Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoge ISO waarde op automatische stand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoge ISO waarde op automatische stand

    Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Canon 750D.
    Bij het vergelijken van mijn vrouw haar toestel (canon 1200D) viel me gelijk op dat wanneer je foto's trekt in de auto stand er een groot verschil in ISO waarde is.
    Zo trekt mijn vrouw binnenshuis met zwak licht met een ISO van 800 en ik met mijn 750D met een ISO van 1600.
    Ik heb totaal geen idee waar dat dit aan kan liggen. Ook in de manuele standen trek ik met hogere ISO's en heb ik daarmee ook sterke ruis.

    Iemand een idee?

  • #2
    Re: Hoge ISO waarde op automatische stand

    en ik wens me op voorhand al te excuseren indien dit een domme vraag is.
    Ben een beginnende amateur

    Comment


    • #3
      Re: Hoge ISO waarde op automatische stand

      Als je manuele standen een hogere iso gebruikt dan je vrouw heb je dat zelf ingesteld. Bij M kiest de camera namelijk helemaal niets en er is ook maar één manuele stand. Maar ook in de S en A stand kies je zelf de iso en(bij Nikon) ook in de P. Het kan natuurlijk zzijn dat je de auto-iso hebt ingeschakeld.

      Ik kom met een D2h en D700 ook tot gigantische(soms 1.5 stop) belichtingsverschillen met goed belichte foto's op beide camera's en ik ben gestopt met een verklaring te zoeken, wegens geen resultaat.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Hoge ISO waarde op automatische stand

        Dat is inderdaad een serieus verschil qua iso op de automatische stand.
        Welke lens gebruikt U en welke lens gebruikt je vrouw ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Hoge ISO waarde op automatische stand

          Ik gebruik de 18-200 van tamron en mijn vrouw de standaard kitlens 18-55. Ik heb deze al eens verwisseld maar zonder resultaat


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Hoge ISO waarde op automatische stand

            Zijn iso waarde niet gestandaardiseerde waarde?


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Hoge ISO waarde op automatische stand

              je moet om te beginnen de hele belichtingsdriehoek vergelijken hé. Ook de gekozen sluitertijd en diafragma zouden dan gelijk moeten zijn. Als jij iso 1600 hebt en je echtgenote 800 dan is er enkel een verschil als je met hetzelfde diafragme en dezelfde sluitertijd gewerkt hebt.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment

              Working...
              X