de regen vastleggen in het beeld via een frontale flits?

    Dus niet via backlighting of via de zijkant.

    Wat voor camera/flitser instelling zal je hiervoor dan nodig hebben?

    De flits zodanig dat hij het onderwerp verlicht, of zo zwak voor de regen in de voorgrond.
    Straatfotografie
    https://gertjandubbeld.wordpress.com
    Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

  • #2
    Re: Kan je de regen vastleggen in het beeld via een frontale flits?

    al eens op google je licht opgestoken? ik zie meteen al een paar site met tips over dit onderwerp. Waarom wil je persé rechttoe flitsen?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Kan je de regen vastleggen in het beeld via een frontale flits?

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      al eens op google je licht opgestoken? ik zie meteen al een paar site met tips over dit onderwerp. Waarom wil je persé rechttoe flitsen?
      Recht toe flitsen omdat ik mijn flitser op de camera heb, of in mijn Hand, off Camera.
      Omdat het achter het onderwerp regent!
      Het voor straat fotografie is waar ik niet zomaar flitsers kan neerzetten.

      Welke trefwoorden gebruik je op Google. Ik kom namelijk nergens op uit behalve photoshoppen.

      In de avond zal het niet gaan lukken. De flits Is te kort waardoor het bevriest tot bolletjes.
      Straatfotografie
      https://gertjandubbeld.wordpress.com
      Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

      Comment


      • #4
        Re: Kan je de regen vastleggen in het beeld via een frontale flits?

        Neem je X-100S , laat de camera steeds flitsen en stel je flits +1 in. Camera op A indien je controle wil over de scherptediepte. dankzij de centraalsluiter van je X-100 kan je flitsen op alle sluitertijden. Zonnekap verwijderen en de straat op. Realiseer je wel, dat mensen kunnen schrikken van je onverwachte flits, het levert wel grappige gezichtsuitdrukkingen op en misschien wat blauwe plekken op je gezicht. Niet vergeten om je onderwerp(en) heel dicht te naderen. Als je alleen maar regen wil vastleggen in straatscene's heb je geen flits nodig. Zoek dan het tegenlicht op.

        Comment


        • #5
          Re: Kan je de regen vastleggen in het beeld via een frontale flits?

          als er iemand van vlakbij in mijn gezicht flits is de kans groot dat die met toestel en al tegen het asfalt gaat. lijkt me geen aanrader om te doen.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Kan je de regen vastleggen in het beeld via een frontale flits?

            Is een soort van permanentere belichting niet mogelijk? Op een statiefje met batterij? Met de huidige technologie moet dat toch kunnen, mits wat creativiteit.

            Comment

            Working...
            X