Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede winkel voor Yongnuo flashes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede winkel voor Yongnuo flashes

    Ik zou willen overstappen op Yongnuo flashes, en dan met name de YN-560X (III/IV + TX). Nu ben ik dus aan het rondzoeken naar prijzen, op Amazon.de gaan ze voor iets tussen de €60-€70 maar ik vroeg mij af of er niet ergens een Belgische winkel is die die aan schappelijke prijzen verkoopt. Op fotokonijnenberg en CameraNu zijn ze makkelijk €20 duurder en verder heb ik nog niet echt een winkel gevonden die ze nog verkoopt (en verstuurt via post).

    Zijn er mensen die nog goede (online) winkels kent voor zulk materiaal ?
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

  • #2
    Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

    ebay.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

    Comment


    • #3
      Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

      Photoshop Aalten

      Comment


      • #4
        Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

        DX: http://www.dx.com/s/yongnuo?categoryId=1510
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

          Heb paar maand geleden nog 2 560-4 gekocht alsook een 560 TX.
          Die 560TX was geen zoeen goed idee bij nader inzien.
          Gewoon gekocht op ebay bij een verkoper uit de UK. OP 3 dagen in huis en gene gezever met douane of zo.

          Comment


          • #6
            Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Heb paar maand geleden nog 2 560-4 gekocht alsook een 560 TX.
            Die 560TX was geen zoeen goed idee bij nader inzien.
            Gewoon gekocht op ebay bij een verkoper uit de UK. OP 3 dagen in huis en gene gezever met douane of zo.
            Verklaar u nader over de 560-TX ?
            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

            Comment


            • #7
              Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

              Scherm valt uit na pakweg 10 seconden of zo. Is lastig in studio.
              Bediening zit niet slim in elkaar. Om de eerste groepen A B en C te gebruiken lukt dat wel maar de 3 ander groepen is dan weer een sukkel want die zitten verborgen????.
              Heb ook ondervonden dat het ding niet altijd werkt. Vooral als je meerdere (veschllende flitsen met ingebouwde receivers gaat gebruiken in combinatie met losse receivers)
              Als je de strobefunctie wil gebruiken dan loopt het helemaal fout, dus die optie is niet bruikbaar. Gelukkig gebruik ik die nooit.
              En er zit ook nog een functie op waarvan ik het doel niet eens ken???

              Ale ik ben maar matig content ervan.

              Moet wel zeggen dat ik veel materiaal van yongnuo heb en van al de rest wel zeer tevreden ben. Vooral die 560-4 flitsen zijn echt goed.

              Ook even meegeven dat de 560TX vervangen is door de 622 TX dacht ik. Zou veel beter zijn maar kan dat niet bevestigen.

              Comment


              • #8
                Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Scherm valt uit na pakweg 10 seconden of zo. Is lastig in studio.
                Bediening zit niet slim in elkaar. Om de eerste groepen A B en C te gebruiken lukt dat wel maar de 3 ander groepen is dan weer een sukkel want die zitten verborgen????.
                Voor groepen D,E en F moet je gewoon eventjes blijven drukken op de Gr knop. Dan springt hij naar een 2de scherm. Om weer terug te gaan naar A,B,C idem.

                Heb ook ondervonden dat het ding niet altijd werkt. Vooral als je meerdere (veschllende flitsen met ingebouwde receivers gaat gebruiken in combinatie met losse receivers)
                Mja, is dan ook bedoeld om te gebruiken met YN-560III of IV. Werkt bij mij in alle geval steeds foutloos.

                Als je de strobefunctie wil gebruiken dan loopt het helemaal fout, dus die optie is niet bruikbaar. Gelukkig gebruik ik die nooit.
                En er zit ook nog een functie op waarvan ik het doel niet eens ken???

                Ale ik ben maar matig content ervan.
                Ik ben der alleszins heel content van: prachtoplossing voor het manuele strobist werk.
                Het enige wat m.i nog ontbreekt op de 560-TX is een AF-hulplicht, dat zou wel handig zijn.

                Moet wel zeggen dat ik veel materiaal van yongnuo heb en van al de rest wel zeer tevreden ben. Vooral die 560-4 flitsen zijn echt goed.

                Ook even meegeven dat de 560TX vervangen is door de 622 TX dacht ik. Zou veel beter zijn maar kan dat niet bevestigen.
                De 622 is vooral bedoeld voor E-TTL flitsers.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                  Nu ja, voorlopig heb ik geen 6 groepen nodig, dus dat valt al mee. Strobe functie heb ik ook niet nodig, valt ook goed mee dan.
                  Andere flitsers met andere receivers heb ik ook niet nodig, dus dat valt ook mee dan . Moesten het trouwens niet de Yongnuo triggers zijn die je gebruikt dan kan het best zijn dat je interferentie hebt tussen de verschilende radio signalen, moet je eens proberen van kanaal te switchen. E-TTL heb ik ook niet nodig dus wat dat betreft zit ik met de 560-TX ook goed
                  Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                  Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                  Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Heb de bestelling bij DealExtreme geplaatst, ben eens benieuwd . Vind het wel raar (en proper) dat ze bevestiging van bezit van mijn MasterCard vragen...
                    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                      Ik heb niet alle voorgaan de gelezen, maar ik die van mij allemaal via ebay gekocht bij
                      hkyongnuophotoequipment

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                        Waarom niet gewoon bij amazon.de? Topservice en prijzen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                          Achteraf gezien had ik misschien beter via Amazon besteld. Eerst die vertraging met de bevestiging van betaling. Nu krijg ik voor elk pakketje een tracking link van china post (ofzo) die gewoon niet werkt, ik heb dus geen idee waar mijn pakketjes nu zitten en wanneer ze gaan aankomen. Het is ook onmogelijk om contact op te nemen met DX tenzij ik naar China bel. Om dan nog maar te zwijgen over hoe slecht de website werkt.
                          Imho ga ik hier nooit meer iets bestellen...
                          Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                          Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                          Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                            Heb net mn order gecancelled op Amazon, ne 560III en 560TX. Ik ga toch maar voor die nieuwe Nissin Di700a gaan, HSS en TTL voor ne schappelijke meerprijs...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                              Heb net mn order gecancelled op Amazon, ne 560III en 560TX. Ik ga toch maar voor die nieuwe Nissin Di700a gaan, HSS en TTL voor ne schappelijke meerprijs...
                              Voor de prijs van 1 Nissin Di700a heb ik 2 560's + tx + softbox plu gekocht .

                              Ondertussen heb ik de beta versie van 17-track ontdekt dus ik weet nu "ongeveer" waar mijn pakketjes zijn :P

                              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                              Comment

                              Working...
                              X